Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Herma's..

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Herma's..

Daar moeten ze toch tegen kunnen. Zou willen zeggen dat die ook niet gestekt kan worden en elke breeder zal wel werken met een moederplant.

Comment

Ik denk dat ik twee kweken door elkaar haal ? Je hebt het over 3 compleet vrouwelijke planten. Maar ook over 3 planten onder 600w.
      De schimmels had je bij je buitenplanten dus. Hoop dat iemand je het verlossende antwoord kan geven wat je moet doen.

Als het allemaal herma's zijn kan je misschien gewoon ballen blijven plukken ? Als het niet te roken is, misschien hash maken ?

Heb met beiden geen ervaring, maar vind het erg sneu dat je twee kweken achter elkaar zo'n pech hebt.

Ligt niet altijd aan de kwekert hoor als er iets fout gaat !
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

@Stemma
        Jep buiten schimmels en binnen heb ik uit de hele tent maar 3 vrouwtjes. de rest is allemaal mannelijk/herma.
        Dus daarom wil ik eigenlijk niet verder gaan met nog maar 3 planten.
        Als iemand inderdaad kan bevestigen of ballen plukken een optie is dan is er misschien nog een kans..?
        Dank voor je medeleven! Ik baal ook als een stekker op het moment.
        Wel heb ik gelijk maar een compleet pakket besteld bij Sannie met kolossus vrouwelijk.
        Ik las dat het een top rokertje was met een grote opbrengst.
        Beetje de schade inhalen met de verloren vier weken haha.

Comment

Het zal teveel werk zijn om alle ballen te gaan verwijderen of je moet 4 uur per avond iedere top gaan bestuderen op ballen.
          Ik zou dan lekker overnieuw beginnen want er is altijd kans dat je een bal mist je kan ze ook afbloeien zonder moeite te doen en dan een dikke voorraad ice hasj maken

Comment

Je kan die drie vrouwtjes toch afbloeien ? Of ben je bang dat ze ook herma worden ?
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Kleine ruimte bij maken en al beginnen voorgroeien?

Geen idee hoe het nu is trouwens, maar Sannie zijn feminsed zaden waren toch vrij herma gevoelig in het begin.

Comment

3 vrouwen onder 600 watt op 1,20x1,20 gaat makkelijk!
                Je moet ze dan wel even wat langer voorgroeien, en in de breedte i.p.v. lengte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nism0 View Post
                  @Stemma

Wel heb ik gelijk maar een compleet pakket besteld bij Sannie met kolossus vrouwelijk.
                  bestel je bij sannie zodat je zeker weet dat je herma's krijgt of.....
                  hij heeft niet voor niks de bijnaam "hermasannie"
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Ik ben vrijwel 99% zeker dat dit komt door je temperatuurverschil s 'nachts/overdag , leg je volgende ronde wat warmtematten voor s 'nachts of verwijder alle balzakken en hoop dat het nog goed komt met je schatjes
                    De balleeeeh

Comment

3 met een langere voorgroei zou zeker kunnen alleen ik zit in eind week 2 12/12 en er is al bloei zichtbaar..

Oeps nou heb nog wel wat andere zaadjes liggen dan gebruik ik die wel. :p

Temperatuur moet ik wat verduidelijken.
                      95% van de tijd zat de temperatuur tussen de 27,6 en 20,3 graden.
                      Ik heb alleen uitschieters gehad naar 18 graden toen ik was vergeten de verwarming aan te zetten.
                      Het is ook wel een of twee keer rond de 28/29 graden geweest voor een paar uur.
                      Als het aan temperatuur zou liggen moet ik dan niet paarse stengels hebben?

Comment

Als je eens kijkt welke hybriden er met die Critical Mass zijn gemaakt zou het niet best wezen als die herma-genen in de strain zouden zitten.
                        Dan hebben al die soortjes een herma-risico, dat lijkt me geen logische verklaring.
                        De breeder staat goed bekend (heeft ook een eigen forum, waar ik je ook al zag )
                        Volgens mij had je beter Zambeza aan kunnen schrijven, daar heb je de zaden tenslotte vandaan.
                        Anyho..

Ik denk dat er toch -ongemerkt- iets fout is gegaan.
                        Voor je opnieuw begint nog eens alles dubbelchecken.
                        Is de timer niet ergens toch een kwartiertje aan(uit)gegaan ?
                        Is je pH-meter nog wel goed ? Geen grote vergissing in het voedingsschema gemaakt ?
                        Welk medium stonden ze in ? Je hebt zelf helemaal niets toegevoegd daaraan ?
                        Verder beschrijf je nergens exact je setup en wat je precies gedaan hebt, dus de oorzaak kan in vanalles liggen.

Zou alles eruit gooien, en checken tot je weet wat de oorzaak was, en dan pas opnieuw beginnen.
                        Ballen plukken is, zoals gezegd, geen doen. Er mag niet 1 bal open springen anders zit je wiet vol zaad.
                        Over een weekje heb je in dat hok 1000 ballen die gaan openspringen en -als het een echte herma is- blijven er nieuwe bijkomen bijna tot de oogst aan toe.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Jup zit ook op dat forum haha.
                          Best aardige gasten daar en doe ook mee aan de auctions.

Ik heb twee van die cheap ass chinese PH meters die ik regelmatig ijk.
                          Timer is een Davin en ik zit er niet 24/7 naast maar uitspringen heb ik nog niet gedetecteerd.
                          Wel heb ik een aantal keer 15 min voor het aangaan van de lampen de tent opengedaan om de kap schoon te maken of om foto's te maken.
                          Ik heb in het begin overvoed (de helft van het canna schema).
                          Medium is plagron light mix met perliet welke ik had ingewaterd met rhizotonic.
                          Daardoor stonden ze de eerste weken wel te nat.

Setup:
                          600W Philips greenpower, Lumatek EVSA, hamerslag kap
                          700m3 softbox met 500m3 Phresh filter die ik dim naar 50%
                          Darkstreet 120 tent
                          Bestron clip fan die op de laagste stand staat
                          King humidifier die buiten te tent staat en via lucht ingang naar binnen bevochtigt
                          18L potten.
                          Afgezogen lucht gaat naar buiten via pijp op dak
                          Alle lucht ingangen heb ik met sonoconnect slang gezigzagt om geen licht in de tent te hebben.
                          Ook heb ik de panties van mijn vriendin aan stukken geknipt en ervoor gehangen haha.

Ik heb zeker wat beginners foutjes gemaakt alleen ik kan me niet bedenken welke fout zo extreem was dat dit heeft kunnen gebeuren.
                          Last edited by Nism0; 1 December 2014, 11:07.

Comment

staat de tent op vloer of op vinyl of beton
                            ik hoor nog wel eens dat dat ook problemen geeft
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

staat op laminaat > onder vloer > houten planken

Comment

best mogelijk dat laminaat de boosdoener is

van dat zeil/vinyl heb ik wel eens gehoord dat ze slechte opbrengsten kregen om 1 of andere reden.
                                misschien dat dat bij bepaalde laminaat ook mogelijk kan zijn

maar dat is voor mij gissen
                                ik heb vloerbedekking en nergens last van

na het verwijderen van de vinyl was het probleem bij 1 persoon waar ik het van wist ook meteen opgelost gelukkig.
                                HOE MOET IK ONTKIEMEN

Comment

Bezig...
                                X