Hoi, ik heb een binnenkweekje staan in een klein tentje met 11 planten per vierkante meter in smart pots van 15 liter elk waarin ik white widow kweek onder 600W HPS. Nou vroeg ik mij af... toppen of niet. Een kennis van mij zegt dat het dan teveel wordt en de planten te weinig ruimte hebben. Ikzelf twijfel ook. Wat vinden jullie? Wel toppen of niet toppen? Ik kon hier zo gauw geen soortgelijke vraag vinden. Alvast bedankt
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
11 planten per vierkante meter - toppen of niet?
Collapse
X
-
Re: 11 planten per vierkante meter - toppen of niet?
Bij deze. Hun koppies komen net pas boven de grond uit dus veel is er nog niet te zien. Ik zal de boel eens in de gaten houden en een update posten zodra ze wat groter zijn. De smart pots zijn 30 cm in diameter. Ik zou natuurlijk de helft kunnen toppen net zoals jij hebt gedaan ipv allemaal. Mijn tentje is ook 120x120. asdf.jpgLast edited by Harry Balls; 9 May 2015, 15:56.
Comment
-
Als je die niet topt wordt het te veel. Maar max 2 nodes kan je overhouden, dus 4 uitlopers. Ik had zelf zo'n opstelling en had van de meeste planten 2 'hoofdtoppen' en 2 kleinere daar onder. Voor meer is er geen plek. Als je niet topt krijg je de kerstboomstructuur en daarvoor staan ze te dicht op elkaar. Dan is 9 voldoende op die ruimte.
1 helft toppen en 1 niet is idd het jezelf weer moeilijk maken. Krijg je sowieso hoogteverschillen. Moet je die hoofdtop gaan knakken wsl.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View PostAls je die niet topt wordt het te veel. Maar max 2 nodes kan je overhouden, dus 4 uitlopers. Ik had zelf zo'n opstelling en had van de meeste planten 2 'hoofdtoppen' en 2 kleinere daar onder. Voor meer is er geen plek. Als je niet topt krijg je de kerstboomstructuur en daarvoor staan ze te dicht op elkaar. Dan is 9 voldoende op die ruimte.
1 helft toppen en 1 niet is idd het jezelf weer moeilijk maken. Krijg je sowieso hoogteverschillen. Moet je die hoofdtop gaan knakken wsl.Last edited by Harry Balls; 9 May 2015, 17:57.
Comment
-
11 is goed als je skunk(indica)kweekt ofzo.Als het haze sativa planten zijn,is het te krap.Toppen is de planten beschadigen in de groei.Ze moeten hiervan herstellen.De kracht gaat er dan uit.(vind ik)Je moet ze op de juiste moment in de bloei zetten.En de lamp goed hebben staan ivm strekken,dan worden ze niet te hoog.(Afhankelijk van de soort.)Succes!!
Comment
-
IMG_1825.jpg
Kracht gaat er uit? Deze is 1 keer getopt. Onderste 2 nodes zijn weggediefd. De fanleaves zijn er hier al wel af. Een niet getopte spoort een stuk breder. Hou je meer dan 2 nodes over dan wordt het ook te vol.
Comment
-
Dat is idd wel wat werk, maar dat is een scrog ook. Hebben 6 weken groei gehad. Ze zijn overgepot en daarna heb ik nog wat gediefd onderaan. Twee plantjes had ik twee keer getopt, die nemen dan bijna dubbel zoveel plaats in. Had er maar 14, dus dat kwam mooi uit. Maar enkel de fanleaves steken een beetje buiten de pot. Deze is ook iets van een 30 cm diameter.
Je kan ook niet toppen en de onderste nodes wegdieven. Als dat zo'n groot veld wordt dan wordt dat toch maar wat fluff.
Comment
-
Dank iedereen voor de tips/suggesties! Ik kan er wel redelijk goed bijkomen en ben niet bang voor wat extra werk. Ik ga proberen te toppen i.c.m. het dieven van de onderste twee nodes.
@Beowulf - ik begrijp dat je dus getopt hebt bij 4 nodes (3 internodes) als ik je afbeelding zo zie. 2 dagen na het dieven/toppen wil ik ze dan in bloei zetten.
Waar ik nog wel aan zat te denken is of ik later de planten nog een keer moet gaan snoeien (wegknippen van de onder groei). Het kan nuttig zijn, maar mijn ervaringen zijn ook dat de kans op toprot dan groter wordt en met zo'n opstelling waarin alles dicht op elkaar staat wil ik het risico (aantal wondjes) zo laag mogelijk houden. Zelf neig ik ernaar om niet meer te gaan snoeien nadat ik ze 2 dagen na het toppen/dieven in bloei heb gezet.Last edited by Harry Balls; 10 May 2015, 19:05.
Comment
-
ik zeg ofwel toppen , ofwel knakken die hoofdbud
en ik lees iets van weg dieven dat dat kans geeft op rot ??
lol , das wat ik de rvan denk
wegdieven doe je net voor je naar bloei gaat of mss nog in de eerste weekjes van de voorbloei , dus kans op rot ??? denk ni dat dat dan al mogelijk is :pMet een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^
Comment
-
Nee ok duidelijk Ik denk dat ik de vorige paar keer te laat in de bloeiperiode de ondergroei nog weg heb lopen knippen. Toen ik dat de paar keer daarna helemaal niet meer deed had ik ook geen last van toprot meer dus vandaar mijn conclusie. Voor de bloei dieven en er daarna niet meer aankomen dus
Comment
Comment