Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over het maken van een nieuwe kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen over het maken van een nieuwe kast

Korting op 420shop
    Hallo mede forumleden,

Ik heb een paar vraagjes als eerste ik kweek nu micro maar ik wil grotere kast kast gaan bouwen.
    Wat ik had gedacht is om een kast te bouwen van 80x120x200cm of 80x80x200hoog daarlangs nog een kast met de box afzuiger.
    Of een kast van van 80x120x244 of80x80x244 en daarin de afzuiger in te zetten dan krijg is nog een hoogte van ongeveer 200cm.

Natuurlijk heb ik veel gelezen maar wat voor hps zou ik er in doen ik dat aan evsa van 400w.

Daarbij wil ik de kast maken van mdf en dan in de grondverf ze zetten en niet te lakken omdat ik had gelezen dat grondverf beter reflecteert.
    En is het slim om de kast te isoleren de kast die ik nu gebruik wordt op zijn koudst 16,7 graden

Ik ga de kweken in scrog doen en wil max 6planten

Mijn vragen zijn

een kast van 80x80x200 of een kast van breedte van 120 x80 x 120
    een kast van 80x80x244 of 120x80x244
    Alleen grondverf of ook lakken
    Hoeveel watt lamp
    Isoleren ja of nee

Alvast bedankt,

Witpen

Re: Vragen over het maken van een nieuwe kast

- ik zou gaan voor de 120x80x244
    - alleen grondverf
    - lamp 600w hps
    - isoleren is aan te raden ( als de lamp uit is , weinig bijverwarmen)

- Grts Amazing

Comment

ik heb een klein kastje gemaakt en daar heb ik van die radiator folie in geniet daar zit all een dun laagje isolatie aan!

hier kun je even een kijkje nemen : https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-2-x-Starryder

Comment

Zo groot mogelijk, ruimte heb je nooit genoeg.
        Bekijk van te voren waar je de afzuiger/filter/schakelkast laat.
        Gronden en daarna twee lagen watervaste Latex, dan hoef je er geen folie of andere losse rommel meer aan te hangen.

Isoleren heeft alleen zin als geluidsisolatie, dan zou ik piepschuim plaatjes nemen, die koop je in grote pakken bij de doe-het-zelf. Vastzetten met latjes.
        Qua warmte doet isolatie niks, daar zorgt je afzuiger voor, die trekt in een paar seconden alle warmte uit de kast.
        Dat radiatorfolie reflecteert alleen goed tijdens de eerste paar weken, het verweerd onder invloed van water en licht.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

En het is niet omdat je een grote ruimte hebt dat daar geen 400 watter in kan. Hou je het toch gewoon op die 5 planten in scrogg? Zelfs langs de zijkanten van een 120x120 krijg je nog harde topjes. En 9 op de 10 forumleden dan maar roepen dat daar een 600 watter in moet. Niks moet. Ik ben van mening dat je op die manier het snelst naar een goeie oogst gaat. Temperatuur zal ook een heel jaar meevallen.

Idd beter wat meer ruimte dan wat minder.

Comment

Al bedankt voor het mee denken en morgen ga ik de tekening maken

Het wordt een kast van 120breed 80 diep en244 hoog

De afzuiger is een softbox mdf van 500m3 formaat hoog 53 bij 41 breed en hoog
            Ik ga voor evsa met een dimbaar maar ik dacht aan een 400 watt dimbaar naar 250watt

Comment

- idd de lamp is zelf te kiezen
              - maar als je een hok hebt van 120-80-244 dan zou ik persoonlijk een 600w hps hangen
              - waarom ikzelf voor 600w zou kiezen.
              - 400w mss 22graden in je tent met lamp aan. lamp uit mss 15graden.
              - neem je 600w heb je mss 26graden en met lamp uit 19graden
              - zo wat ik nu wil zeggen is. 600w verbruikt meer.
              - maar heb dan liever 600w en niet te moeten bijverwarmen
              - dan 400w en nog eens extra kosten stroom kachel. 15graden is dan iets aan de lage kant.
              - maar ieder beslist voor zich zelf
              - ik kan je alleen maar mijn mening geven.

- Gtrs Amazing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
                - 400w mss 22graden in je tent met lamp aan. lamp uit mss 15graden.
                - neem je 600w heb je mss 26graden en met lamp uit 19graden
                Ik wist niet dat lampen ook nog warmte afgeven als ze uitstaan
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Ze hebben nog een heleboel warmte die ze moeten afgeven als ze uit gaan! De eerste 2-3 nadat je lampen uit zijn gaan ze nog warm voelen hoor!

Sent from my C2105 using Tapatalk
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
                    Ik wist niet dat lampen ook nog warmte afgeven als ze uitstaan
                    - wat ik wil bedoelen is
                    - als je met lamp uit en aan een verschil hebt van 7graden
                    - dan is het toch beter om een de 600w te nemen
                    - dan heb je na bvb 6u nacht van 26graden daling naar 19 graden. hoef je niet bij te verwarmen
                    - neem je dan bvb 400w dan heb je bvb 6u nacht van 22graden daling naar 15graden
                    - 15garden vind ik te weinig , dus zou ik dan een 600w hps nemen.
                    - en idd zoals Rodigan zegt , als ik de lamp uit doe dan daalt de temperatuur het eerste uur 0.5 graden naar beneden en de uren
                    - erna sneller , dus de lamp heeft idd het eerste uur nog een kleine warmte af in je hok.
                    - 15 graden betekent bijverwarmen dus extra stroomkosten.
                    - maar ieder zijn mening he

- Grts Amazing

Comment

Wat? Ik snap je redenering niet echt :p

Temperatuursverschillen worden groter bij grotere wattages (tenzij de afzuiging dat opvangt). Ik ga de formules niet opzoeken, maar eens de lamp uit is, ga je bij een bepaalde omgevingstemperatuur na een x-aantal minuten geen verschil meer merken qua temperatuur tussen pakweg een spaarlamp en een 1000-watter.
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

De opzet van de kast mijn

filter in kast.jpg

in kast.jpg

De ruimte

IMG_1088.JPG

Comment

Ook met 600W gaat je nachttemperatuur naar die 15 graden, dus het verschil wordt alleen groter. Die warmte blijft geen uur hangen als je afzuiger aan staat.
                          Zorg met je lichtschema 's winters dat de lampjes uit zijn als de CV aan staat, dan wordt het geen 15 graden.

Enige reden om toch voor een (dimbare)600W te gaan is dat je het hele oppervlak effectief kunt belichten.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat doe ik nu ook, 's nacht gaan de lampen aan en om 7.00 uur gaan ze weer uit en overdag is de cv aan.
                            En het is niet kouder dan 16,5 graden geworden

Maar de ruimte is een vide en in de zomer kan het wel erg warm worden 30 graden max is dan 600w niet te veel?

En over de latex bedoel je de latex voor de keuken en badkamers die afwasbaar is?

Comment

Dan kan die 80 breedte ook naar 120. Als het 120 op 80 blijft zou ik het sowieso houden op 400 watt. (of 2 keer 250) Ik snap soms niet waar mensen hun info halen. Na een half uur is die lamp afgekoeld en de extra warmte van de 600 tegenover de 400 uit de tent gezogen...

Comment

Bezig...
                              X