Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12/12 methode ervaringen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 12/12 methode ervaringen?

Als ik eerlijk moet zijn dan heb ik meestal problemen op het punt dat het nog net iets langer mag, maar tegendan is de pot al zolang onderaan gewatert geweest dat er niks meer aan te doen is, teveel geel.

Daarom eens een andere methode, potten inwateren en wegen, en niet meer onderaan water geven.
    Het lijkt me nog nie eens zo onlogisch...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Het ligt soms ook niet aan het voedingsproduct dat er iets niet werkt of niet in resulteert.

Verkeerd begrijpen van een begrip kan veel misverstanden meebrengen als gevolg.

Hetgene wat ik het meest onlogisch vind is water geven in die schaal, ik ben opgegroeid met het idee dat dat een lekschaal was voor lekwater.

In ieder geval Fraske zijn wortels hangen 24/7 in het water, dus van vocht houden ze dan toch van blijkbaar.
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
      ...als ik uitreken ontkiemen starten rond de 20ste dan in de potten rond de 25ste dan begin voorgroei.. van 2 weken dan zijn we ongeveer 10 oktober en dan nog 8 weken bloei dat is pas half december dan he
      ...
      Bloei is niet hetzelfde als 12/12.
      De bloei begint pas na 2-3 weken 12/12 normaal gesproken. Als je helemaal niet groeit zullen ze nog wat langer op 12/12 moeten.
      Dus dan wordt het bijv. 5 weken 12/12 en dan begint de bloei, en dan nog die 8 weken.

Misschien als je nu meteen kunt beginnen, en hele snelle indica's uitzoekt, want als je 25 september pas kunt beginnen, ben je half december zeker niet klaar.
      Ook niet als je ze meteen op 12/12 zet. Een plantje neemt altijd z'n groeitijd, of die nu op 12/12 staat of niet, een plantje is pas 'volwassen' na de 7e node. (+/-)
      Onder 12/12 groeien ze ook langzamer dus doen ze er nog wat langer over om "volwassen" te worden.

Heb je de soortjes geselecteerd op de bloeitijd die je in kweekverslagen gevonden hebt, of ga je uit van de bloeitijd die de zaadverkoper uit z'n duim zuigt ?
      Vanilla Kush had bij mij ruim 10 weken bloei nodig, 72 dagen echte bloei, dus dan moet je nog een week of 3-4 groei erbij rekenen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
        Als ik eerlijk moet zijn dan heb ik meestal problemen op het punt dat het nog net iets langer mag, maar tegendan is de pot al zolang onderaan gewatert geweest dat er niks meer aan te doen is, teveel geel.

Daarom eens een andere methode, potten inwateren en wegen, en niet meer onderaan water geven.
        Het lijkt me nog nie eens zo onlogisch...

Het ligt soms ook niet aan het voedingsproduct dat er iets niet werkt of niet in resulteert.

Verkeerd begrijpen van een begrip kan veel misverstanden meebrengen als gevolg.

Hetgene wat ik het meest onlogisch vind is water geven in die schaal, ik ben opgegroeid met het idee dat dat een lekschaal was voor lekwater.

In ieder geval Fraske zijn wortels hangen 24/7 in het water, dus van vocht houden ze dan toch van blijkbaar.
        ja ik geef ze altijd vanboven water via de grond en heb nooit vlug vergeling echt paar de laatste 2 weekjes en dan nog soms niet overdreven veel .

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Misschien als je nu meteen kunt beginnen, en hele snelle indica's uitzoekt, want als je 25 september pas kunt beginnen, ben je half december zeker niet klaar.
        Ook niet als je ze meteen op 12/12 zet. Een plantje neemt altijd z'n groeitijd, of die nu op 12/12 staat of niet, een plantje is pas 'volwassen' na de 7e node. (+/-)
        Onder 12/12 groeien ze ook langzamer dus doen ze er nog wat langer over om "volwassen" te worden.

Heb je de soortjes geselecteerd op de bloeitijd die je in kweekverslagen gevonden hebt, of ga je uit van de bloeitijd die de zaadverkoper uit z'n duim zuigt ?
        Vanilla Kush had bij mij ruim 10 weken bloei nodig, 72 dagen echte bloei, dus dan moet je nog een week of 3-4 groei erbij rekenen.
        nee dat is het juist qnq er staan nu nog planten in en die zijn pas klaar rond half september dan kunne die pas om en dan zou ik ze drekt trug vol kunne steken ..
        maar wat ik ga doen is al optijd ontkiemen in men ontkiembakje en zo in spongepots steken voor een paar dagen tot ze goed boven zijn op de vensterbank en dan in de potten drekt die zelfde dag als ik ze omdoe...
        als ik dan nog mss december het in de helft ja dan moet het maar zo he ik kan geen wonderen verichten en dat weet ik maar al te goed ..
        dus het beste is dus gewoon toch even weekje of 2a3 voorgroeien en dan op 12/12 ...

btw even of topic nu hoe was die vanilla kush? qau smaak en sterkte?

grtz

Comment

hier.
          De VK was wel een apart smaakje, niet iets dat je overal tegenkomt.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik persoonlijk zou ze eerst paar dagen op 24/0 zetten reden : dan is zekers alles al boven de grond gekomen dan 1 weekje 18/6 zetten en dan naar 12/12 gaan

maar ja , ik ben jij niet he

tevens bij deze , veel geluk met je nieuwe run en setup

groetjes
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
              ik persoonlijk zou ze eerst paar dagen op 24/0 zetten reden : dan is zekers alles al boven de grond gekomen dan 1 weekje 18/6 zetten en dan naar 12/12 gaan

maar ja , ik ben jij niet he

tevens bij deze , veel geluk met je nieuwe run en setup

groetjes
              b edankt k1

ja dat is normaal wat ik de vorige keer heb gedaan wat je nu zegt 1 week 24.0 1 week 18/6 en dan naar 12/12 maar dan denk ik dat ik tijd tekort kom maar kan het proberen

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              hier.
              De VK was wel een apart smaakje, niet iets dat je overal tegenkomt.
              bedankt qnq ja dat is het nu juist dat heb ik niet ik ga het gewoon maar doen een paar dagen 24/0 dan weekje 18/6 en dan knal op 12/12 ... heb het al besproken met men vriendin dan zal er die periode een vriend mee moeten komen helpen he .. ik wil nu ook niet dat ik dure zaden koop van barney's en dan ze maar half zijn gat afmaakt beter tegoei dan half werk want daar ga ik later sdpijt van krijgen , maar dan komt het zo denk een dag of 5 24./0 7 dagen 18/6 en dan op 12/12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieseltj View Post
                ja ik heb een 600 watter he

ik had onder mijn 600 w met 3 weken voorgroeien op 12 planten een 320 gr droog..

zou ik met 31 planten op 12/12 meer afhalen droog of rond dit?

want als de kans minder is ga ik er niet aan beginnen dat is dan 10gr droog per plant ....

groetjes
                Dat is idd niet veel he maatje,voor een 600 watter ik kweek onder 400 watt en haal er meer vanaf,strange
                Ik denk dat het probleem ergens anders ligt,in je kweekmethode mss
                Teveel water?
                Voorlopig weet ik het niet,ff verder meevolgen

Comment

Ik heb niet zoveel ervaring maar ik gebruik 20/4 in het groei van het plant en nu het 13/11 systeem in het bloei van wat ik heb gelezen krijg je meer uit je planten dan bij 12/12

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Comment

13/11? 13 uur licht 11 donker? of omgekeerd?

Oorspronkelijk geplaatst door soulrebel View Post
                    Dat is idd niet veel he maatje,voor een 600 watter ik kweek onder 400 watt en haal er meer vanaf,strange
                    Ik denk dat het probleem ergens anders ligt,in je kweekmethode mss
                    Teveel water?
                    Voorlopig weet ik het niet,ff verder meevolgen
                    ik den k dat ik eer zit met teveel water wat jij zegt ... ik weet het niet .. maar ik geef nu ongeveer 200 ml per dag per plant en zitte 2de week bloei..
                    oei dus nog veel verbetering dus aan de winkel hier haha wat haal jij zo dan soul?

Oorspronkelijk geplaatst door mauhuma420 View Post
                    Ik heb niet zoveel ervaring maar ik gebruik 20/4 in het groei van het plant en nu het 13/11 systeem in het bloei van wat ik heb gelezen krijg je meer uit je planten dan bij 12/12

..............

Comment

Ja 13 uur licht en 11 donker

Comment

hmm en dan bloeien ze ook mooi af ?? waarom is dan 12/12 zo belangrijk voor de bloei ik wist dat er is iemand 11/ 13 dees 11 licht dan rest donker maar zo?? ja en hoeveelste keer is dit dat je dat doet? nooit probs gehad? grtz

Oorspronkelijk geplaatst door mauhuma420 View Post
                        Ja 13 uur licht en 11 donker

als dat lukt dan zou ik het ook wel overwegen als je daardoor meer oogst haalt

Comment

Sorry had hem even omgekeerd je hebt wel gelijk 11 uur licht en 13 uur donker Weeks 1-2: Set your timer for 11 hours on and 13 hours off.
                          Weeks 3-4: Set your timer for 10.5 hours on and 13.5 hours off.
                          Weeks 5-6: Set timers on for 10 hours and off for 14 hours.
                          Weeks 7-8: 9.5 hours on and 14.5 hours off.
                          Week 9: set timers to 9 hours on and 15 hours off. Dit is mijn eerste keer maar zo ver groeit het lekker en stimuleert het weer van buiten meer

Comment

jaja , licht is gewicht
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                                jaja , licht is gewicht
                                ja dat dacht ik ook toch ?

Comment

Bezig...
                                X