Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12/12 methode ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    12/12 methode ervaringen?

    Korting op 420shop
    hoi,


    ik ben voor mijn volgend kweekje aan het denken...
    ik wil mss eens de 12/12 methode proberen met zaailingen van barney's farm...

    -pine apple chunk
    -critical kush
    -bleu cheese
    -chronic thunder
    -vanilla kush

    heb speciaal gekozen voor niets langer dan 10 weken bloei..

    ik heb een tentje van 145/145/200 en daar kan ik er dan 36 in kwijt zou dit te doen zijn of haal je hier echt maar mager van af?

    het is namelijk zo ik krijg een zoontje in december en wil daarvoor nog een oogstje kunnen doen voor de winter door te komen en ik zou het eerste jaar even niet meer bezig willen zijn met dat...

    daarom de vraag wie heeft hier ervaring mee en kan die even delen

    alvast bedankt voor me wat op weg te helpen mensen

    grtz dieselt

    #2
    Re: 12/12 methode ervaringen?

    Het werkt wel goed, maar ik vond de kosten voor zoveel zaad nogal in de papieren lopen.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: 12/12 methode ervaringen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
      Het werkt wel goed, maar ik vond de kosten voor zoveel zaad nogal in de papieren lopen.
      hoi wietefras!

      leuk dat je reageert

      mag ik vragen wat je dan op zo een 12/12 systeem ongeveer gemiddeld af haalt droog per plant dan kan ik zo ongeveer een berekening maken of dit te doen is ik had gedacht aan 36 zaden van barney's farm ik heb er al 25 fem seeds dan koop ik er nog 2 pakjes bij

      haha bedankt alvast

      Comment


        #4
        Re: 12/12 methode ervaringen?

        Hoeveel je oogst hangt meer af van de lamp. Hoe meer licht hoe meer wiet.

        Doorgaans kun je rekenen op 0.5g tot een gram per watt.

        Of je nou 12/12 doet of met minder zaad en een paar weken langer voorgroeien maakt uiteindelijk niet zoveel uit.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: 12/12 methode ervaringen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
          Hoeveel je oogst hangt meer af van de lamp. Hoe meer licht hoe meer wiet.

          Doorgaans kun je rekenen op 0.5g tot een gram per watt.

          Of je nou 12/12 doet of met minder zaad en een paar weken langer voorgroeien maakt uiteindelijk niet zoveel uit.
          ja ik heb een 600 watter he

          ik had onder mijn 600 w met 3 weken voorgroeien op 12 planten een 320 gr droog..

          zou ik met 31 planten op 12/12 meer afhalen droog of rond dit?

          want als de kans minder is ga ik er niet aan beginnen dat is dan 10gr droog per plant ....


          groetjes

          Comment


            #6
            Re: 12/12 methode ervaringen?

            Van kweken in de tent heb ik helemaal geen verstand dus tips kan ik je niet geven.
            Maar wil je toch feliciteren met de zwangerschap

            Dus bij deze, gefeliciteerd hihi

            Love,
            Wunkie
            Life's a bitch and then you die.
            So fuck the world and lets get high.

            Comment


              #7
              Re: 12/12 methode ervaringen?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wunkie View Post
              Van kweken in de tent heb ik helemaal geen verstand dus tips kan ik je niet geven.
              Maar wil je toch feliciteren met de zwangerschap

              Dus bij deze, gefeliciteerd hihi


              Love,
              Wunkie
              heeey Wunkie

              dat is lief van je haha bedankt

              ja ik kan niet wachten ! zal blij zijn als het zover is

              grtjs dieseltj

              Comment


                #8
                Re: 12/12 methode ervaringen?

                Ik denk niet dat het 12/12 systeem veel extra wiet gaat geven dan supercroppen of scroggen.

                Ik zou toch zeggen dat als de tent vol zit dan zit die vol. Of dat nou met 4 of 12 of 36 planten is maakt dan niet zoveel uit.

                Met meer planten ben je wel sneller klaar.

                De oogst hangt van zoveel dingen af. Het is echt heel lastig om daar op voorhand echt iets van te zeggen.

                320g onder 600W heb je wel nog wat ruimte voor verbetering overigens, maar waar dat in zit zou ik zo niet weten.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: 12/12 methode ervaringen?

                  Jaaa dat is een mooi kerst cadeau!!
                  Verder zal ik je topic niet vervuilen.
                  Succes ermee!

                  Love,
                  Wunkie
                  Life's a bitch and then you die.
                  So fuck the world and lets get high.

                  Comment


                    #10
                    Re: 12/12 methode ervaringen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wunkie View Post
                    Jaaa dat is een mooi kerst cadeau!!
                    Verder zal ik je topic niet vervuilen.
                    Succes ermee!

                    Love,
                    Wunkie
                    haha ja das is mooi zo met de feestdagen

                    haha nee nee ge vervuild zo mijn topic niet

                    groejts

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    Ik denk niet dat het 12/12 systeem veel extra wiet gaat geven dan supercroppen of scroggen.

                    Ik zou toch zeggen dat als de tent vol zit dan zit die vol. Of dat nou met 4 of 12 of 36 planten is maakt dan niet zoveel uit.

                    Met meer planten ben je wel sneller klaar.

                    De oogst hangt van zoveel dingen af. Het is echt heel lastig om daar op voorhand echt iets van te zeggen.

                    320g onder 600W heb je wel nog wat ruimte voor verbetering overigens, maar waar dat in zit zou ik zo niet weten.
                    dus jij wil zeggen dat ik normaal als ik goed zou kunnen kweken ( want is nog maar men 4de run dan dus niet super veel ervaring natuurlijk) dus wel meer moet halen dan 320 gr op 12/12 met 36 zaailingen?

                    weet jij nog wat jij eraf haalde op jou 12/12 systeem ongeveer gemiddeld per plantje ?

                    het is maar ik wil het doen omwille ik voor 8 december klaar wil zijn en ik pas aan die run kan beginne rond half september dus daarom dat ik dacht 12/12 te doen

                    Comment


                      #11
                      Re: 12/12 methode ervaringen?

                      Je kan toch gewoon minder lang onder 18/6 voorgroeien en na twee of drie weken al omschakelen?
                      dat is wat ik ga doen deze run.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #12
                        Re: 12/12 methode ervaringen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                        Je kan toch gewoon minder lang onder 18/6 voorgroeien en na twee of drie weken al omschakelen?
                        dat is wat ik ga doen deze run.
                        ja de witte maar kijk :
                        als ik ongeveer als alles goed gaat rond half september kan oogsten kan rond 25 september ongveer men tentje trug vol en 8 december is de baby uitgerekend ervoor zou ik graag geoogst hebben drogen is geen probleem maar wil er even niet mee bezig zijn als de baby er net is..
                        dat haal ik dan toch nooit?

                        ik heb alleen soortjes van ongveer 8weken bloeitijd genomen speciaal maar dan nog als ik uitreken ontkiemen starten rond de 20ste dan in de potten rond de 25ste dan begin voorgroei.. van 2 weken dan zijn we ongeveer 10 oktober en dan nog 8 weken bloei dat is pas half december dan he

                        daarom ben een manier aan het zoeken dat ik het voor diedatum klaar heb al moet ik meer zaden kopen voor die run dat maakt me niet uit ..

                        en ze mogen drogen wel dat kan wel maar zou graag toch de 7de of 6de kunne omdoen maar dat gaat echt kantje boordje zijn zelfs drekt op 12/12 volgens mij..
                        ik weet haast en spoed is zelden goed maar deze keer is het echt ni van ongeduld

                        zou hem gewoon graag nog gedaan hebben voor de winter door te komen .

                        grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: 12/12 methode ervaringen?

                          Ik heb 12/12 alleen onder T-neon geprobeerd. Dan heb je dus eigenlijk al minder oogst dan met HPS, maar daar had ik ook 0,5g/W mee.

                          Ik zou ook niet helemaal uitgaan van die bloeitijden die ze noemen. Ben bang dat dat alleen de bloeitijd is. Ook met het 12/12 systeem heb je eerst dat de plant moet omschakelen van groei naar bloei. Dat duurt bij 12/12 toch al gauw 3 a 4 weken. Dus als voor de bloei 8 weken staat dan zou ik zelf toch eerder rekening houden met een totale kweek van 12 weken.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: 12/12 methode ervaringen?

                            En dan moet je ze zolang groen kunnen houden.

                            Vind ik op aarde het moeilijkst, maar ik ga eens proberen om water en voeding aan de aarde te geven ipv onderaan de schaal aan de wortels.
                            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                            Comment


                              #15
                              Re: 12/12 methode ervaringen?

                              ja ik had gerekend dan een 12 weken dan is het net begin december klaar ongeveer .. dus ik ga het gewoon maar doen dat 12/12 systeem ..

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                              En dan moet je ze zolang groen kunnen houden.

                              Vind ik op aarde het moeilijkst, maar ik ga eens proberen om water en voeding aan de aarde te geven ipv onderaan de schaal aan de wortels.
                              dat groen houden heb ik niet echt problemen mee hoor alee seg niet te vlug niet want...

                              Comment

                              Bezig...
                              X