Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te warm in mijn kweektent (600watt)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te warm in mijn kweektent (600watt)

Korting op 420shop
    Ik ben met mijn eerste kweek begonnen, echter wordt de temperatuur in mijn tent veel te warm, tussen de 31 en 34 graden. De afzuiger staat op 100% te blazen. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals meerdere gaten open gezet en de ventilator anders richten.

Ik heb de volgende setup:

1x.tent 120cm x 120cm x 200cm / mammoth darkroom
    1x.vsa 600watt trafo
    1x.philips bulp 600watt master son-t pia plus groei en bloei
    1x.buisventilator ruck 125l 325m3 afzuiger
    1x.buisfilter dcs 9000 325m3 koolfilter
    1x.tijdklok Legrand
    1x.dimmer Voltech 1000watt 4,5ampere

Ik heb dit als complete tent bij een growshop gekocht, wel vreemd dat het standaard zo moeilijk op temperatuur te krijgen is toch? Of zie ik iets over het hoofd? De luchtvochtigheid is ook moeilijk hoog te krijgen, vandaar de handdoeken in de tent.

Foto van mijn setup:

Last edited by mrblonde01; 3 September 2014, 22:06.

Re: Te warm in mijn kweektent (600watt)

Heb je al eens gemeten met een andere thermometer?
    Ik ben nu al aan de 3e van dat type , vorige 2 gaven steeds te veel temperatuur aan na een tijdje...
    Dit kan louter toeval zijn, maar ik zeg het toch...

Comment

Idd beter je thermometer afdekken om een betere meting te doen, je lamp heeft stralingswarmte af...
      Zoniet zwaardere afzuiging...
      Haze Berry, Shining Silver Haze, Critical en White Widow
      Jack Herer in scrog
      The Autofiles (Autoflower buitenkweek)

Comment

Afzuiger zie ik hangen , ok maar waar is die buis waar hij aanzuigt ! 1 mof komt de buis vd afzuiger andere hoek een buis naar buiten je tent met eventueel een stukje gaas of
        nylonkous , in nood gevallen kan je dan een flap los maken , alleen als de lamp brand natuurlijk !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ja en 2fan's voor circulatie 1 onder in de tent en 1 blaast onder je lamp door !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door weibei View Post
          Heb je al eens gemeten met een andere thermometer?
          Ik ben nu al aan de 3e van dat type , vorige 2 gaven steeds te veel temperatuur aan na een tijdje...
          Dit kan louter toeval zijn, maar ik zeg het toch...
          Klopt, ik heb hem nu onder een afdakje, scheelt al snel 2 tot 3 graden!

Oorspronkelijk geplaatst door budha54 View Post
          Afzuiger zie ik hangen , ok maar waar is die buis waar hij aanzuigt ! 1 mof komt de buis vd afzuiger andere hoek een buis naar buiten je tent met eventueel een stukje gaas of
          nylonkous , in nood gevallen kan je dan een flap los maken , alleen als de lamp brand natuurlijk !

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ja en 2fan's voor circulatie 1 onder in de tent en 1 blaast onder je lamp door !
          Er zijn meerdere gaten open onderaan de tent, daar zuigt hij aan. Ik heb een raam in het kamertje waar de tent staat op een kiertje gezet, dit was echt nodig, anders werd het gewoon te warm in de kamer zelf en was er te weinig koude verse lucht.

Zou zo'n standaard clipfan genoeg zijn voor tussen de lamp en de plantjes? en dan de zwenkventilator op de grond?

Comment

Als je gewoon een kuub per watt had gerekend zou er niks aan de hand zijn.
            Ik hou mn temp met een 400W maar net onder de 30 graden met die 365m3 afzuiger..
            ligt natuurlijk ook aan de buitentemp, maar dit probleem was te verwachten met die afzuiger die je nu hebt, en 600 Watt.
            maar troost je ... de winter komt eraan..
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

Comment

je had beter voor een 400 watt lamp kunnen gaan, maar in de winter moet het idd gaan problemen opleveren dan zit je zeker onder de 30 graden
              https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shivaman View Post
                Als je gewoon een kuub per watt had gerekend zou er niks aan de hand zijn.
                Ik hou mn temp met een 400W maar net onder de 30 graden met die 365m3 afzuiger..
                ligt natuurlijk ook aan de buitentemp, maar dit probleem was te verwachten met die afzuiger die je nu hebt, en 600 Watt.
                maar troost je ... de winter komt eraan..
                Tsja wat ik al zei, dit is mijn eerste kweek en ik heb dit als een complete kweektent gekocht bij een bekende growshop die het wel zou moeten weten, denk ik dan.

You live & learn! Maar wel vreemd dat het zo als pakket wordt aangeboden, toch?

Comment

bij de meeste pakketten kun je kiezen uit verschillende wattage lampen, weet je zeker dat dit pakket alleen met 600w verkrijgbaar was? en idd je leert er weer van en je kweek gaat ook ongetwijfeld wel lukken met de winter voor de deur gewoon goed blijven ventileren die tent
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds View Post
                    bij de meeste pakketten kun je kiezen uit verschillende wattage lampen, weet je zeker dat dit pakket alleen met 600w verkrijgbaar was? en idd je leert er weer van en je kweek gaat ook ongetwijfeld wel lukken met de winter voor de deur gewoon goed blijven ventileren die tent
                    Je zal het vast wel in een andere configuratie kunnen kopen daar, maar het wordt standaard wel zo aangeboden bij meerdere shops: Growshop 1, Growshop 2 en nog een voorbeeld bij Growshop 3

Comment

ik zie wat je bedoeld, gewoon proberen je ventilatie zo goed mogelijk te krijgen in de kamer waar je koude lucht van aanzuigt dan overleef je die paar dagen dat we nog zon houden wel

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

misschien is dit nog een goedkope oplossing voor in je tent wat betreft lv, neem aan dat je de geurolie apart moet toevoegen dus die kan je dan mooi weglaten.
                          6000+ producten in decoratie, schoonmaak, verzorging en meer ✓ Voor minder dan je verwacht ✓ Altijd dichtbij. Bekijk ons assortiment op de Action website > | Bezoek vandaag jouw favoriete Action winkel in Nederland!

Comment

Thanks voor de suggesties! Ik kan de aanzuiger iets meer naar links plaatsen waardoor de bocht iets minder haaks wordt. De slang is verder zo kort als hij maar kan zijn. Je andere suggesties had ik gelukkig al gedaan!

Oorspronkelijk geplaatst door Ilikebigbuds View Post
                            misschien is dit nog een goedkope oplossing voor in je tent wat betreft lv, neem aan dat je de geurolie apart moet toevoegen dus die kan je dan mooi weglaten.
                            http://www.action.nl/luchtbevochtige...-incl-geurolie
                            Tof, die bevochtiger! Ik heb zelf nog een mistmachinetje staan die ooit eens in een terrarium stond, ik weet niet of die krachtig genoeg is, maar ik kan het proberen natuurlijk. Anders even naar de Action zo te zien!

Weten jullie trouwens of 2 ventilatoren nodig zijn? Ik heb momenteel 1 zwenkventilator.

Comment

Bezig...
                            X