Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

enkele vragen ? :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

enkele vragen ? :)

Korting op 420shop
    Hoi allen,

Ik wil beginnen om thuis enkele plantjes te laten groeien voor eigen consumptie.

Nu ga ik zelf een kast maken, echter heb ik 2 vraagjes.

1. Ik zit erover te denken om het afzuigingssysteem van mijn woning aan te sluiten op mijn "grow kast"., Als ik hiervoor koolstoffilters gebruik, zullen de mensen voor op straat hier iets van gaan ruiken?

2. Ik zit erover te twijfelen of "Grow led" wat is om zo'n max 5 planten mee te kunnen laten groeien. ( 600W Full spectrum LED grow light red/blue/white/UV/IR) Kost rond de 150 euro incl verzending / invoeren. Of heeft iemand andere suggesties?

LINK : http://www.dhgate.com/product/produc...0-1b|391824233

Ik weet dat er (Heel) veel info te vinden is, ik ben een beginner en zal kwa soort etc zelf informatie gaan verzamelen, echter voor bovenstaande kon ik nog niet echt specifiek iets terug vinden.

Alvast bedankt voor de tips

Re: enkele vragen ?

Aloha Grimgor
    1. Nope, de buurt gaat niets ruiken mits je een koolstoffilter gebruikt.
    Zonder koolstoffilter ruik je het door het hele huis. (of door de hele flat indien je in een flat woont)
    Probleem : De centrale afzuiging van je woning is te zwak hiervoor.
    Meestal zit die rond de 350 kuub en dan zit er ook nog een onzinnig eind slang tussen door de hele woning.
    Elke meter slang is een paar procent capaciteitsverlies, elke 90 graden bocht is 10-20% verlies!

2. 600W is 600W. Die led is dus niet zuiniger dan 600W HPS (led gaat ook veel minder resultaat geven)
    Voor 150 dollar heb je geen HPS-gelijkwaardige led, dus HPS is nog altijd de beste oplossing als je geen 2000 euro wil uitgeven.

Je kunt de lamp pas kiezen als je weet wat de oppervlakte en hoogte van de kast is.

< topic-tip >

succes.