Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

Korting op 420shop
    Is het mogelijk om een zadenkweek te doen onder t-neon? Of gaat dat niet werken.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Zadenkweek onder t-neon mogelijk?

Geniaal, thx!

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Thx Lr2, ben er nog geen topic over tegengekomen. Zal even googlen

Comment

Waarom zou dat niet werken dan? Lijkt me makkelijker om een zadenkweek te doen onder T-Neon dan om de toppen echt af te bloeien.

Ik heb ook een keer onder mijn T-neon een bestoven stek gehad. Dat ging op zich prima. Al was het jammer dat de plant een herma bleek ...

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Bij een zadenkweek bloei je ze toch ook af ?
              Bestuiven in week 3 en 4 bloei en dan hebben ze nog een week of 5 nodig om te rijpen.
              Onder TNeon hoef je er alleen rekening mee te houden dat het allemaal iets meer tijd kost en dat je een scrog maakt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bij de toppen is het hoe meer licht hoe meer gewicht. Die zaden rijpen ook met minder licht gewoon af.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Thx voor de reacties mensen. Aangezien ik mijn microhok alleen voor voorgroeien ga gebruiken en dus tijdens mijn buitenweek leegstaat; Had ik het plan om eventueel (als er zich een mooie vader laat zien) die een lekker moedertje te laten bestuiven. Lijkt me toch mooi zo'n zadenkweek. Nu nog even bepalen welke strains daarvoor in aanmerking gaan komen.

Comment

Reguliere.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Heb ze liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                        Bij de toppen is het hoe meer licht hoe meer gewicht. Die zaden rijpen ook met minder licht gewoon af.
                        Het maken en rijp laten worden van zaad kost de plant enorm veel energie, dus ik ben het geheel niet met je eens dat dit met veel minder licht goed gaat. neemt niet weg dat een zaadkweek, in scrog onder t neon gewoon gaat. we halen er immers ook best leuke sensemilia onder vandaan.

Comment

Dat is niet mijn ervaring. Zaad ging veel makkelijker en met veel minder licht dan het afbloeien van toppen.

Comment

Zaden en vruchten zijn in een plant altijd sinkorganen net zoals de wortel en jong blad in ontwikkeling. Ze vragen meer zuikers dan ze zelf kunnen aanmaken. zaden en vruchten zijn de zwaarste sinks dan komen de bloemen , het jonge blad stam en stelen en als laatste de wortel als je over sinksterkte praat. Zaad maken, voorzien van reserve voedsel en afrijpen kost je plant dus enorm veel energie die ergens vandaan moet komen, juist uit de source bladeren. Hoe veel energie deze sourchebladeren kunnen maken staat direct in verband met het aangeboden licht. Ga je zaden laten rijpen onder zwakke lichtomstandigheden dan zal dit zaad minder z-meel bevatten die als reserve moet dienen tijdens de eerste dagen als alles nog een sink is. Je geeft ze dus een slechte start als je onder zwak licht je zaden maakt.

95oHeCkjDQidNK4rTzbYZw_m.png

Wat we bij cannabis de "zaden"noemen zijn technisch gezien eigenlijk geen zaden. Ze zijn eigenlijk een vrucht!

Source is de productieplaats van suikers. Dat zijn dus de volgroeide bladeren. Er moet voldoende productie zijn om de behoefte aan suikers te dekken en daarvoor moet een goed productieapparaat opgebouwd worden. Dat is erg belangrijk omdat de behoefte altijd veel groter is dan de productie, vaak wel twee keer zo groot.

Verschillende organen; wortel, jong blad, bloemen, vruchten (zaden) trekken om het hardst aan de suikers. Ze worden sinks genoemd, naar het Engelse woord voor putje. De suikers stromen zogezegd het putje in. De sinks hebben verschillende sterkt te en concurreren sterk met elkaar. Jonge vruchten (zaden) kunnen het hardst trekken. Voor een goede balans is het allereerst van belang dat er voldoende productie is. Anders valt er weinig te verdelen. Vervolgens wil je als teler sturen in de stroom naar de verschillende sinks. Er moet relatief veel naar de vruchten. Ruwweg gaat bij vruchtgroenten twee derde van de suikers naar de vruchten. Als er meer suikers beschikbaar zijn, dan geeft dat een betere vruchtzetting. Meer vruchten aan de plant betekent ook dat er een groter aandeel van de assimilatenproductie aan de vruchten wordt toebedeeld. Het zijn immers heel sterke sinks, die hard aan de suikerstroom trekken.
                            Last edited by FlintStoned; 25 October 2014, 14:37.

Comment

Comment

Bezig...
                              X