Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cfl grow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Cfl grow

Korting op 420shop
    Beste mede kwekers mijn vraag Is. Kan ik een 200w 6700k samen met een 250w 2100k laten bloeien? En heeft het effect aan me eind resultaat?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Re: Cfl grow

Je kan bekant alles samen laten bloeien, gewoon op 12/12 zetten en de plant doet de rest. Of het zo optimaal is is een ander verhaal
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

Comment

Als je van plan bent van 450w aan cfl te gebruiken, zou je dan niet eens overwegen een 400 w hps in de plaats te nemen?
      Minder verbruik en veel meer opbrengst, veel meer dieptestraling, niks dan voordeel.

Comment

Ik denk dat de vraag over het lichtspectrum gaat. Met die combinatie geef je dus meer blauw ook in bloei. Dit heeft effect op de morfologie van de plant. De kleur van het aangeboden licht heeft effect op de strekking van blad en stelen, de bladstand, de opening van huidmondjes, bloemaanleg en veel andere processen. Bij meer blauw zal de plant gedrongener blijven, minder strekken.. De bloeiinductie zal wat moeizamer gaan maar uiteindelijk komen ze ook wel in bloei met het meer blauw. Verder geeft meer blauw ook wat meer energie. Er is een omgekeerde relatie tussen golflengte en kwantum energie, hoe hoger de golflengte hoe lagere kwantum energie en vice versa.Het kan dus zeker wel en heeft misschien zelfs voordelen in een micro opstelling. Ik zeg gewoon uitproberen.

Met 400 wat heb je een veel betere wat/lumen verhouding dus meer licht maar wel in een slechter lichtspectrum. Zo heel gek vind ik dus de overweging 450 watt cfk te verkiezen boven 400 wat hps.

Comment

Aan het einde van de rit hou je meer over met een hps, ondanks wat je daar zegt.

Comment

Dat ben ik met je eens. Maar ik snap de keuze spaarlamp ook best, er zitten ook voordelen aan. Als je bijvoorbeeld met een beperkte hoogte zit.Een scrog is dan wel bijna een must.

Comment

Dan zou ik nog opteren voor Tneon bv, het design van die zwaardere dikke cfl's doet ze de das om, of je zou een verticale scrog moeten doen

Comment

Daar moet ik je dan weer gelijk in geven. Het lampontwerp is verre van ideaal.

Comment

misschien wil mauhuma420 vertellen waar de keuze voor de lampen vandaan komt? Liggen ze nog ergens in een la of moeten ze nog gekocht worden...
                  [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Ik heb de Secret Jardin T-neon met 2x 55watt groeilampen 6500K (groene verpakking lampen) en die gebruik ik in combinatie met 4 phillip Tornado spaarlampen van 23watt en bloeispectrum van 2700K. Ik combineer deze twee tijdens de groeifase en wat me opviel is dat het niet zo heel lekker ging. Maar, ik had ook grondproblemen... ik had teveel cocopeat (75 procent) en daardoor zat er nauwelijks voeding in de grond. Wat ik nu heb gedaan is de planten uit de pot gehaald, uitschudden, de wortels in een nieuwe grond zetten (90 procent bio aarde en 5 procent cocopeat en 5 procent perliet) De planten gaan nu de goede kant weer op met alleen de t-neon lamp aan (groei) Ze krijgen de juiste kleur, lekker donker groene bladeren en ze groeien eindelijk. Echter, ik vermoed dat dit te maken heeft gehad met de aarde, of het gebrek eraan. Dus ik ga vandaag weer de Tornado's erbij hangen en kijken wat deze combinatie aan groei- en bloeilicht doet. Ik groei Ruderalis Indica, en als het goed is gaat een deel autofloweren in de komende weken. Dus dan ik gelijk zien wat het voor de bloei doet, deze combi, want ik ben te krenterig om voor de T-neon bloeilampen aan te schaffen. Ik groei Micro, dus wat FlintStoned zegt, wellicht blijven ze zo wat kleiner, wat mij goed uit zou komen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hier zal het resultaat te zien zijn. Ik post hier ook een heel late buitengroei met Hollands Hope en Durban Poison, wellicht ook een leuke test om te volgen. Deze twee soorten staan in een uitdagende omgeving met meeldauw, mozaiek zieke planten en veel insecten en ze zijn dus laat in de grond gegaan. Kom eens kijken naar deze twee verslagen in 1 zou ik zeggen. Klink hier
                    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

In hps lampen zit ook een beetje van de blauw spectrum bv. Dual spectrums en dit heeft geen effect aan je oogst en indd dan krijg je ook meer dan als je cfl gebruikt. Dit Is alleen maar voor een plant ik heb net geoost met alleen die 250w cfl en wat kleinere cfls der om heen die 250w cfl is een groot spaarlamp me een e40 fitting echt heel groot. Dus ik heb de 200w 6700k niet meer gebruikt. Ik ga een nieuw kweekje beginnen met een 250w hps met 4 planten nu zijn de zaden aan het ontkiemen.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Comment

Bezig...
                      X