Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Druppelkit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Druppelkit

    Korting op 420shop
    Zijn er mensen hier die dit gebruiken? Zoja, werkt het goed?

    Zit namelijk te denken om dit is aan te schaffen om gedoseerd water te geven. Omdat ook na het voelen van de potten ik het idee heb dat ik steeds maar weer teveel water geef.

    thanks1224953049a.jpg


    Beschrijving:

    De druppelkit met waterreservoir en regelbare druppelaars hoeft niet te worden aangesloten op een waterleiding en werkt helemaal op zichzelf zonder elektriciteit of andere nutsvoorzieningen.
    De speciale, stevige waterzak hang je omhoog met de ophanghaak en vul je snel en eenvoudig op via de opening bovenaan. Nooit teveel water, maar ook nooit te weinig, ook al ben je enkele dagen van huis.
    Bovendien is dit systeem heel handig om tot op de druppel te regelen hoeveel de planten moeten krijgen, en zo geen kostbaar water te verspillen.

    #2
    Re: Druppelkit

    zekers gebruiken mensen dat op het forum, zoek maar eens op 'blumat'

    of kijk hier eens:
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Druppelkit

      Ik doe het zo en dat bevalt me prima.

      Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

      Comment


        #4
        Re: Druppelkit

        Blumat is wat anders, een Blumat doet meer, die "meet" de vochtigheid van de aarde, en als die te droog is gaat die druppelen.
        Een Blumat is ook beter geschikt voor kweken op aarde.
        Bovenstaande oplossing druppelt altijd, of het nou nat is of droog, dus ongeschikt voor aarde, maar wel goed voor bijv. kokos, of steenwol, mapito, perliet etc.

        Veel soorten voeding kun je niet in combinatie met dunne slangetjes gebruiken, da's wel iets om rekening mee te houden.

        Ik gebruik een vaatje water icm. Blumats (+een tensiometer)(staat allemaal in m'n kelderkweekverlagen)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Druppelkit

          Hou er ook rekening mee (indien je bio kweekt) dat je constant iets nodig hebt voor een flow in je water, anders gaat je voeding zakken.
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #6
            Re: Druppelkit

            Thanks allemaal, de blumat gaat het worden.

            @Modest, Nee gebruik geen bio spul. Dacht namelijk dat als je bio voeding gebruikt het niet kan bewaren maar direct alles op dient te maken vanwege dat het gaat rotten.

            Ik gebruik zelf Hypro en schud de jerrycan iedere keer als ik ga bewateren.

            Comment

            Bezig...
            X