Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Extra licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extra licht

    Korting op 420shop
    Hoi medewerkers!

    mijn naam is Johan en ik ben momenteel bezig met 5 haze plantjes in een kweektent. Ik heb er een 600watt lamp boven hangen maar wil er een extra lamp bijhangen omdat zo de zijtakken ook goed belicht worden. Met alleen de 600 watt lamp kom ik op een max temperatuur van zo'n 26 graden. Heb al gekozen als extra lamp voor een 400 watt ivm de warmte maar met die lamp erbij heb ik na te hebben getest een max temperatuur van ong 31 graden. Weet iemand wat wijsheid is? 26 graden is een betere temperatuur maar niet elk gedeelte van de plant word optimaal belicht. Hoop dat jullie me van advies kunnen voorzien.

    alvast bedankt!

    groetjes Johan!

    #2
    Re: Extra licht

    Hallo Johan,

    Hoe groot is de tent, welke afzuiging en filter etc.?
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      #3
      Re: Extra licht

      Scrog? 600 is meer dan genoeg voor 120x120. Als de zijtakken onvoldoende licht krijgen dan staat alles te kort op elkaar. Wat moeilijk gaat met 5 planten. Meer licht is hier geen oplossing. Groter potten?

      Comment


        #4
        Re: Extra licht

        Met scrog is het toch juist de bedoeling dat de hoofdtoppen het licht onvangen en daardoor beter groeien?
        Ben nog niet zo ervaren, maar het lijkt me ook logisch.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Extra licht

          Of doe er 2x 600w cooltube's in en draai je planten zodat alle handjes zoveel mogelijk licht opvangen en zie het resultaat

          Comment


            #6
            Re: Extra licht

            En gebruik touwtjes om alles op zijn plaas te krijgen (of vlecht ze in een net)

            Comment


              #7
              Re: Extra licht

              Cooltubes vermijd je best als ze niet noodzakelijk zijn. Twee keer 600, je weet niet in wat voor ruimte. Als dat een standaard tentje 120x120 is, is dat ni echt goeie raad. Uw planten moet je ook ni gaan draaien, die blaadjes richten zich automatisch naar het licht...

              Comment


                #8
                Re: Extra licht

                foto's?

                Comment

                Bezig...
                X