Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De toekomst van binnenkweken. Geen 18-12 maar 12-1? Minder stroom zelfde opbrengst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: De toekomst van binnenkweken. Geen 18-12 maar 12-1? Minder stroom zelfde opbrengst

Ik ben ook benieuwd, zal je verslag graag volgen.
    Er was laatst ook een nieuw forumlid die dit had geprobeerd, helaas mislukte zijn kweek door beginnersfouten.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Re: De toekomst van binnenkweken. Geen 18-12 maar 12-1? Minder stroom zelfde opbrengst

Doe de bloei al een aantal rondes op 10-14, maar enkel in de laatste weken als de 600 watter erop gaat. Kan niet zeggen of ik veel verschil merk in opbrengst, want ik ga van 400 naar 600. Maar ik haalde wel meer dan 450 gram en de 600 hangt er dan maar 3 weken op op 10-14, de laatste week zelf maar 8 uur licht meer. Dit omdat ik ze de laatste drie weken altijd het felst zag indikken en ik wou toch ook wat besparen op die 600 watter.

Maar ik heb liever die strek in de eerste twee weken bloei, anders krijg ek de tent ni vol. Dus ik zou nooit afwijken van die 18 uur licht in vegetatie. Totaal onnattuurlijk dat regime, en zeker met feminised zou ik het nooit doen. Die plant wil in bloei gaan, maar mag niet. Lokt sowieso herma's uit bij instabiel zaad.

Beter voorgroeien onder wat spaarlampen of een 250 MH ipv 400 of 600. En dan in de bloei de eerste weken 400 watt 10-14, laatste 3 weken de 600 erop. Zo kan je besparen. Op die paar grammen komt het toch ni.

Comment

Dit is niet echt een nieuw systeem eerlijk gezegd ?

Dit systeem ben ik geen voorstander van, je zit echt net niet tegen het stressen aan. Mocht dit systeem zo goed zijn: waarom is dit na jaren nog niet bekend bij de meeste kwekers? Ik denk als dit lonend zou zijn, dat er meer mensen gebruik zouden maken van dit licht regime ?

18-6 met 12-12 blijft mij voorkeur genieten, die paar euro die ik zou besparen op de stroom neem ik voor lief.

Comment

Ik ga niks negatiefs zeggen voor ik zie wat er gaat gebeuren. Mijn vader zegt altijd: nooit oordelen als je de feiten niet kent. En dat is precies wat ik niet heb. Ik ben erg geinterresseerd en ga dit zeker volgen. Prachtig toch dat chemmie zijn tent hiervoor ter beschikking stelt. Respect man!

Comment

- ook nog nooit van gehoord , zelf nergens gelezen en lees heeel veeel
            - sucses als je eraan begint

Grts Amazing

Comment

Enneuh....wat was het verschil in opbrengst ?

Ik neem aan dat het al getest is, met 2 identieke ruimtes, identieke stekken, identiek klimaat ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je mag een mening hebben lijkt me? Dat ik er niet voor kies zegt niets over het feit dat ik hem zijn test niet gun, in tegendeel.
                Mij maakt het stroom verbruik niet echt uit, natuurlijk is het prettig als je zonder verlies op je energie rekening kan besparen. Net zoals de shop geld kost, kost deze hobby ook geld. Waarom zo dicht tegen de stress aan hangen als het niet hoeft, dat om een paar tientjes te besparen..? Als ik die mening niet mag delen omdat er anders een discussie kan ontstaan, vind ik erg jammer.

Comment

Last edited by De Witte; 5 January 2015, 15:22.
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Re: De toekomst van binnenkweken. Geen 16-12 maar 12-1? Minder stroom zelfde opbrengst

Ik heb dus de gaslantaarn techniek geprobeerd en ben er van terug gekomen en kweek weer gewoon 18/6 - 12/12 of van zaad af op 12/12.

Door de meer donkeruren in de groei vind er veel meer celstrekking plaats (auxine). Als je snel een grote (slappe) plant wil dan zit je goed met deze celstrekking maar ik kweek niet voor het groen maar voor de hars. De cel afsplitsing gaat dus niet sneller maar de cellen worden enkel groter en meer volgepomt met water waardoor je uiteindelijk minder droge stof overhoud. Er vind dus niet meer groei plaats enkel grotere slappere cellen. De zuikers die de plant als brandstof nodig heeft voor de groei moeten toch echt door fotosynthese gemaakt worden en je mist dus gewoonweg een aantal lichturen = suiker op een dag wat de groei uiteindelijk niet ten goede komt.

Kortom, je donkeruren verstoren werkt zeker ze blijven in groei als je 1 uur licht geeft in het midden van de nacht maar dat je er meer groei en opbrengst mee zou halen is natuurlijk klinkklare onzin. De energie voor de groei komt immers uit het licht en dat geef je aanzienlijk minder. Gaslantaarn geeft gestrekte lange slappe waterige planten met een fluf bloei!

Met phythochroom beinvloeden door 730 NM leds toe te passen zie ik meer heil in. Je kan zo 2 uur afsnoepen van de nacht uren omdat onder 730 NM licht het Phytochroom razendsnel van actief naar inactief wordt omgezet. Normaal heeft ze hier 2 uur voor nodig en dan moet ze nog 10 uur donker ervaren om in bloei te blijven. Belicht je vlak voor lamp uit intensief met 730 NM vind deze omzetting binnen enkele minuten plaats. Je zou dan in bloei dus 14licht 10 donker kunnen draaien zonder dat ze uit bloei raken of stressen.

Het 730 verhaal heb ik zelf nog niet geprobeerd (zoek nog een sponsor voor ziij 730 ledbak ghehehe) Maar de gaslantaarn heb ik dus wel geprobeerd en ben er dus snel weer vanaf gestapt.
                    Last edited by FlintStoned; 6 January 2015, 21:09.

Comment

Welke soort plant(en) was/waren het?

Sativa, Indica, oppervlakte....?

sorry, 'k ben nogal nieuwsgierig

Comment

Re: De toekomst van binnenkweken. Geen 16-12 maar 12-1? Minder stroom zelfde opbrengst

Even de linkjes volgen van post 15 dan kom je er vanzelf bij uit

Comment

Die tuin kende ik nog niet...

Tnx for de link.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpg

Comment

discussie blijft echter leuk maar die gast uit het filmpje gaat voorbij aan de energiebehoud wet met minder input krijg je echt niet meer output, discussie gesloten.

als je me linken volgede zag je ook de meer licht tijdens bloei bla die bla dat vind ik meer interessant dan minder stroom betalen voor fluf

licht is gewicht!
                            Last edited by FlintStoned; 6 January 2015, 21:11.

Comment

Helemaal met je eens Flint.

Comment

De enige link die werkt is monty's gaslantaarn verslag, een alleenstaand experiment...
                                De andere links werken niet meer...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hoewel Monty nog steeds de interessantere verslagen hier op dit forum heeft.

Voor liefhebbers toch...

Comment

Bezig...
                                X