Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

    Net even youtube filmpje van die trips gekeken, zal de bladeren eens onderzoeken. Fijn dat je dat aangeeft, zo weet ik wat wat met elkaar te maken heeft. De oplossing voor trips ga ik zo nog ff verder zoeken, met gif spuiten ben ik niet zon voorstander. Maar dat zal vast ook met neem olie oid kunnen.

    Grote beesjes topic net gevonden
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #17
      Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

      Neem olie werkt idd prima tegen trips.
      wat betreft de lage lv dat is egt geen probleem zolang de stekblokken maar niet uitdrogen. Ikzelf heb altijd en lv van 30-35 met de lamp aan en 40 met de lamp uit

      Comment


        #18
        Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

        Update:

        Luchtvochtigheid in de tent was echt te laag.

        Afzuiger en filter omdraaien, heeft voor LV niks uitgemaakt.

        Schommelde tussen de 20~30%, maar meer richting de 20%


        Ze groeiden wel, maar de bladeren waren dof en lichtgroen.

        Tot na een week de stengels paars begonnen te worden (sluiten af om verdaming te voorkomen), kon ik het niet meer aanzien.

        Toch maar een luchtbevochtiger gehaald:




        Staat nu 3 dagen, en ze zien er een stuk beter uit.

        Mooie donkere glimmende bladeren, alleen de stengels blijven nog paars (de nieuwe niet).


        Ik krijg de luchtvochtigheid met de lamp aan niet hoger dan 50~60%, maar tot nu lijken ze het hierbij goed te doen.

        Ik kan de aan- en afzuiging niet lager zetten ivm de temperatuur. Maar zo lijkt het prima.

        De wortels zijn natuurlijk nu ook verder ontwikkeld.



        Volgende keer toch maar weer met zaden proberen, door de penwortel is LV een stuk minder belangrijk, dan bij stekken.

        Alhoewel met de luchtbevochtiger het nu misschien ook wel beter zal gaan.

        Comment


          #19
          Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

          Lage LV en trips gaan erg goed samen icm warmte ? Of dat het ook daadwerkelijk gebeurd is een 2de, laten we het niet hopen. Ook ik kom er soms niet aan ondanks een bevochtiger, dan is het voor lief nemen zoals het is.

          Goede stekkenboer vinden is zeldzaam. Mede daarom ooit over gegaan op zaad, en dat beviel me wel. Vooral het aanbod van de zaden en daarmee dus smaken en soortjes is de stap geweest waarom ik de stekjes vaarwel zei.

          Ik zelf heb destijds gebruikt gemaakt van Natuur -Pyrethrinen. Dat is een natuurlijk middel gemaakt van een bloem dat ook mede voor Trips ingezet kan worden ( maar ook blad luizen, witte vlieg ) Mede intratuin verkoopt dit voor niet te duur ( 1 liter voor 13,00 euro meen ik ) en is geschikt voor menselijke consumptie. Vooral " menselijke consumptie " en dus geen zwaar giftige zooi die een Growshop je te snel zal mee geven.
          Last edited by Iemand uit de buurt; 2 March 2015, 06:23.

          Comment


            #20
            Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

            "geschikt voor menselijke consumptie" is ook altijd maar relatief denk ik. En zeker niet altijd een reden om het te gebruiken, als er toppen aan zitten.

            Waarschijnlijk als het in je maag terecht komt, gebeurt er niks... maar wat als je het verbrand?


            Een stukje plastic opeten, schijt je vanzelf weer uit, en zal er weinig aan de hand zijn.

            Gooi je het door je joint.... veel plezier

            Comment


              #21
              Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

              Gif is niets relatief aan? Zou zeggen probeer het en "geniet" er van. Ik zelf kies liever een product die wel geschikt is voor consumptie.

              " Waarschijnlijk als het in je maag terecht komt, gebeurt er niks... maar wat als je het verbrand? "

              Je neemt iets aan en gaat er van uit dat het gif niets doet. De naam menselijke consumptie is niet voor de sier, het is voor je gezondheid. Toppen en spuiten is al niet slim, voor dat stadia zijn andere mogelijkheden zonder te spuiten ( stofzuiger/kruimelzuiger, dood pletten/drukken )

              Arts Velgro tegen Trips is een middel waar duidelijk op staat niet voor menselijke consumptie geschikt te zijn. Waarom zou je dit goedje gebruiken en zo een risico nemen, die logica ontbreekt me.

              Comment


                #22
                Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

                Ik snap je punt wel, en doe het liever zelf ook niet... en doet het sowieso niet als er al topvorming is.

                Maar heb zelf meerdere slechte ervaringen met andere de mildere middelen.

                En dit is gewoon het zekere voor het onzekere.



                Verder wordt het ook gewoon in de groente-industrie gebruikt, welke wel rechtsreeks op het fruit en/of groente sproeit.

                Die je echt niet onder de kraan eraf spoelt.

                Voorbeeldje:

                Het ministerie van Economische Zaken heeft een tijdelijke vrijstelling verleend voor het gewasbeschermingsmiddel Vertimec Gold in de teelt van witlofwortels.


                Neem aan dat je ook niet alleen bio-groente eet? Zowel, respect.. maar je bent een van de weinige.




                En je snapte mijn punt niet denk ik... over het verbranden van dingen die geschikt zijn voor consumptie.

                Ik ga er zeker niet van uit, dat gif niks doet in een joint... daarom denk ik dat je mij verkeerd begreep.

                Ander voorbeeld:

                Suiker is geschikt voor consumptie, maar wens je ook veel plezier met het roken ervan.

                Denk dat je hier ook geheid binnen de kortse keren longkanker van krijgt, als je niet per direct sterft.



                Zelfde geldt misschien voor sommige "gezonde" gifstoffen, eten geen probleem, maar bij verbranding wordt het wel ineens schadelijk.



                Anyway ,we zijn het er in ieder geval over eens, dat we helemaal geen gif zouden moeten gebruiken.

                Echter ik maak de keus, als het nog in een vroeg stadium is, iets te kiezen aarvan ik zo goed als zeker ben dat het werkt.


                Als er toppen zijn, gaat er echt geen zware rotzooi meer over, maar ook geen geshikt-voor-consumptie-shit... vertrouw ik in dat stadium ook niet meer.

                Dan probeer ik inderdaad andere beestjes of iets dergelijks.

                Comment


                  #23
                  Re: Luchtvochtigheid (LV) VEEL TE LAAG in kweektent

                  Nog goedkoper in plaats van een handdoekje, het inwendige van een luier(Pamper). Deze neemt enorm veel vocht op. Plaats de inhoud dicht bij de warmtebron. Eerst de luier goed bevochtigen natuurlijk. Bekijk de onderstaande link.

                  www.youtube.com/watch?v=sXb8rJ8Rm3I
                  Last edited by Goldleaf; 4 April 2015, 11:46.
                  Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

                  Comment


                    #24
                    Heb je perce een luchtbevochtiger nodig in een kweektent van 1meter op nen meter

                    Comment


                    • Benja
                      Benja commented
                      Editing a comment
                      En nog een vraagje nen ventilator hoelang laat je da dagelijks draaien

                    • Ketelhuis
                      Ketelhuis commented
                      Editing a comment
                      Ik heb die samen met me lamp geschakeld , afzuiging wel 24/7

                    • Benja
                      Benja commented
                      Editing a comment
                      Aaah ok goed idee nog tips daje kunt mee geven de lamp op 30 cm hoogte van de plant heb ik gelezen voor de rest heb ik wel klein beetje ervaring maar dan buitenkweek

                    #25
                    Reactie op een bericht,?..2015.....

                    Comment


                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Ach, ik snap het!!

                      Lig een half jaar in een kliniek, mijn
                      plantjes gaan dood en wordt tevens
                      verwijderd van DJ..??
                      Ach natuurlijk, heb mijn verslag niet
                      af kunnen maken..hmmm

                      Dacht dat hier iemand betaalt wordt QnQ

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Er staat ook een lol emoticon achter Ipie !

                      En nee ik wordt niet betaald voor wat ik hier elke dag doe op JD.
                      Geen stuiver, niks, 0, nada.
                      Ik heb me vrijwillig aangemeld omdat ik het forum achteruit zag gaan en er verder niemand is die hier zin of tijd voor heeft.

                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Hahahaha! Even goed lezen vriend!!

                      Ik zei niet dat ''jij '' betaalt werd maar
                      de persoon die het onderhoud van deze
                      site beheert ! Maar laten we maar stoppen
                      met dit onderwerp, daar komen we toch niet uit...


                      Slaap lekker!!
                  Bezig...
                  X