ik zet mijn lamp op 12 uuren branden 5.5 Uit dan 1 uur Branden dan terug 5.5 uuren uit wat denken jullie van dit systeem en van men planten ??
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?
Collapse
X
-
Re: Na 2 weken op 12-12 Systeem met 400w Lamp Goed Bezig ?
Oorspronkelijk geplaatst door michi817 View Postik zet mijn lamp op 12 uuren branden 5.5 Uit dan 1 uur Branden dan terug 5.5 uuren uit wat denken jullie van dit systeem en van men planten ??
Comment
-
ik heb gehoord dat het perfect mogelijk is op 12-12 groeien en gewoon bloeien ook kan maar ja als jullie denken van niet beter terug zetteyn naar 18-6 ?? en is dit shadelijk voor mijn plantjes en wat denk je hoe ze eruit zien is dit normaal na 2 weken
Comment
-
je hebt iets niet begrepen denk ik.
normaal groeit een weedplantje op uren van 18/6 licht donker en nadien op 12/12 licht/donker om het plantje te laten bloeien
er is ook een 2de mogelijkheid.
vanaf het begin 12/12 maar dit gaat niet perse sneller, je plantje groeit dan eerst tot ze zichzelf volwassen genoeg vindt om te gaan bloeien dit is meestal na 4w dat je dan de eerste bloeiverschijnselen ziet.
nu wat jij dus doet is niet goed
ofwel een week of 2 a 3 op 18/6 en dan op 12/12
of van in het begin op 12/12
je plant staat veel te nat...
laat de wortelkluit maar eens goed opdrogen nadien verpot je haar naar een andere pot die wel gevuld is tot aan de rand. en je laat het plantje nu gewoon op12/12 staan anders is het vragen om miserie.
welke soort is het?
onder wat voor lamp?
ruimte?
soort aarde?
gebruik je al voeding, zoja welke?
thugz
Comment
-
Oef, dude. Dat ene uurtje licht tussendoor is een stressmaker. Herma-garantie is 100%.
Als je echt een goede oogst wilt draaien, doe dan precies wat anderen doen. Dan kan het nooit verkeerd gaan.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
thx voor de tips verpotten maar waarom kan ik er gewoon geen aarde bij doen ?? en ik geef geen echte voeding ik ging kijken voor p13 of hoe het ook heet ik heb enkel mestkorrels gewoon potgrond en bubbelgum en notherlight en voor water te geven heb je daar een tip voor dus gewoon 12-12 laten en dat 1nr uur niet meer doen en wat vindt je van de plant na 2 weken is dit goed of niet ?? en een gewoon 400w lamp een basis lamp
Comment
-
Hij bedoeld een 12-5-1 systeem aan licht..
Je geeft 12 uur licht vervolgens gaat de lamp 5 uur uit ( 5,5 in zijn geval ) waarna de lamp 1 uur aan gaat om vervolgens weer 5,5 uur uit te gaan. Ik las ook dat mensen ipv 5,5 uur donker ook 5 deden om de lamp 2 uur te laten branden. Welke gedachten daar achter zit ? Door het uur licht zal de plant in de bloei fase blijven, aangezien de donkere periode minder dan 6 uur is. Ik verwacht dat mensen die 2 uur de lamp aandoen wat meer zekerheid willen, die 5,5 uur zit erg dicht tegen de 6 aan. Hier zijn kwekers al tijden mee bezig, echter blijf ik liever op de 18-6 en 12-12 methode: dat heeft zich bewezen bij me. Of dat dit resultaat heeft op je oogst omdat je minder licht geeft, ik denk van wel maar ik weet het niet. Mede door die onwetendheid zal ik ook niet dit systeem toepassen. Mocht het echt werken zouden wel meer mensen zijn overgestapt, want wie wilt er geen stroom kosten besparen ?
Bedenk wel dat de voedingen niet voor de sier zijn, je plant heeft energie ( voeding/mest stoffen ) nodig om te groeien en bloeien. Ik zou hier niet op gaan bezuinigen, je doet je eigen te kort op het eind. Aarde zou ik niet doen, al is het maar de beestjes die er in kunnen zitten. Ik heb liever geen beestjes in mijn ruimte...
Hoeveel dames heb je ? Wat is je ruimte van je kweek hok ?
Onder welk licht groei je de zaailingen op ? HPS - TL - LED ? De Kush die ik nu heb staan was na 2 weken wel wat groter, maar die krijgen dan ook wel voedingen..Last edited by Iemand uit de buurt; 16 December 2014, 19:56.
Comment
Comment