Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel te koud in mijn tentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Veel te koud in mijn tentje

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik heb nu 5 Blue Mystics van Nirvana in mijn tentje. Maar nu zit ik met een groot probleem.
    De temperatuur ligt rond de 17/18 graden. Nu heb ik geen verwarming in mijn kelder. Dus de verwarming open draaien gaat 'm niet worden.
    Ik kan natuurlijk ook een kacheltje kopen maar die beginnen veel al bij 600 Watt. Weten jullie kwekers misschien een manier om dit op te lossen voor rond de 100watt?

Oh, voor de gene die denken hoe kan het bij hem nou te koud zijn. Ik kweek met een 300 Watt Spectra box (LED).
    Dat apparaat brengt de temperatuur eerder naar beneden dan omhoog.

Tent is 90x90x200 van Secret Jardin

Alvast bedankt.

Helemaal TOP

Re: Veel te koud in mijn tentje

Er komt toch wel iets van warme lucht van je spectrabox? Misschien kun je dat op een slimme manier van je lamp weer naar beneden in je tent krijgen.
    S,nachts de lampen aan ipv overdag? Hoe zuig je af? Plaats anders ff wat foto's van je kelder en je tent, dan kunnen we wat beter meekijken en denken.
    Succes

Comment

Ik heb nu 1 Blue Mystic buiten staan, aangezien wordt aangegeven dat het een binnenplant is ben ik ook benieuwd hoe ze zich houdt de komende weken.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

17/18 graden voor de nacht kan best dat zou voor mij geen rede zijn om elektrisch te gaan bij verwarmen. Je zou kunnen nadenken om je potten op een warmtematje of een warmtekabel te zetten zodat de kluit op 20 graden blijft. Van koele lucht hebben ze minder last dan van een koele kluit.

Comment

Van mijn spectra box komt amper warme lucht. Wat betreft de afzuiging die komt morgen binnen. (Plantjes zijn nu 1 dag oud)

En Stemma ik heb gekozen voor de Blue Mystic vanwege haar geur. Deze schijnt minder te stinken dan ''normale'' planten. Merk jij het verschil?

Flint, wat top! Door jouw tip ben ik uitgekomen op een warmte mat. Super dingen zijn het.
          Ik ben nu hier https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=warmtemat een beetje aan het rond snuffelen.

Oh ps ik ben nu hier uitgekomen http://www.terrariumhuis.nl/c-194220...ematten-heatel
          Veel goedkoper. Mocht iemand anders ook zoeken dan zou ik t hier doen.
          Last edited by Helemaal Top; 6 October 2015, 13:18.

Comment

Je kunt ook kijken voor een warmte kabel in plaats van een mat kun je bijvoorbeeld om de potten draaien of neerleggen zoals je zelf wilt

Comment

Ja ik twijfel nu ook. Denk idd dat een kabel beter werkt. Zijn ook iets goedkoper

Comment

let wel op dat je er ook een thermostaat bij nodig hebt.
                Ik heb deze liggen: http://www.fonq.nl/zoek/?fq=verwarmingsmat Daar zit een thermostaat in.

Comment

Dat is ook interessant Ronthebudman, zeker omdat daar al een thermostaat bij in zit.

Comment

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Dat de Blue Mystic niet geurt klopt, ze bloeit nu ruim een week maar geen geur. Wel een schitterende plant
                        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

goeie tip Ronthebudman. Hebben ze eindelijk eens iets goedkoops bij Fonq
                          [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                            let wel op dat je er ook een thermostaat bij nodig hebt.
                            Ik heb deze liggen: http://www.fonq.nl/zoek/?fq=verwarmingsmat Daar zit een thermostaat in.
                            Besteld

Comment

Yep, mooi matje.
                              Te klein voor mijn behoefte, ik heb, net als Flint, verwarmingskabels onder de potten icm een thermostaatje.

Een gesloten circuit(kastje) is ook goed mogelijk, dan kun je evt. ook voordeel hebben aan het toevoegen van CO2.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X