Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plannen voor 2e kweek!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Plannen voor 2e kweek!

Ik heb net Skunk XL bij RQS besteld. Hier ook nog gratis Fruit Spirit zaden bijgekregen.
    Beide een bloeitijd van 7-8 weken. Helaas nog geen ervaringen met deze zaden (heb voordien enkel WW gekweekt).

Comment

Succes Modest !
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Net nog een optie gekregen:
        Vriend van me is nu al 2 kweekjes Biobizz en Plagron aan het vergelijken en heeft duidelijk betere resultaten met Plagron, dus eventueel eens denken van de Plagronkit aan te kopen, dat moet ik nog zien.

Hij gaf me nog een optie: hij heeft momenteel een hele hoop Critical+ stekken waarvan ik er mag hebben.
        Nu dacht ik van er zo'n 9 te nemen, en dan het stekje 1 maal te toppen, zo zal de tent wel aardig vol geraken.
        Het enige is dat ik 6 potten van 18 heb en 3 van 10, gaat dit veel verschil geven in de groei van de plant/opbrengst? Ik laat ze wel zowiezo niet hoger worden dan 50cm...

En zijn er grote verschillen tussen uit stekken kweken en uit zaad? Buiten de grotere kans op beestjes uiteraard...
        Grtz.
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Weet je vriend het antwoord op die vragen niet ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Als je ze goed geworteld aangeleverd krijg dan kunnen ze zo de aarde in,watergeven en de lamp erboven even hieraan laten wennen en dan zakken tot de juiste hoogte.
            Bv elk uur 10cm.
            En als Plagron neem.
            Zou 9 kleinere potjes halen en die vullen met lightmix,potje vol geworteld dan in de definitieve pot met batmix.
            Batmix even uitspoelen en die zet je onder je andere potje te drogen terwijl je stekken groeien in dat kleine potje.
            Is de luchtvochtigheid ook oke voor je stekken.
            Controleer de grond en gooit deze eventueel een keer om,zodat deze niet te nat is als je de stekken omzet.
            Die starterskit bio zit alles in,je hoeft niets te meten.
            Niet te veel gebruiken,altijd beginnen met de halve dosis en je gaat nooit de hele dosis halen.
            Bij grote eters geef je hooguit 3,5ml per liter Alga Bloom in week 7/8 bij 10/11 weken bloeitijd en dan bouw je af.
            Alga Grow ga je op deze wijze niet nodig hebben.
            En als je alles gewoon als in het schema gebruik dus 1 x per week een douche en vanaf week drie Sugar royal en Greensensation pas vanaf begin week 6 echte bloei en rustig doet met de Bloom gaat het helemaal lukken.

Comment

WW van de sjamaan ipv de RQS: echt een heerlijke ww. Regulier zaad is leukste als je dan ook echt een speciaal soortje kan kweken.

Voeding is een voorkeur, ik maak gebruik van Aptus met de groei en bloei voedingen van Hesi.

Comment

Overplanten van lightmix naar batmix werd mij afgeraden door de growshop in Brussel. Ik heb het jaren zo gedaan, maar hij begon dan nen uitleg te doen over ph en ik heb mijn goesting maar gedaan.

Comment

Het gaat wel heb hiervoor een GDP stek van psy rechtstreeks in de batmix gezet.
                  Je zou ook een beetje stekaarde erom heen kunnen gebruiken.

Comment

Het ding is dat die batmix al is voorbemest, dus ik mijn kweekschema daarop dan ook zou hoeven aan te passen, maar kan ik met die lightmix niet gewoon daarin de stekken planten, en dan voortvoeden, maar ze wel in de lightmix laten staan?

Comment

Kan als jij denkt dat je dat makkelijker afgaat.

Comment

Je maakt het uzelf dan wel moeilijk. Moet je sowieso ook gaan afzuren, want lightmix bevat geen bodemleven. Daarom, de lightmix is speciaal gemaakt voor minerale meststoffen. Voor bio voeding hebben ze de promix, die is ook niet voorbemest.

Maar ik zou sowieso batmix nemen. Dan geef je minder voeding. Is gemakkelijker om de grond zelf zijn werk te laten doen.

Comment

Hehe, het probleem is dat iedereen wat anders zegt
                          Ik zoek gewoon een eenvoudige voedingslijn waarbij ik simpel het schema moet volgen, niets anders.

Vorige keer was de grond wel goed, maar schoot ik serieus tekort met m'n voeding. Met zo'n starterskit van Plagron, heb ik daarmee echt alles wat ik nodig heb? KLIK

Comment

Ja,meer heb je niet nodig.

Comment

Het gaat om de hoeveelheid water met voeding die je kunt aanmaken er mee en hoeveel meiden je hebt.

Plagron 50ml groei/bloei per 10l water.
                              Boosters 10ml per 10l water

Heb je dus meer dan 5 meiden zou ik me afvragen of je hier genoeg aan hebt, of dat je bepaalde dingen moet bijkopen.

Ik gebruik met de Aptus 1.5ml tot 5ml per 10l water, beetje afhankelijk van wat. Voordeel is ook de uitgebreide lijn die Aptus heeft.
                              1 groot nadeel is dat ze nog steeds geen eigen voedingen hebben voor de groei en bloei. Daarbij zijn ze wel goedkoop en is het resultaat echt verbluffend.

Starters setje van Aptus ( https://desjop.nl/index.php?action=a...000123&lang=nl ) hiermee heb je meer dan genoeg om een kweek te volbrengen: denk wel aan je groei en bloei voeding.

Comment

Ik neem een lightmix gold variant, daar zit voor ca 2 tot 3 weken voeding in. Wel goed kijken naar de dames want de ene soort is de andere niet.

Comment

Bezig...
                                X