Ik heb 5 zaadjes laten ontkiemen, echter doen 2 zaadjes het niet. Ik heb een aantal nieuwe zaadjes laten ontkiemen, maar wel een week/ anderhalve week later. Is het erg als er een paar dan deze groei achterstand hebben? Ik kan zelf niet echt een reden bedenken, maar ik ben nog niet lang bezig met kweken en zie misschien wat over het hoofd.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verschil in tijd ontkiemen - erg?
Collapse
X
-
Re: Verschil in tijd ontkiemen - erg?
De achterblijvers zullen altijd achter blijven lopen.
Als je die voldoende groei wil geven, krijgen die andere dus (te) langer groei waardoor ze de achterblijvers kunnen overwoekeren.
De oudere toppen heeft in deze geen zin, dan zullen die alleen een stuk breder groeien, met hetzelfde resultaat.
Door goed te scroggen heb je de toppen altijd op 1 hoogte, dan bezetten degene met langere groei gewoon meer van het gaas, maar ze houden geen licht weg van de kleinere.
Comment
-
Bedankt voor de antwoorden! Zou ik ze bijvoorbeeld ook even in de vensterbank (ofzo) kunnen zetten om zo de groei wat in de kiem te smoren, en ze weer onder de lamp zetten zodra de anderen even groot zijn?Last edited by mrblonde01; 6 December 2014, 19:09.
Comment
-
Zeker niet doen!
achter de vensterbank gaan deze licht zoeken en te veel strekken denk ik.
ook het lichtregime gaat dan anders zijn, met gevolg van stress voor de plant.
Heb zelf ook een verschil in mijn tent van 1.5 week zo erg is dit ook weer niet, ik ga niet zeggen dat het handig is, maar dan zou ik het gewoon zo laten.
Mvg
Comment
Comment