Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele vragen ? :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

enkele vragen ? :)

Korting op 420shop
    Hoi allen,

Ik wil beginnen om thuis enkele plantjes te laten groeien voor eigen consumptie.

Nu ga ik zelf een kast maken, echter heb ik 2 vraagjes.

1. Ik zit erover te denken om het afzuigingssysteem van mijn woning aan te sluiten op mijn "grow kast"., Als ik hiervoor koolstoffilters gebruik, zullen de mensen voor op straat hier iets van gaan ruiken?

2. Ik zit erover te twijfelen of "Grow led" wat is om zo'n max 5 planten mee te kunnen laten groeien. ( 600W Full spectrum LED grow light red/blue/white/UV/IR) Kost rond de 150 euro incl verzending / invoeren. Of heeft iemand andere suggesties?

LINK : http://www.dhgate.com/product/produc...0-1b|391824233

Ik weet dat er (Heel) veel info te vinden is, ik ben een beginner en zal kwa soort etc zelf informatie gaan verzamelen, echter voor bovenstaande kon ik nog niet echt specifiek iets terug vinden.

Alvast bedankt voor de tips

Re: enkele vragen ?

Aloha Grimgor
    1. Nope, de buurt gaat niets ruiken mits je een koolstoffilter gebruikt.
    Zonder koolstoffilter ruik je het door het hele huis. (of door de hele flat indien je in een flat woont)
    Probleem : De centrale afzuiging van je woning is te zwak hiervoor.
    Meestal zit die rond de 350 kuub en dan zit er ook nog een onzinnig eind slang tussen door de hele woning.
    Elke meter slang is een paar procent capaciteitsverlies, elke 90 graden bocht is 10-20% verlies!

2. 600W is 600W. Die led is dus niet zuiniger dan 600W HPS (led gaat ook veel minder resultaat geven)
    Voor 150 dollar heb je geen HPS-gelijkwaardige led, dus HPS is nog altijd de beste oplossing als je geen 2000 euro wil uitgeven.

Je kunt de lamp pas kiezen als je weet wat de oppervlakte en hoogte van de kast is.

< topic-tip >

succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi QNQ,

Bedankt voor de snelle reactie

Ik heb even gekeken en bij de afzuiging staat niet hoeveel kuub, echter alleen CO2 standen, max 1850 ppm. Meer kan ik er niet van terug zien. Genoeg of niet doen? Ook in de handleiding staat niet veel in.

Ook ben ik alleen van plan om plantjes van max 120cm te laten groeien wegens ruimte. De ruimte is wel wat hoger dan 1.20 echter loopt deze wat schuin af (zolder).

De oppervlakte loopt kwa hoogte van hoog naar laag (zolder). Zie afbeelding.
      ruimte.png

Wat voor lamp zou hier voldoende zijn voor deze ruimte en ben van plan hier 5 low riders in te zetten (bijv http://www.royalqueenseeds.nl/121-sh...lver-haze.html of http://www.royalqueenseeds.nl/127-ro...automatic.html

Thx voor je link! zal het is lekker doorspitten.
      Last edited by grimgor3x6; 22 September 2015, 14:22.

Comment

Die zal wel voldoende zijn voor de lucht verversing maar ik denk niet dat die nog veel lucht door je koolfilter heen krijgt.
        Je zal dan misschien net genoeg hebben voor de lucht verversing maar je warmte van je lamp raak je zeker niet kwijt.

600W is voor 120*120 oppervlak dus wel perfect voor jouw hok.
        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
        Verslag:
        1e n00b binnen kweek...
        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

Comment

Thx voor de info. Ik zal voor een 600w HPS lamp gaan.

Wat betreft de afzuiging ga ik het toch proberen, mocht het niets zijn dan ga ik toch zo'n afzuig systeempje aanschaffen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ben aan het kijken voor een 600w hps lamp inc vsa etc.

is dit iets?
          Snel professionele kweeksystemen, kweekzaden, electronica en voeding kopen. Eenvoudig online bestellen en snelle levering binnen Nederland en Europa.

Of raden jullie iets anders aan?

alvast bedankt.

Comment

En pak dan geen autoflowers, zoals Lowriders. (Lowrider is een soort, zoals Skunk of White widow een soort is. Lowrider is geen algemene omschrijving voor laagblijvende soortjes ofzo)
            Autoflowers zijn juist moeilijker binnen omdat je als kweker niets te zeggen hebt over het plantje.
            Ze bepalen zelf wanneer ze in bloei willen gaan, en je zult dus van zaadje tot aan het eind 18 uur licht per dag moeten geven om er nog redelijk wat wiet af te halen.

Pak je een "gewoon" feminized soortje dan zet je die op 18/6 voor een week of vier en daarna zet je de verlichting op 12/12 tot het eind.
            Je geeft dus minder lang licht per dag waardoor (jij bepaalt dat) de plant gaat bloeien.
            Dus voordeliger qua stroomverbruik, en leuker omdat het meer wiet opbrengt aan het eind van het verhaaltje.

Laatste tip: Neem geen RQS. (staat een topic over op het forum)
            Keus genoeg op wietzaadjes.nl of 420shop.nl of azarius.nl of nirvanashop.com of...of...of...of... er zijn genoeg goeie.

Allerallerlaatste tip :Alle info staat op JD. Eerst lezen dan geld uitgeven.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi QnQ,

Thx voor alle tips! Royal Queen seeds zal ik niet nemen, en zal ook gaan voor een feminized soort zodat ik zelf de touwtjes in handen heb. Thx.

Comment

Bezig...
              X