Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel te koud in mijn tentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Veel te koud in mijn tentje

Zou een verwarmingskabel buiten ook zin hebben onder smartpotten ? Moet ik ze dan inbedden in een laagje aarde of onder een metalen plaat (aluminium) of rooster voor warmtegeleiding? Daarnaast vliesdoek om de smartpotten heen geslagen en de potten op een houten ondergrond.
    Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

In een kweek verslag van Herby (is nu bezig met Super silver haze op steenwol) zag ik een veel betere wortelgroei in een terra cotta pot. Dat zagen anderen ook en dachten dat het aan het vocht lag, die zo'n pot vasthoud. Maar ik moest denken aan de warmtegeleiding. Dat doet zo'n pot veel beter, en houd de warmte ook nog eens goed vast.

link naar topic: hier

lijkt me ook geen slecht plan om je wortels warm te houden toch? een terra cotta pot
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Ik had de verwarmingkabels om de smartpotten gewikkeld. Dat gaf de warmte beter door aan de hele kluit.

Grote probleem met die smartpotten vond ik dat door de hoge verdamping de temperatuur in de aarde al snel een graad of 2 tot 4 lager ligt dan de omgevingstemperatuur.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Is normaal dat je temperatuur lager ligt in je potten dan de omgevingstemperatuur lijkt me ...

Verzonden vanaf mijn "iPhone 6" met Tapatalk vanuit Groenland

Comment

Ja precies de grond mag niet veel warmer zijn dan de omgevings warmte... Ivm suikers
            Ben bang dat dat nu wel gebeurt met mijn matje

Comment

Pot niet warmer laten worden dan 22 graden 20 vind ze fijner. Bij te warme kluit ontstaat er te veel worteldruk. Heeft niks met suikers te maken.

Wat Wietfras bedoeld is dat bij een smartpot de pot meer afkoelt doordat deze aan alle kanten verdampt. De verdampingswarmte wordt dan onttrokken aan de pot. Hierdoor zijn smartpotten altijd net wat kouder dan een pot die enkel aan de bovenkant verdampt.
              Last edited by FlintStoned; 7 October 2015, 14:38.

Comment

Als je zo,n thermometertje met losse sensor in je grond stopt, kun je je grondtemp aflezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Pot niet warmer laten worden dan 22 graden 20 vind ze fijner. Bij te warme kluit ontstaat er te veel worteldruk. Heeft niks met suikers te maken.

Wat Wietfras bedoeld is dat bij een smartpot de pot meer afkoelt doordat deze aan alle kanten verdampt. De verdampingswarmte wordt dan onttrokken aan de pot. Hierdoor zijn smartpotten altijd net wat kouder dan een pot die enkel aan de bovenkant verdampt.
                  Jeetje bedankt allemaal voor de hulp. Ik dacht altijd dat suikers naar het warmste gedeelte van de plant gingen.

Comment

Of deze, Ron :

QNQ079.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PotHead Sativa View Post
                      Is normaal dat je temperatuur lager ligt in je potten dan de omgevingstemperatuur lijkt me ...
                      Ja, maar het moet natuurlijk ook niet te extreem worden dat de processen in de plant stil gaan vallen. Als het 18 graden is onder in de kweekruimte en de wortels zijn nog eens 4 graden koeler dan denk ik toch dat dat nadelig gaat worden voor de planten. Met plastic potten had ik nauwelijks verschil in ruimte temp en wortel temp overigens.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Even voor iedereen die hier beland is en het zelfde probleem heeft. BESTEL NIKS OP FONQ.nl
                        Echt een K* webshop. Klanten Service een 1.

Comment

Mijn verwarmingsmat van Fonq heeft na twee weken al de geest gegeven. Teruggestuurd en dan kun je weken wachten op een nieuwe.....lekker dan.
                          Aangezien ik nu ook overgestapt ben op LED en ik dus verwacht wel extra te moeten gaan verwarmen, heb ik uiteindelijk deze maar besteld voor aankomende winter. http://www.greensell.nl/a-38422273/b...w/#description

Comment

Er komt echt zat warmte van leds af hoor, maar er is inderdaad nauwelijks stralingswarmte en de convectiewarmte stijgt direct op. Zonder geforceerde luchtcirculatie gaat dan dus inderdaad alle warmte zo de tent uit zonder dat het ooit bij de planten langs geweest is. Je kunt ook kiezen om de warmte van je led beter te gebruiken door meer luchtcirculatie in de tent.

Ik heb een circulatiefan aan het plafond hangen die de opstijgende warme lucht van de leds weer richting planten blaast. Met de fan heb ik het zo op 26 tot 28 graden in de tent. Zonder die luchtcirculatie wordt het bij mijn tent nu niet warmer dan een graad of 22 (bij een omgevingstemperatuur van 19 graden).

Een circulatie fan moet je eigenlijk toch wel hebben en dat verbruikt een stuk minder stroom dan een verwarming.

Comment

Goede tip Wietefras, ik ga er eens mee stoeien.
                              Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                                Mijn verwarmingsmat van Fonq heeft na twee weken al de geest gegeven. Teruggestuurd en dan kun je weken wachten op een nieuwe.....lekker dan.
                                Aangezien ik nu ook overgestapt ben op LED en ik dus verwacht wel extra te moeten gaan verwarmen, heb ik uiteindelijk deze maar besteld voor aankomende winter. http://www.greensell.nl/a-38422273/b...w/#description
                                Mijn matje gecancelled. Leuk na 5 dagen nog niet eens opgestuurd... Ik heb dit dingetje nu ook besteld met wat voeding erbij

Comment

Bezig...
                                X