Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Water geven in een tent

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water geven in een tent

Korting op 420shop
    Hoi,

Planten water geven in een tent kan een rot klus zijn als de potten groot zijn en er weinig ruimte is om tussen de planten te komen. Hoe doen jullie dat zonder een zwembad van te maken? Ik zit te denken aan een aquarium pompje in een emmer of iets in die zin, kan iemand me een duw in de juiste richting geven?

Re: Water geven in een tent

Ik zou met een emmer met iets ertussen om het makkelijker te maken om het emmer uit te halen en de afval water weg gooien

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauhuma420 View Post
      Ik zou met een emmer met iets ertussen om het makkelijker te maken om het emmer uit te halen en de afval water weg gooien

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
      Deze snap ik niet helemaal
      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Stuk vijverfolie onder in de tent en van onder water geven bijvoorbeeld. Een wasmaschinebak is ook erg handig als "schotel"voor meerdere planten.

Verder kun je denken aan de tuit van je gieter verlengen met een stuk slang of buis. Wat ook handig werkt is een drukspuit gebruiken. je draait de verstuiver eraf en dan komt daar een heel mooi doseerhaar straaltje water uit.

Comment

Water geven is kut ja. Maar ik heb een 10 liter gieter om te mengen, dat giet ik dan steeds over in een kleinere 1,5 liter.

Met die kleinere kom ik makkelijk tussen mijn potten/planten door.

Verder is een irrigatiesysteem natuurlijk ideaal, zijn volgens mij ook niet zo duur.

Vind het zelf altijd creepy water automatisch geven.

En met water geven verplicht ik mezelf, om ook elke dag bij de planten te kijken.

Comment

Ik gebruik ook een drukspuit als de tent wat te vol wordt om makkelijk water te geven.
            spuit.JPG

Zijn nu in de aanbieding bij de Blokker voor 12,98.

Comment

Z'n drukspuit vind ik misschien nog het meest handig, maar die van Blokker (5L) heeft maar 3L effectieve inhoud. Met 3L blijft je aan de gang. Toch is het zeker geen slecht idee, bedankt.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Stuk vijverfolie onder in de tent en van onder water geven bijvoorbeeld. Een wasmaschinebak is ook erg handig als "schotel"voor meerdere planten.

Verder kun je denken aan de tuit van je gieter verlengen met een stuk slang of buis. Wat ook handig werkt is een drukspuit gebruiken. je draait de verstuiver eraf en dan komt daar een heel mooi doseerhaar straaltje water uit.

Bedankt voor meedenken. Ik ben als dood voor insecten in mijn tent, volgens mij trekt vocht de vliegjes aan, en daarom zou ik dit niet zo snel gaan doen. Het liefst hou ik het zo droog mogelijk.

Comment

Aldi

Bedankt voor meedenken. Ik ben als dood voor insecten in mijn tent, volgens mij trekt vocht de vliegjes aan, en daarom zou ik dit niet zo snel gaan doen. Het liefst hou ik het zo droog mogelijk.
                Als je van onder water geeft in een schotel of bak moet al het water binnen 15 minuten zijn opgeslurpt , er staat dan dus niet echt lang water in die bak. Verder heb ik vliegen nog nooits uit vrijwiligheid een duik in het water zijn nemen, muggen leggen er wel hun eitjes in.

Comment

Mooie drukspuit Flint, en voor niet veel geld

Ik zie hem alleen niet op de Aldi site? Kan aan mij liggen uiteraard!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
                    Mooie drukspuit Flint, en voor niet veel geld

Ik zie hem alleen niet op de Aldi site? Kan aan mij liggen uiteraard!
                    Ja, deze heeft voor mij voldoende capaciteit, maar ook ik zie hem niet in de Aldi folder. Wel heb ik alternatief gevonden bij Wehkamp voor dezelfde prijs, zoek bij tuingereedschappen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Notoxic View Post
                      Ja, deze heeft voor mij voldoende capaciteit, maar ook ik zie hem niet in de Aldi folder. Wel heb ik alternatief gevonden bij Wehkamp voor dezelfde prijs, zoek bij tuingereedschappen.
                      Ja, die is praktisch hetzelfde!

Comment

Water geven is altijd een crime, maar tegelijkertijd wel enorm belangrijk als het gaat om het contact met je planten. Waarom; elke keer als jij in je hok komt (en dat zeker niet te vaak doen ivm verstoren klimaat) kun je zien/ruiken/voelen hoe je planten erbij staan en waar ze behoefte aan hebben (signalen; bv bladverkleuringen etc). Tevens kun je de (elke dag veranderende) balans opzoeken mbt je voeding, om zo je planten maximaal voeding te geven zonder hen te verbranden. Ik ben dan ook geen voorstander van automatisch water geven. Beetje voor luie mensen Bovendien is het goed om je planten af en toe te verplaatsen in je hok, crossmovement.
                        En; onderaf watergeven is een slechte oplossing, zelfde geldt voor een eb/vloed systeem; je forceert de wortelaanmaak in de onderste regionen van je pot en benut daardoor niet al je substraat. Daarbij geldt; hoe minder wortel, hoe minder opname-capaciteit, hoe minder 'brandstof' voor je planten. Om maar niet te spreken over de verhoogde kans op wortelrot. Spuitlans is ideaal tough! Wel even goed cleanen ivm achterblijven resten en daardoor eventuele verhoging ph/ec als je de fles opnieuw vult.

Comment

zeer informatief dank u

Comment

Probeer eens een pvc pijp stuk te zagen, en een gat aan de zijkant te maken, daar kun je dan water door gieten! En via de achterkant v d pijp loopt het zo je bak/container in!

Comment

mijn oplossing is als volgt:

neem evenveel colaflessen als potten
                              snij de bodems eraf
                              door het dopje steek je een darm + dichten met silicone
                              hang ze onderste boven
                              trek streepje bij 0.25l, 0.5, 0.75 ....
                              uiteinde darm in pot met stokje

alle flessen buiten de tent genummerd naast elkaar hangen..

water geven bij mij is supersnel, super nauwkeurig... je giet het water in de colafles en door darmpje gaat het naar de plant

Comment

Bezig...
                              X