Hallo beste jointjedraaien leden,
Ik ben nieuw hier en nieuw in de kweek.
Nu heb ik om mijn water af te zuren 60% salpeterzuur gekocht (Vloeibaar) voor de groei.
En voor de bloei 75% fosfoorzuur (Uiteraard ook vloeibaar)
Mijn ph meter meet niet echt goed in water en dus wil ik gaan bereken hoeveel salpeterzuur
ik moet gaan mengen met hoeveel liter water om een mooie ph te krijgen laten we zeggen 5.8/6.0.
Ik ga overigens kweken op normale potgrond met BioNova microlife vermengd(Microben, schimmels, luchtige kokos etc.)
Nu moet ik dus weten:
1. Hoeveel ml salpeterzuur(60%) op 1 liter water voor de juiste ph.
2. Hoeveel ml fosfoorzuur(75%) op 1 liter water voor de juiste ph.
Ik had begrepen dat ik dit kan calculeren met mol, door te weten hoeveel gram salpeterzuur/fosfoorzuur er nu echt verwerkt zit in de vloeibare substantie.
Nu kan ik dit echt nergens op internet vinden en ook op de website waar het besteld is staat niets vermeld.
Erg jammer.
Hopelijk kan iemand me hier helpen dat zou echt geweldig zijn!
Met vriendelijke toppen,
XiDiJo
Ik ben nieuw hier en nieuw in de kweek.
Nu heb ik om mijn water af te zuren 60% salpeterzuur gekocht (Vloeibaar) voor de groei.
En voor de bloei 75% fosfoorzuur (Uiteraard ook vloeibaar)
Mijn ph meter meet niet echt goed in water en dus wil ik gaan bereken hoeveel salpeterzuur
ik moet gaan mengen met hoeveel liter water om een mooie ph te krijgen laten we zeggen 5.8/6.0.
Ik ga overigens kweken op normale potgrond met BioNova microlife vermengd(Microben, schimmels, luchtige kokos etc.)
Nu moet ik dus weten:
1. Hoeveel ml salpeterzuur(60%) op 1 liter water voor de juiste ph.
2. Hoeveel ml fosfoorzuur(75%) op 1 liter water voor de juiste ph.
Ik had begrepen dat ik dit kan calculeren met mol, door te weten hoeveel gram salpeterzuur/fosfoorzuur er nu echt verwerkt zit in de vloeibare substantie.
Nu kan ik dit echt nergens op internet vinden en ook op de website waar het besteld is staat niets vermeld.
Erg jammer.
Hopelijk kan iemand me hier helpen dat zou echt geweldig zijn!
Met vriendelijke toppen,
XiDiJo
Comment