Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

    Korting op 420shop
    Ik heb al twee keer een kweek gedraaid intussen met 1000W maar de opbrengst viel toch wat tegen. Tevens wil ik sneller water kunnen geven dan ik heb gedaan met een gietertje wat vooral later als de planten groter zijn een uitdaging was en teveel tijd koste.
    Mijn tentje is voorzien van een goed filter en een sterke ventilator en zolang het buiten geen 30 graden is heb ik niet al teveel problemen met de temperatuur. Alleen heb ik geen luxe controller maar een thermostaat met twee ventilator standen.
    Ik heb 2x een kweek gedaan met biobizz aarde en voeding. De opbrengst was de 1e keer 500gr en de 2e keer 400gr en dat kan veel beter.

    Ik wil de nieuwe ronde met 11L potten gaan doen en stekken. Dit staat vast dus de discussie zaad of stek hoeven we niet te voeren hier

    1. Graag een advies wat ik nog aan zou kunnen schaffen om het geheel beter in balans te houden en de luchtvochtigheid te beheersen (heb nu niks) en wat dan ook goed op elkaar aft te stemmen is m.b.v. een controller.

    2. Ook graag een advies over water geven. Ik wil gebruik gaan maken van een watervat.
    Ik zou een bak kunnen maken en van onderen water geven of met een spuitlans vanaf boven. Een bak zou het makkelijkste zijn maar dan lees ik weer dat vanaf onder water geven de wortels naar beneden trekt en de voeding dus niet optimaal benut wordt.

    3.Welke voedingslijn is een goede ik zat gewoon aan Canna te denken maar welke producten zou ik hiervan moeten nemen?

    #2
    Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

    Anti-spintmiddel voor de stekken.

    Grote potten en goede aarde met 20% wormenmest gebruiken

    Ligt niet aan de voedingslijn, ik had met AFjes 289 gram onder 400 w met de biobizz lijn, biobizzlight-mix + 20% wormenmest en guano van no mercy.

    Kijk eens bij Scrogg, Faach Vichuur heeft recent met een hele mooie scrogg 1 op 1 gedraaid.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/38215

    Heb geen ervaring met een watervat.
    Last edited by Stemma; 31 August 2015, 11:12. Reden: linkje van Faach toegevoegd
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

      Ik denk ook dat het niet aan de spullen ligt maar aan jouw manier van kweken.
      Vertel eens wat je precies doet ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

        Ik ga het hier ook doen op de bodem van je tentje eerst vijverfolie dan tempex en dan nog een laag vijverfolie watervat op een verhoging zetten waterslang eraan en zo kun je dan je (badje) vullen natuurlijk niet te veel

        Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

          Volgens mij wil hij wiet kweken, geen eenden houden.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

            Begin met die 1000 te wisselen voor een 600. Beste raad die ik u kan geven. Als je niet meer dan 400 gram haalt dan scheelt er duidelijk iets met uw klimaat en die lamp zal daar wel de grootste boosdoener zijn. Kiezen voor stekken in dat geval, tsja. Wordt enkel erger ze. Maar je wil de discussie niet.

            Stemma, als water geven met een gietertje al teveel moeite is dan is een scrog zeker geen optie. Binden kost tijd. Ik doe dat graag, maja. Wie ben ik. Liever 0,4 op 1 draaien zeker en op 5 minuten klaar zijn.

            Comment


              #7
              Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

              Qnq vriend van me doet het ook zo en zonder problemen of eendjes erin en toch elke rit goede oogsten dusja ieder zn Ding denk ik en het is zeer gemakkelijk

              Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

              Comment


                #8
                Re: Tent 1,5 x 1,5m inrichting upgrade

                Klopt waterpompje en slang kosten ook niet zo veel en door het water en voeding in het van bij vijverfolie gemaakt badje te pompen meng je je voeding nog ff goed

                Comment

                Bezig...
                X