Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bio kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bio kweken

in de natuur wordt er ook niet gespoeld, en dat is 100% biologisch.
    Voeding is iets wat elke plant nodig heeft om te groeien, het is niet zo dat als je je plant geen voeding geeft dat die opeens schoon is.
    Alles wat in een voedingsfles zit wordt in de grond omgezet in stoffen die de plant kan opnemen, en van kan groeien.
    De plant zelf is dus niets anders dan een omzetten van de inhoud van je fles.

Comment

Maar we zijn niet in de natuur bezig die doen we na.
      Gezien we niet zoals de natuur kunnen doseren en dus alleen maar proberen na te bootsen maar niet de perfecte hoeveelheid geven is spoelen zeker wel gewenst.
      Ook doordat het water wat te veel gegeven word niet weg kan lopen.
      Dus de kans op overvoeding groot is en dit beinvloed zeker de smaak.
      Ik ben ook niet opzoek naar van die harde groene bladeren en mijn gespoelde wiet doet zelf DNA bij het bekijken even omhoog me aankijken en dan snel weer terug op de top gericht met een happy smile.
      Spoelen heeft zin bio.hydro,cocos biomineraal maakt niet uit.
      Maar het hoeft niet jij bent de chef

Comment

Spoelen en 2 weken enkel water geven doe je bij mijn weten om de bitterheid weg te nemen. Ik heb dat eigenlijk nooit gedaan. Spoelen dan. Maar als die sugar royal en green sensation het suikergehalte omhoog halen en bijdragen tot de smaak dan lijkt mij dat iets dat je kan blijven geven. Ga het is proberen.

En idd, ik bekijk dit eigenlijk ook meer vanuit moestuin opzicht. Daar doe ik dat ook niet. Als uw 18 liter pot in staat is om de ph te bufferen van kraanwater dan moet het dit ook kunnen regelen. Heb nu net besteld bij de growshop, anders probeerde ik het is. Zal voor volgende winter zijn.

Comment

Spoelen is misschien niet de juiste term want je spoelt er niets uit.(het zout om de wortels en minimale hoeveelheden voeding)Het is meer op dieet zetten onder het mom van gebruik de aanwezige voeding uit het medium en de bladeren maar. En het enige verschil met een moestuin is dat je de prei niet rookt of vaped. Het scherpe in wiet is bladgroen wat te voorkomen is met curen.

Comment

Dat doe ik dan weer wel. Maand of 3 minimum.

Comment

Btw ik gebruik aptus en spoel meestal maar 1 week al proef je een overdosis ca/mg in week 7 bloei wel terug met 1 week spoelen.jak!

Comment

Ik heb een paar dagen terug een top van mijn plant gehaald. Smaakt en ruikt echt super lekker (zelfs zonder curen). Je moet je planten gewoon niet overvoeden. Ik heb de hele kweek de EC laag gehouden. Dan is spoelen blijkbaar niet nodig. Wat niet in het blad is opgeslagen als overtollig voeding hoef er niet uit "gespoeld" te worden ook. Al zal het wellicht ook wel weer wat aan opbrengst kosten.

Bij Bio lijkt het me ook extra lastig om te spoelen omdat je niet echt controle hebt over hoeveel voeding er in de grond zit. Organische voeding geeft toch ook juist opneembare (minerale) voeding vrij als je het nat maakt?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ik kweek op dit moment onder LED en moet wel flink voeden om een acceptabele gr/watt verhouding te krijgen. Dat bijt een beetje met organisch omdat led veel minder water nodig heeft. Is vooral in de laatste weken lastig. Zeker sinds mn ec meter schizofreen is geworden.

Comment

Daarom even goed doorspoelen tot het blad minder groen wordt.
                    Heb er nu 2 staan en die klaar zijn maar die ruiken echt wel beter als 2 weken geleden,die ruiken om zo te kunnen roken maar wel door het spoelen.
                    Blad is nu lichtgroen en rood.

Comment

Bij mijn vorige draai waren de bladeren gewoon nog groen na 2 weken plain regenwater.Die laat ik nu super slow drogen op 15 graden C

Comment

deze kweek heb ik op fuckd up light mix gekweekt da gene light mix wa nadien bekeken .
                        der zaten zo van die geel,rooie en groene bollekes is me en sapke en wit poeierke denk voeding van pokon ofso .
                        maar zoals mway daar al zegt en wietefras .

als je weinig voeding mee geeft haalt spoelen echt niet super veel uit , gewoon zorgen dat ze het al goed uit de blaadjes heeft gehaald .
                        aja wa ik nu eigenlijk wou zeggen , sorry kben wa stoned ...

dieje wiet van die ronde op die korrels kon ik al roken vanaf het juist droog was en met de smaak is echt niks mis ofso ....
                        en zelfs men assen zien zo wit als iets dus ik snap het spoelen wel he .

maar als je organisch kweekt of bio moetje toch nie echt spoelen in mijn ogen of bennek fout ?

Groeten Steuneke .

Comment

Snap dit trouwens niet helemaal in elk verslag staat dat iedereen spoel,dus beowulf wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Comment

ging het niet over da aanzuren wand het is nie afzuren .

ik zou zegen als je bio kweekt en je wild afzuren gebruik je die lemon kick .
                            waarom ? omdat je dan ph problemen al kan uitstellen .
                            en het verkloot echt je bodemleven niet he ... hoe moet dat anders in marocco enz dan met die aanzurende mineralen in de grond ?

maar moest ik ooit iets van bio beginnen zelf zou ik organisch gaan en grote bak aarde dan heb je en lekkere buffer en moetje niet afzuren .

Comment

Moet zonder ook lukken,lukt je dat word/ben je een goeie kweker.
                              Dan kun je namelijk je planten lezen en dat is wel mijn bedoeling.
                              Eens ik dat kan gaan we eens wat anders proberen,waarom?
                              Omdat ik voor mijn eigen rookie kweek en biomineraal en hydro kan veel meer verkeerd gaan ivm smaak en bijsmaakjes.
                              En mijn stash moet heerlijk ruiken,op dit moment ruikt het in beide tenten overheerlijk,echt zo`n natuurlijk zoete bloemerige en fruitige geur.
                              Wil dat wel eens zien of je dat met mijn ervaring met bv biomineraal voor elkaar krijg,denk het nog niet.
                              En de grammen die ik hiervoor inlever zijn te verwaarlozen door de smaak en uitwerking.

We kunnen vragen aan JD of er een biowedstrijd gehouden mag/kan worden.
                              5 gram inleveren,jury laten beoordelen.
                              Biomineraal/cocos/bio
                              Lamp is je eigen keuze,curen toegestaan.
                              Breeder naar keuze,zaden moeten wel te koop zijn uiteraard zodat je wel een gelijk speelveld krijg.

Comment

vind ik goed idee'tje mway !

en ja dat klopt met jou ervaring zou ik ook anders redeneren .
                                tis inderdaad de bedoeling van je plant te lezen maar je kan dan toch ook zien dat haar aarde wat zuurder is ofso ?
                                en dan moetje in mijn ogen afzuren/aanzuren tezien in welke status je aarde/plant is .

maar goed qua geur enz geef ik je volledig gelijk man hier moet het ook lekker ruiken en proeven !
                                maar eerlijk mway ik kweek biomineraal en heb nog niks gehoort van eikehbah ik proef voeding ..
                                en ik proef zelf mega goed en kproef ook enkel en lekker wietje .

ik zeg wel niet dat het niet kan he met biomineraal ofso !
                                maar denk dan vooral dat het komt door je plant te overvoeden ofso .

maar soit die wedstrijd da jij zegt is een goed idee .
                                ik wil zeker mee doen in dien ze word gestart wel start ik geen topic meer voorlopig .
                                maar zover is het nog nie dus we zien wel he , da fret gene tijd zo gelek daze hier zege .

deze zomer test ik de plagron bio van zomer kweekje komt zowizo en topicje en zal er dan met ph geregeld en zonder doen .
                                weten we het ineens allemaal he .

Comment

Bezig...
                                X