Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

    Korting op 420shop
    heb ze nog niet gezien vandaar.zou toch een hoop stroom schelen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    #2
    Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

    Wat voor eisen moeten die dan aan voldoen ?
    Groeilicht: leds met groeilicht zijn er.
    20/4 licht/donker: Als je leds met voldoende koeling hebt zijn die er ook.
    Qua stroomkosten scheelt het niets, 400W aan leds verbruiken ook gewoon 400W aan stroom.
    Hoeveel stekken heb je nodig ?
    Van een moederplant onder 8 spaarlampjes kun je elke 2 maanden makkelijk 20-30 stekken knippen.
    Voor een keer is het leuk, maar er zijn zoveel soorten zaadjes, waarom zou je elke keer hetzelfde kweken ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

      met led hoeft je tent of kastje ook niet zo hoog te zijn.wil een ledlamp met wit en blauw licht,bloei kleuren erbij maken de lamp duurder.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

        QNQ2012274.JPG QNQ2012276.JPG F2-WWxHJxBBF2.jpg
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

          Deze kweeklampen zijn ideaal voor het kweken van moederplanten en stekjes. Speciaal spectrum voor de groeifase van deze planten.

          Comment


            #6
            Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

            Mooi spul hoor,
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #7
              Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

              Wel duur allemaal, online is veel beter spul te vinden cq laten maken en tevens een stuk goedkoper.
              Mail eens gewoon naar een fabrikant en zeg wat je wilt, je zal zien dat er heel veel mogelijk is! *zeker in China*
              Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


              Comment


                #8
                Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                thanks voor de reacties,zag op een ander forum dat iemand zelf een rek met daaraan powerleds van 50watt had gemaakt zoiets zoek ik maar dan alleen de groei kleuren.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                  Ik heb ook een Cree led armatuur gemaakt (zie mijn onderschrift voor het kweekverslag). Diezelfde leds verkopen ze ook in andere "kleuren". Die zijn nog efficienter ook.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                    kijk daar heb ik wat aan
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment


                      #11
                      Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                      Alleen Cree heeft geen full spectrum, wel de nodige witsoorten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                      Ik heb ook een Cree led armatuur gemaakt (zie mijn onderschrift voor het kweekverslag). Diezelfde leds verkopen ze ook in andere "kleuren". Die zijn nog efficienter ook.
                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #12
                        Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                        Het spectrum van die Cree leds sluit juist heel goed aan bij wat de planten gebruiken. Piek rond de 450Nm in het blauw en een piek rond de 630-650Nm in het rood en dan uiteraard wat vulling rond het groen zodat het er voor mensenogen wit uitziet. Weet niet wat je daar nog "voller" aan wil hebben? UV zit er niet in, maar daar heb je ook niets aan voor moederplanten.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                          wat zou ik moeten bestellen om een m2 met specifiek groeilicht te kunnen beschijnen? wil maximaal 400 watt gebruiken zodat ik het kan vergelijken met me 400 watt hpi lamp.
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #14
                            Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                            Mijn armatuur is ook 400W en hangt op een vierkante meter. Je kunt dus dat armatuur gewoon namaken, maar dan met COBs van een hogere kleurtemperatuur. Dan heb je alleen wel veel meer licht dan je nu uit de 400W HPI lamp haalt.

                            Als je het liever wilt houden op de hoeveelheid licht die uit een MH lamp komt dat kan uiteraard ook. Een 400W HPI lamp geeft iets van 38000 lumen. Ik kan geen PAR specs vinden voor die lampen, maar Apogee geeft een conversie factor 71 voor de conversie van lumen naar PAR umol bij. Dus dat is iets van 535umol/s.

                            De Cree COBS zijn anderhaf keer zo efficient als MH lampen. Bij wat hogere kleurtemperaturen zijn ze zelfs nog efficienter. 250 tot 300W aan van die Cree leds zou voldoende zijn voor een vierkante meter.

                            Als je voor een wat duurdere oplossing gaat zou zelfs 200W nog wel voldoen denk ik. Bijvoorbeeld 4 CXB3590 COB's op 0,7A verbruiken samen 200W en leveren 475umol. Dat is dan iets minder dan de MH lamp geeft (nieuw uit de doos), maar het led licht gaat direct naar beneden dus je hebt geen verliezen van een reflector kap. De leds hangen er ook dichter op waardoor je minder wandverliezen hebt. Uiteindelijk heb je dan met die 200W wel dezelfde lichtdruk op de planten als met een 400W MH lamp.

                            Die leds zijn dan iets van 60 euro per stuk, plus een 200W Mean Well HLG-185-700 voeding van 70 euro kom je dan op 310 euro. Plus koeling en montage spul. De Arctic koelers die ik gebruik zijn een tientje per stuk. Dus zeg 350 tot 400 euro totaal. Bespaar je vervolgens wel 200W.

                            Je kunt het beste even rondneuzen op Rollitup. Daar komen zoveel varianten van die led armaturen aan bod. Ook voor voorgroei.

                            Deze threads bijvoorbeeld:
                            There are many ways to design a DIY LED but here are the details of the wiring for constant current drivers. If you have no experience working with 120V wiring you should understand that it can be dangerous under certain conditions and you should study and gain a thorough understanding of the...

                            Time for me to retire the reds, deep reds, blues and CXA3070s. The first tent has been mostly converted to CXB and averaging 55% efficiency. The first run turned out 1.35gpw in ~60 days, best numbers so far for me but should go higher when the CD bins go in @ 64%. Kept the canopy below 80F and...


                            Ik gebruik zelf de CXB3070 cobs. Die zijn wat kleiner. Dat kwam bij mij net beter uit om 400W te verdelen over een vierkante meter. De CXB3590 geeft anderhalf keer zoveel licht en dan kun je dus met minder van die dingen toe.
                            Thread over (het oude model van) de 3070 cobs:
                            The part number is CXA3070-0000-000N00Z230F. Here is the spec sheet. I would have preferred the CXA3590 but I have not found them available anywhere yet. They are both awesome though there was no sense waiting. Planning on running these at 720mA-740mA so they will dissipate about 25 watts each...

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: zijn er al led lampen alleen voor moederplanten?

                              Thanks voor de info ,met de komst van de slimme meter ben ik bang dat veel kwekers er mee gaan stoppen.daarom wil ik 4 dames gaan vertroetelen onder led zodat ik mezelf en me maat altijd van stekken kan voorzien.want als veel kwekers stoppen zullen de stekkenboeren weer hun oude hobby gaan oppakken ben echt goed op weg geholpen nu.
                              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                              Comment

                              Bezig...
                              X