Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over het maken van een nieuwe kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over het maken van een nieuwe kast

De 80cm blijf zo omdat ik 120 te groot vindt voor in de ruimte waar het komt te staan.
    Maar ik wil een evsa dimbaar zou ik dan voor de 400 naar 250 dimbaar of voor 600 naarn 400 dimbaar ?

Wat is het lastig om het goed te doen maar ik heb nog even de tijd de planten in mijn huidige kast staan nog er nog 5 weken in.
    En daarna wil ik de nieuwe kast gaan in elkaar gaan timmeren.

Comment

Comment

Zeker haal ik er paar maanden mee en de laatste tijd al helemaal omdat in het verdamp. Dan wordt het de 400 naar 250 watt .

Ik blijf de komende tijd nog wel vragen stellen omdat het toch anders qua opstelling tussen micro en en normaal .

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Comment

Yep, goeie keus.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vandaag de kast weer getekend

De afzuiger met alle elektronica zit in de kast boven de kweek gedeelte en deze kan apart open
            Daaronder is de ruimte voor de planten met een hoogte van 200cm.

En wat denken jullie ervan ik denk dat dit een mooie kast gaat worden

kast.jpg

Comment

ik zou langs onder ook een lucht inlaat plaatsen!

Comment

Als je het deel waar de softbox komt luchtdicht kunt maken, kun je ook daar een slak in ophangen. (aan rubbers)
                Dan hoef je geen hele softboxen te kopen, maar ben je klaar met een losse slak, wat flenzen en uitlaatrubbers.

Nahja, niet dat het verkeerd is eh, maar als ik een bouwtekening zie denk ik altijd meteen "hoe kan het anders", da's een tik denk ik.
                Uiteindelijk zal het misschien weinig schelen aan kosten, en het is meer werk.

Comment

wiedewiet, helemaal vergeten om dit te tekenen maar dat komt natuurlijk er wel in.

QnQ
                  Ik ga de ruimte inderdaad luchtdicht maken maar de softbox (500m3) in rubbers heb ik al gekocht.
                  Dat was een upgrade in mijn microhokje ik gebruikte pc fan maar daar trok ik de zomer net mee.
                  En dacht nu is het tijd voor een softbox dit samen met een unitek regelaar in 5 stappen
                  De pc fan ga ik gebruiken als inlaat.

Maar wat zou jij anders doen, er is nog niets gebouwd dat moet nog gebeuren.

Mijn hokje nu deze is 110 hoog 40 diep en 80cm breed
                  IMG_0663.JPGIMG_0664.JPG

Wat ik nog ga aanschaffen is natuurlijk het bouwmateriaal

voor de kast

-nieuwe filters die ik nu gebruik is maar 300m3
                  - waarschijnlijk dan ook nieuwe luchtslangen ivm de diameter
                  -gavita 400w dim
                  -gavita enhanced hps 400w
                  -reflector kap welke weet ik niet veel te lastig kiezen keuze is een gladde of hamerslag of een gavita hortistar 600 of gavita triplestat
                  -relaiskast davin dv 12
                  Of te wel we zijn nog lang niet klaar met het uitzoeken wat we gaan gebruiken

Comment

Gisteren de order geplaats voor het zagen van de platen.

Het wordt gemaakt van mdf melamine de hok wordt 120breed 80diep totale hoogte 244 en 200cm waar de planten inkomen te staan.

De de verlichting wordt 600watt evsa van gavita.

Maar ik wil graag de kap gaan bestellen welke raden jullie aan.

In mijn grow verslag is er ook gereageerd en daar werd verteld over een dieptestraal kap.
                    Omdat het beter belicht bij 120x80.
                    Aangezien ik nog alleen maar met t-neon heb gekweekt weet ik niet welke kap ik nodig heb.

Comment

Kijk eens in m'n aardebak topic
                      Wat betreft mdf is een erg slechte keuze deze geeft giftige dampen af als het warm word dus je moet het aan de binnenzijde afsealen
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Ik heb net gekeken deze dat is toch deze topic
                        Topic: aardebak 5x dinafem cloud#9 3x dinafem industrial plant 3x WW en wat haze

Over mdf deze is een aan de voorkant en achterkant voorzienvan melamine waardoor ik niet hoef te verven.
                        Ik heb niet echt de ruimte daarvoor mijn vorige kast is ook van deze mdf gemaakt en daar heb ik 2 kweken ingedraaid.

Comment

ja dat is em dat is de diepstraalkap

oke was te lui om te googlen wat voor mdf je had
                          heb je de vorige ronde ook met hps gekweekt dan ?
                          persoonlijk gebruik ik alleen mdf bij mijn stekruimte (kon ff niet anders)
                          Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

Super, dat ik een leuke topic om te gaan volgen.

De vorige kweken waren onder t neon.
                            Een maat van mij die deze kast maakt is meubelmaker en heeft dus veel verstand van hout en vertelde dat dit zeker gaat werken met de temp.

Comment

MDF neemt wel vocht op bij de verbindingen.
                              2 of 3 Lagen witte Latex-voor-vochtige-ruimtes er overheen, dan ben je klaar met reflectie en is het MDF meteen extra afgedekt.
                              Twee Y8qfg.gif

Comment

Dat ga ik ook doen QnQ dan is het nog beter en de verbinden worden ook nog gelijmd dus dat dat moet gaan komen.

In de tussentijd heb ik het de een 600w gavita evsa en een 600w enhanched gavatita lamp al binnen.
                                Ik zat in de rats hoe ik het aan de lamp moest komen maar het is me gelukt .
                                Dit omdat gavita bij alle "tuincentrums" zo goed als niet meer te leveren is.

Over de lamp reflector ga ik voor een just-a-wing medium deze zit ook in g-tools wingkast.

Nu nog een davin dv12, rhino filter 600m3 en de reflector.

Het gaat allemaal in een slakke gangetje maar ik heb ook geen haast.

Comment

Bezig...
                                X