Aangezien ik herma's heb, maar niet de tijd en zin om opnieuw te beginnen (7 weken groei, grr) heb ik besloten ze te houden. Er waren balletjes open gegaan, maar na een paar dagen zie ik enkel witte haren, er is dus amper iets bestoven. Kan het dat dat stuifmeel onvruchtbaar is? Er blazen twee fans op. Bestaat er een manier om pistels onvruchtbaar te maken? Wat ik nu doe, is de ballen wegpitsen met natte vingers. 2 planten hebben ook banaantjes in de toppen, die haal ik weg met een pincet. Deze twee planten heb ik daarstraks een iets hogere dosis green sensation gegeven. Na enkele uren zien bijna alle haartjes bruin. Onvruchtbaar gemaakt? Het is nog niet echt de moment om gs mee te geven, maar ik denk niet dat het echt kwaad kan.
Bevatten die banaantjes trouwens wel stuifmeel? Er kruipt wat tijd in om ze te weg te halen, maar als er niks bestuift is er volgens mij ook niet echt een probleem? Ze bloeien precies ook sneller?
Je leest soms dat oogsten van bv appels mislukken. Wat loopt er daar dan mis en kan ik dat toepassen op mijn herma's. Ik zoek dus basically of er een manier is om dat stuifmeel onschadelijk te maken.
Bevatten die banaantjes trouwens wel stuifmeel? Er kruipt wat tijd in om ze te weg te halen, maar als er niks bestuift is er volgens mij ook niet echt een probleem? Ze bloeien precies ook sneller?
Je leest soms dat oogsten van bv appels mislukken. Wat loopt er daar dan mis en kan ik dat toepassen op mijn herma's. Ik zoek dus basically of er een manier is om dat stuifmeel onschadelijk te maken.
Comment