Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's vierde vragenronde!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Modest's vierde vragenronde!

Ik schuif even aan. Vorige topic van je net ook helemaal zitten lezen, en vond het lullig voor jou hoe het is gelopen, maar voor mij erg leerzaam als newbie

Hopen dat dit een hele mooie run mag gaan worden!

Comment

1 lijn gebruiken en niet afzuren bij een grote eter 1 x voeding 1x water 1 x voeding 1 x water 1 x voeding 1 x water dag 7 kijk je of de potten zwaar zijn is dit zo dan geef je 1 dag niets.
      Zien de planten er mooi groen uit en zijn de potten licht dan geef je nog een keer water en begin je de volgende dag weer met voeding.
      Als je Allmix gebruikt en je zet een indica dan doe ik in week 6 dat is meestal 2de/3de week 12/12 1,5ml Algabloom en kijk de volgende dag naar de bladpunten.
      Daarna ga ik elke week 0,5 ml omhoog tot hooguit 3ml per liter.Greensensation geef ik altijd wel de volle dosis 1ml per liter.

Comment

Duss, volgende week word er geknipt en de plannen voor de volgende ronde worden concreet.

Volgende ronde komen er 6 PPP in de tent. Morgen bestel ik er 10 (jammer van de 4 extra dan) van Nirvana Seeds.
        Hierna gaan ze in kleine potjes (1 of 2 liter) in Allmix. Zo is dat restje ook op en dat ging tot nu toe steeds goed.
        Na een week of 2 gaan ze elk in 17 liter Batmix dat ik eerst bewerk met Q's procedure (in de kuip, water en wat lavameel erdoor).

Ik ga het simpel houden en dan toch bij de Alga lijn blijven, biologisch klinkt nog steeds het leukst.
        Root Juice is wel op en ga ik niet bijkopen, m'n eerste rond heb ik deze ook niet gebruikt en die wortels zagen er zeer goed uit.
        Voorts ga ik enkel 1 maal per week 1ml Vita Race sproeien, maar de planten krijgen de eerste 6-7 weken enkel water.
        Water ga ik mengen (50/50 kraan- en regenwater). Ik ga deze week wel eens kijken voor een andere waterton, aangezien degene ik nu heb open is en dus vol blaadjes zit en larfjes in de zomer.
        Dan gewoon kijken naar de planten. Als ik terug een tekort heb direct melden, maar dan gaat het 90% kans een stikstof tekort zijn. Na wat preventief onderzoek blijkt dat een sproeien met een normale voeding voor groene kamerplanten (NPK 7-3-6). Dit blijkt een goed truukje.
        Dan zou er enkel wat bloeivoeding en Green Sensations nodig zijn. Maar dat hangt er dan vanaf hoeveel er nodig is.

Allesinds bedankt voor alle info, zoals aanbevolen gaat volgende ronde simpel, maar hopelijk effectief worden!
        Grtz
        Modest.
        Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Als ze in 2 liters gaan kan je ze drie weken houden voor ze over te planten. Is ideaal voor batmix, 2 weken oude plantjes durven te verbranden en effe stil te gaan staan. Ik merk met de alga lijn toch dat ik problemen heb die ik anders niet had. Dus ik ga terug naar terra, of een combinatie van de twee. Echt scherp is mijn wiet nooit geweest en ik twijfel of ik veel verschil zou merken in de vaporizer.

Comment

Wel, je ziet genoeg kweekverslagen waarbij het wel goed lukt, dus in principe moet er hier iets fouts zitten.
            Langs de andere kant ken ik ook mensen die inderdaad problemen hadden met Alga die verholpen zijn nadat ze naar de Terra lijn overgestapt waren.
            Dus deze ronde wordt de laatste kans voor Alga, als dit niet lukt vliegt Plagron hier de deur uit. Dan mss eens overschakelen naar een minder bekend merk.

Comment

Ik gebruik vanalles door elkaar wel. Fish mix van biobizz, alga bloom, green sensation en sugar royal van plagron en bloeibooster van aptus. Allemaal bio, dus zou moeten te combineren zijn. Aantal plantjes gaan goed bij mij, aantal niet. De frisian duck bv ziet nog volledig groen, de sweet cheeses hebben zijn bijna al hun fanleaves kwijt. Dus ja, had ik 9 frisian duckjes had ik wsl de beste ronde tot nu toe gehad.

Comment

Ik vind badmix in kleine maten potten iets raars. De quano in de badmix is langzaam vrijkomend, het bodemleven moet eerst die stoffen omzetten in voor de plant opneembare voedingszouten. In een zak badmix (waar ook al actief bodemleven bezig is) die al wat langer gelegen heeft meet je dan vaak een redelijk hoge bodem ec. Vaak zie je zaailingen hier dan ook in verbranden.

Spoelt men eerst de overtollige voudingszouten die tijdens opslag zich vormde uit de badmix gaat het vaak wel goed met zaailingen maar dan zie ik vaak dat men dan toch vrij snel gaat voeden, bio of mineraal of biomineraal. Echter het bodemleven zet ook nog steeds guano om in voor de plant opneembare stoffen. Hieroor is er geen zicht meer op de werkelijke bodem EC. Men geeft aan:"maar ik voed maar met een ec van 1,4 en toch verbranden ze op het einde van de kweek". Naar mijn mening is badmix dus heel leuk voor teelten die langer als 3 maanden duren en waarbij men in een grote aardebak werkt.

In 11 liters kan eigenlijk geen evenwichtig bodemleven ontstaan in drie maandjes tijd. Een onevenwichtig bodemleven maakt ook onevenwichtig voedingszouten vrij. Tweede run op hergebruikte badmix gaat vaker veel beter dan een eerste run op verse uit de zak was mijn ervaring.

Bovenstaande is geheel mijn eigen visie erop en ik weed ook wel dat er vele wel graag op kweken en met succes. Zelf vind ik het je zelf en de plant moeilijker maken dan het eigenlijk is. Voed je netjes mineraal of bio of biomineraal op een licht en kort voorbemest medium hebben ze voor de eerste start (tot node 5) ruim voldoende voeding en de jonge spruitjes kunnen dit ook makkelijk opnemen met deze relatief lage bodem ec.

Pas na node 5 ga ik langzaam voeden. Planten houden helemaal niet van grote veranderingen ook niet in bodem EC. Ik bouw de voeding daarom op per node dat ze groeien. Hoger als 1,6 ga ik zelden maar ik heb dan ook vaak sativa's staan een indica kan wat meer verdragen.

Te vroeg bloeivoeding geven is ook een veel gemaakte fout. Pas als er echt topjes komen begin ik daar mee en dan ook met mate. Alles wat men gedurende de kweek te veel geeft blijft in je medium als ballastzout en dat maakt het de plant alleen maar moeilijker om voldoende voedingszouten op te kunnen nemen.

Zelf houd ik ze ook niet altijd mooi groen tot op het einde en in 11 liters kwam ik vaak rond week 6 bloei kalktekortjes tegen. Hiervoor geef ik nu vroegtijdig al wat zeewierkalk mee als de ware bloei begint.

Succes met de volgende run, we kijken weer mee.

Comment

Welke soil raad je dan wel aan?
                  In de kleine potjes (van zaadje tot 2-3 weken) komt Allmix, hierna pas komt de Batmix.
                  Ik zou de Batmix (en Allmix ook) wel op voorhand spoelen zoals QnQ aangeeft op de vorige pagina.

Nu, het plan dan is van zo lang mogelijk water te geven tot dat de vrouwtjes iets vragen (met uitzondering voor Vita Race, al weet ik ook niet 100% welke positieve eigenschappen deze voeding heeft).
                  Als er (net zoals in de vorige ronde) terug een stikstoftekort op komt geef ik eenmalig groeivoeding (hoog stikstofgehalte) en sproei ik eens met voeding voor groene kamerplanten.
                  Hopelijk verhelpt het dan het probleem, indien niet is er echt iets mis met de voedingslijn en zit ik met de handen in het haar.

Spannend gaat het alle sinds wel worden aangezien na de volgende ronde het tentje voor een maand of 2 opgeborgen gaat worden (renovatiewerken).
                  D.w.z. dat de volgende ronde genoeg moet opbrengen om +- een half jaar van te roken (wat bij mij gelijk staat aan pakweg 200-250 gram).
                  Hopelijk volgt er nog veel interessant leesvoer!
                  PS: Moest iemand een linkje hebben over herma vorming/banaantjes krijgen en vermijden mag deze dit altijd posten in m'n kweekverslag. Wegens wat kleine banaantjes te vinden wil ik momenteel wat meer te weten komen hierover maar vindt ik relatief weinig info op het net.
                  Grtz
                  Modesto

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En ohja, na even de site van Plagron te hebben gelezen: zijn er mensen die ervaring hebben met het verschil tussen Batmix en Royalmix? Batmix voor betere smaak, Royalmix voor betere opbrengst.
                  Geen van beide geloof ik, dus wat is dan het verschil?
                  Grtz.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ook nog wat over scroggen aan het bijlezen. Vorige kweek heb ik veel lopen knakken maar momenteel zijn er toppen aan het omvallen, hierdoor ontdek ik het nut van een scrognet!
                  Het gaan 6 PPP'tjes worden dus dacht deze elk een 3-tal weken te laten groeien en dan overschakelen en beginnen binden.

Deze heer gaat nog wat lezen, adios!

Comment

Batmix is royal mix met guano. Ik doe het al jaren zo, maar heb wel een relatief lange voorgroeiperiode. Kan niks anders aanraden. Moet amper groeivoeding bijgeven en heb zelden bladproblemen. Spoel niks door, nooit. Als er iets verbrandt zijn het de onderste bladeren. Heb zakken soms maanden liggen voor ik ze gebruik. Geen problemen mee.

Comment

Vandaag was de enige dag dat ik kon, dus snel even naar de GS gereden.
                      1 Zak Allmix, 3 zakken Batmix, 1 scrognet en ik ben weer zo'n €70 armer.

Hopelijk tot snel!

Comment

so bee it modest ik baal ervan warom het niet bij je lukt
                        er saat genoeg te lezen en dat doe jij
                        misschien ist je deze run gegund

Comment

Binnen enkele daagjes beginnen we eraan, de Allmix staat allesinds al in de kuip wat op gang te komen.
                          Nu, ik had in de GS (omdat ik scrog wil doen) de WebIt gekocht wat zogenaamd een scrognet moet zijn.

Thuisgekomen merkte ik dat het een rekker was (geen draad) en de gaten 15*15 waren. Veel te groot dus.
                          Dan maar beginnen knutselen en heb al 2 houten kadertjes waar ik dan het net tussen ga spannen.
                          Enige wat ik nog nodig heb is de ophanging/pootjes. Maar welke grootte lijkt jullie het beste (uit ervaring)? 5*5 Leek me goed?

En ik heb ook gemerkt dat m'n hout uit de DHZ echt van slechte kwaliteit was.
                          Nu, ik dacht van het hout in te pakken in aluminium, zo is het beschermd tegen water en reflecteert het. Plus dat het dan properder is zodat er geen beestjes in zouden kunnen kruipen, moest ik deze ooit nog eens zien.
                          Foto's:
                          IMG_20151218_162921.jpgIMG_20151218_162931.jpgSlechte 'scrognet'
                          IMG_20151220_210506.jpgHouten kader en aarde dat wat op gang komt.

Comment

Ik heb zo'n beckaert rol gekocht voor een paar euro, dat werkt ook goed en is stevig genoeg om iets aan te binden.
                            Ik denk dat ze 7.5cm zijn de gaten. 5 moet zeker lukken, en dan +-25cm boven de aarde hangen.

Khoop dat het deze keer lukt.
                            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                            X