Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zit de aarde op Deze lampenkap?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Waar zit de aarde op Deze lampenkap?

Korting op 420shop
    Beste mensen, voor een vriend van mij plaats Ik dit bericht. Hij heeft bijna alles geaard, van het stopcontact tot de lampenkap. Maar op de lampenkap zelf zit geen aarde aansluiting? Ik zie zelf ook geen Schroef oid. Kunnen Jullie hem wel vinden? Of is er een andere manier om het te aarden?

Het is is maar een 400w lamp, dus als het niet lukt om te aarden lijkt me dit niet heel erg. Heb Ik dat juist of zit Ik helemaal verkeerd? Hij is namelijk ook natuurlijk op zon relais met tijdklok.

* een van de plaatjes is van Google, Maar krijg die ff niet uit het bericht.

ik hoop dat Jullie me Kunnen helpen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier nog wat foto's die die vriend van me net heeft gestuurd12244372_10206859903487774_3811794735327246349_o (1).jpg12239242_10206859910207942_1772605546086933031_o.jpg12238367_10206859909687929_305674969446713865_o.jpg12238296_10206859907847883_8472111257394145867_o.jpg12238092_10206859906607852_264645251486995341_o.jpg12238092_10206859906327845_1712671043020954591_o.jpg12244574_10206859903807782_8872638297096436303_o.jpg
    Attached Files

Re: Waar zit de aarde op Deze lampenkap?

Als je geen mogelijkheid heb om aan te sluiten
    kan je een gaatje boren in de grondplaat vd fitting en hier je aarde draad aan bevestigen dmv een moertje en boutje.

Succes

Comment

Bij mij gaat De 2 zijn de blauwe draden binnen en de bruine buiten

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mauhuma420 View Post
        Bij mij gaat De 2 zijn de blauwe draden binnen en de bruine buiten

De aarde raakt nix aan

Comment

Dieje socket ziet er onderaan al zwart uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Dieje socket ziet er onderaan al zwart uit...
            En de kabel is ook niet echt netjes gestript de mantel van de blauwe draad is beschadigd
            Zou de kabel nog even los maken en de mantel voorzichtig pellen zonder de blauwe of bruine mantel te beschadigen
            Gelijk even een gaatje 6 in je kap boren en je aarde bevestigen en dan alles goed aansluiten.
            Succes

Comment

Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Haha ok duidelijk, dankjewel Zal het hem zeggen en zorg binnenkort weer ff voor een foto, hoop dat Jullie Dan wel tevreden zijn. Hij zegt dat die vlekken er Al op zaten omdat hij die 2e hands heeft gekocht. Is dat erg dan?

Comment

2e hands is niet erg, maar als je maatje na 3 weken politie op bezoek krijgt gaat-ie wel hangen voor meerdere kweekjes, met al die sporen van eerder gebruik.
                  Zwarte fitting, kap vol stof, en dan nog alles wat ik niet zie, bijvoorbeeld de filterhoes, de potten, aangebroken voeding.

Eerst alles helemaal en supergoed schoonmaken, dan pas aansluiten en beginnen.

De aansluitingen zien er niet uit, draden te kort, isolatie beschadigd, etc etc, maar dat is al gezegd.

Het recept voor een drama inderdaad.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@FLINTSTONED: wat bedoel je?

@ de rest: ik heb gezegd dat ie een nieuwe lampenkap moet halen en opnieuw moet bedraden met dikkere bedrading ( welke dikte raden jullie aan?). alleen zie ik niet alle problemen die jullie opnoemen, zoals:

-draden te kort (van QnQ,
                    - kabels die in het midden bloot liggen (koper!) = kortsluiting ( van LR2 (of bedoel je die aarde kabel?)

misschien kunnen jullie een foto van mij gebruiken om de problemen aan te wijzen? en is de vsa wel netjes aangesloten volgens jullie?

is verder isol
                    atie tape geschikt, mocht er toch weer een kleine beschadiging optreden aan een kabel?
                    Hij wil geen dr
                    ama uiteraard, maar gewoon straks lekker roken. Bedankt trouwens voor alle snelle reacties mensen! wordt erg gewaardeerd

Comment

Kan het niet goed zien maar ook bij de vsa is de draad niet goed gestript en is de blauwe mantel beschadigd
                      De witte buitenmantel mag best wat verder gestript worden werkt voor jezelf ook een stuk prettiger
                      Zelf gebruikte ik altijd vd draad installatie draad 2.5 mm en geen stekkers , is altijd veilig .
                      Last edited by Nonsense; 20 November 2015, 12:16.

Comment

Ziet er allemaal al een stuk beter uit .
                        alleen dat plakband je wekt dan weer vragen op bij de aansluiting vsa

Comment

Dat snap ik, hij zegt dat daar niks zit, hij wou alleen kijken hoe goed dat spul plakt hij heeft het er al weer afgehaald zegt ie. m]Maar top, dan kan hij beginnen en hoef ik geen berichten meer te plaatsen. Dankjewel!

Comment

Ik neem wel aan dat hij die VSA niet op het tapijt laat liggen maar ergens op monteerd? Ding word namelijk erg warm
                            NLX outdoor kweek 2011
                            Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                            De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Bezig...
                            X