Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Even een andere vraag, aangezien het selecteren en stabiliseren van een bepaalde soort veel tijd en plaatst kost. Is er misschien animo om een gezamelijke zadenkweek te organiseren met kwekers die ook behoefte hebben aan een ideale guerilla soort? Ik weet niet of er op dit forum al eerder een gezamelijke zaden kweek gehouden is. Veel handen maken licht werk.
goed idee maar als het zaden voor hobby zijn moet je helemaal niet 10generaties testen 33 tenten hebben ,...
je kunt gewoon een zaden run buiten houden in je tuin, de sterkste/snelste kiezen,de rest weg
en klaar.
Je moet terugkruisen om een stabiele soort te krijgen. Tot 5-6 keer toe. Dat gaat niet door op een andere plaats extra planten te zetten, dat gaat door 5-6 rondes af te werken. Extra lange, want je moet gaan stekken, compleet afbloeien en dan pas de stekken bevruchten en de zaden laten groeien. Dan ga je voort met die zaden en de originele man. Opnieuw en opnieuw en opnieuw. Het kost u dus trouwens meer moeite om de ideale man uit te zoeken.
En dan moet je je nog gaan verdiepen in genetica en daar ken ik zelf ook niks van. Hoe kom je aan een F1, F2, F3?
Ofwel doe je zoals ik en kies je gewoon uit een 20 tal zaden van dezelfde soort de beste twee en die bestuif je. Heb je ook een hoop zaden. Ambitie tonen om een eigen stabiele soort te kweken gaat niet zonder de moeite die het kost.
samen met anderen gaan kweken is zoiets als: ik geef jouw 1000 euro en ik vertrouw erop dat ik die netjes terug krijg.
nu werk ik zelf al enkele jaren samen met 1 kweker waar ik van weet wat ik er aan heb maar dat is ook niet van de 1 op de andere dag beslist.
we kenden elkaar al jaren voordat we zijn gaan "samenwerken".
we weten dus ook wat we aan elkaar hebben.
besef dus ook goed dat je partner je kan verlinken als het erop aankomt
samenwerken met iets wat wettelijk niet helemaal legaal is is soms ook vragen om problemen in mijn ogen
maar wie ben ik???
(je kunt ook deze tekst weer zien als gezeik maar ik deel mijn mening op mijn manier zoals al eerder vermeld)
en hoe ben je presies van plan te zien of het goede guerilla planten zijn als je ze in een tent kweekt?
daar is er geen sterke wind,regen,te koud,te warm,insecten,....
dus je zal als het voor guerilla is toch ook buiten moeten houden en we kunnen als forum helpen.maar niet echt "helpen" watergeven eh
Koop zaden van een goede buitenbreeder uit een land die bij ons klimaat past qua looptijd van de lente en de zomer.
Gezien de meeste zaadbanken de kortbloeiers hebben vervangen door autoflowers zul je wat dieper moeten graven op het internet.
Zelf had had ik ingedachte om gezamenlijk te selecteren qua man/vrouw. En vervolgens info en materiaal met elkaar uitwisselen. Maar denk dat dit forum er niet geschikt voor is, te veel negativiteit aanwezig als ik alweer het laatste bericht van die engel lees.
Schaf u een tent aan van 120 op 120. Kan je al beginnen met 100 zaden om te selecteren. Als dat niet genoeg is voor eigen gebruik weet ik het ook niet meer. Daar vreemden over internet mee in willen betrekken is gewoon niet slim.
ej komaan man ,wij zijn niet allemaal negetief eh.
je wil er een slot op smijten maar het is nog amper uit de startschoenen terwijl het een goed idee was, en ja dit is juist her forum daarvoor als zap het geen gemeenschappelijke kweek met angel worden vermoed ik
voor de rest helemaal niet zulke slechte ideeen, fouten en vragen mogen.
met die reactie leek het alsof iedereen hier tegenwerkt, terwijl ik juist opgetigen over het idee was. :o
niet echt een reden om zomaar te stoppen met je idee ,zo ga je het niet vervaardigen.
voor de rest maak het topic af, guerilla kan nog wel wat ideeen gebruiken !
Zelf had had ik ingedachte om gezamenlijk te selecteren qua man/vrouw. En vervolgens info en materiaal met elkaar uitwisselen. Maar denk dat dit forum er niet geschikt voor is, te veel negativiteit aanwezig als ik alweer het laatste bericht van die engel lees.
Gooi hier maar een slot op.
Gaat niet om negativiteit maar om goed zaad te maken.
En dat slotje kun je zelf er op doen links onderin van het quick replykader.
Comment