Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reflector keuze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Reflector keuze

Korting op 420shop
    Beste leden,

Welke reflector merk/variant is nu het gene waar je het beste mee thuis kan komen?

Welke ervaring hebben jullie opgebouwd met een bepaalde merk/variant?

Wat ik nu vooral tegenkom is :

Hamerslag kap
    Lumatek Reflector ( vrij nieuw? )
    Adjust a wing

Hoor graag jullie mening of ervaring hierin.

Groene groet,

GreenHulk

Re: Reflector keuze

Tegenwoordig is de Alpha Optics 98 het beste wat er op de markt is. Deze reflector reflecteerd 98% licht terug. Je hebt ook een optie waarbij je de warme lucht uit de kap zuigt zonder dat die lucht in aanraking komt met je kweekruimte en dat is een stuk koeler, deze lucht bevat ook geen wietgeur. Die kappen zijn uiteraard wel duur.

Comment

Die miro silver coating heeft niet alleen Dimlux hoor. Ook de Adjust a wing en reflectors van Gavita hebben al jaren zo'n coating.

:edit: Nog even gezocht en de Lumatek reflector blijkbaar ook.

Er zit wel wat verschil in de lichtverdeling die je met de reflectoren krijgt.
      Last edited by Wietefras; 21 September 2014, 20:43.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Wat voor jou de beste reflector is ligt aan je ruimte, het klimaat wat je kunt maken, en je lamp.

Of dat ding nou 95% of 97% reflecteert merk je echt niet.
        Verkooppraatjes.

Mijn ervaring met de Lumatek reflectors kun je vinden in m'n kweek-topics.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat kleine veschil merk je uiteraard niet, maar er zit wel een duidelijk verschil tussen een hamerslagkap en een van die 95% tot 98% reflectie kappen. Je mag met zo'n hamerslagkap al blij zijn als je 80% haalt. Dan gooi je wel veel licht weg.

Ik had zelf laatst overigens een kleine adjust a wing (Lucilu) gebruikt en ik had daarmee toch wel het idee dat de open kopse kanten wat licht verlies opleveren. Dat licht zou toch ook beter naar de planten moeten gaan.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Gebruik al jaren de originele adjust a wing medium (glas gecoat miro aluminium) ben er erg tevreden mee tot nu toe.

Had ook de kap van lumatec in mn vorige set up die vond ik toch wat minder gevoelsmatig.

gr. Hortuz
            sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

Comment

Er zijn ook mensen, die een cakeblik tot reflector timmeren en dat nog trots durven uit te dragen ook.

Of hun planten -in plaats van in potten- laten groeien in doorzichtige plastic zakken en daarvan foto's op dit forum plaatsen.

Is een hamerslagkap, die je na een ronde of 3, tegelijk met je lampen vervangt nu echt zo duur?

Overigens hoef je niet alle dure reflectors na een paar ronden niet te vervangen: er zijn units waarbij je de reflectors tussentijds kunt vervangen.

Of nog zo'n wijdverbreide misvatting: kweken onder tl of spaarlampen is goedkoper dan kweken onder HPS.

Voor het zelfde aantal micromols van een 600 watt HPS lamp, moet je 1200 watt of meer aan tl's boven je planten hangen.
              [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
              mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Kwasimodo, moet je nou echt overal uitwijden over je frustraties met betrekking tot Gr.....ke ?
                Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik had niemand specifiek op het oog.
                  Ik vond het een drietal uiterst onnozele oplossingen of stellingnames.
                  Als iemand met intelligente tips komt, onthoud ik zijn naam, zodat ik naar zijn overige berichten kan zoeken om wellicht iets op te steken.
                  Bij onnozele tips wis ik de naam van de schrijver gelijk uit mijn geheugen, waarbij ik wel hoop dat anderen voldoende geestelijke bagage hebben om aan dat soort tips precies de aandacht te schenken die ze verdienen.
                  Last edited by Kwasimodo; 22 September 2014, 14:57.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

@ green hulk......ik werk momenteel met de triplestar van gavita. Mooie kap welke elk jaar een nieuwe binnen werkje krijgt en welke qua breedte is in te stellen. Tevens wordt de kap niet te warm waardoor je ruimte ietsje koeler blijft. Hoeveel graden dat scheelt durf ik je niet te zeggen. De kappen kosten ongeveer 75,- per stuk.

Succes

Doc
                    Last edited by docshot; 1 January 2015, 20:51.

Comment

Bump ja ik weet het!

Ik ben opzoek naar een nieuwe reflector kap.
                      Mijn ruimte is maar 70-70cm.
                      Nu heb ik 3 keuzes voor mezelf.

De alpha optic 98 van dimlux, hortiline van northstar en de azerwing medium 98% van prima klima.

Van de alpha optic zou ik graag willen weten of ik deze los zonder de ballast eraan vast op kan hangen? En wat de afmetingen zijn van de kap?

De hortiline lijkt me een prima kap mooi formaat voor mijn ruimte ziet degelijk alleen vind ik er vrij weinig ervaringen over..? En vroeg me af of je ook aktief zou kunnen afzuigen bij die kap?

De azerwing medium 98% lijkt me ook weer een prima kap! Denk dat deze zich ook het meest bewezen heeft ondertussen..?

Of gewoon verder gaan met de hamerslag?

Als iemand ervaring of tips heeft post ze zou ik zeggen!

Thanxx

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=Ne0UxVvXfko

https://www.youtube.com/watch?v=IkLVQa5KN3E

Bij de Azerwing verlies je doordat het aan een kant open is. Ik zou een zo klein mogelijke nemen, om zoveel mogelijk diepte te krijgen.
                        Last edited by zeitgeistmovement; 26 February 2019, 14:37.

Comment

Dominator 35cm hoog
                          Adjust 40cm hoog
                          Goedkope kap 50cm hoog

Logisch dat die het laagste hangt de grootste lichopbrengst heeft
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• zeitgeistmovement
                            zeitgeistmovement commented
                            Editing a comment
                            Bij deze rekenmethode maakt het niet uit hoe hoog de lamp hangt. Als je hem hoger hangt wordt het in het midden minder intens, maar in de hoeken meer.

• QnQ
                            QnQ commented
                            Editing a comment
                            Ze hadden gewoon dezelfde hoogte moeten aanhouden als het toch niet uitmaakt.
                            Precies dat verschil maakt het voor mij ongeloofwaardig.

Hoi

ik had de filmpjes gezien idd maar vond het ook vreemd wat ze deden.

niemand die wat weet over de dimlux of northstar kap? 1 van deze 2 lijkt me toch wel deftig..!
                          En dan de northstar hier als favoriet

Comment

Vandaag even langs de growshop geweest!
                            ging eigenlijk heen voor de dimlux of hortiline

Maar op aanraden van de medewerker aldaar is het de azerwing medium 95% geworden!

De dimlux werd me teveeel gedoe omdat ik dan ook meteen aktief wou gaan laten afzuigen
                            had ik kap, t-stuk en 50mm buis nodig.
                            En volgens de medewerker ging het niet veel schelen kwa temp!

De hortiline werd van gezegd dat het echt slecht was en soms al defect bij hun binnen kwam of ik dit letterlijk moest nemen weet ik niet.

Maar de azerwing hangt en ben ik tevreden mee al
                            is hij wel wat groot in me 70x70 tentje haha

peace out keep them green

Comment

Bezig...
                            X