Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorgroeikast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

voorgroeikast

Korting op 420shop
    ik zat wat te denken om een voorgroeikastje te maken/kopen hebben er mensen wat ervaring hiermee? ik zou dan toch een paar weken kunnen uitsparen daar gaat het mi om eigenlijk.

welk licht moet ik er dan inhangen?
    hoe groot mag het zijn voor 5-10 plantes?

Re: voorgroeikast

Hoi,

Ja die worden ook al verkocht, best prijzig doch goede investering.
    Kun je in voorgroeien en in drogen, zou je kunnen aanschaffen of zelf maken.
    Klik hier maar eens op.

Succes

Comment

dat is al een mooi prijzig kastje ja, maar is dat alles wat je nodig hebt qua licht? of is het gewoon genoeg omdat het er zo kort op hangt?
      Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
      Hoi,

Ja die worden ook al verkocht, best prijzig doch goede investering.
      Kun je in voorgroeien en in drogen, zou je kunnen aanschaffen of zelf maken.
      Klik hier maar eens op.

Succes

Comment

Hoi,

Jazeker voor de ontwikkeling en voorgroei is dat voldoende.

Comment

2x pc fans
          6 houten platen en wat balkjes
          2x55W T-neon

En je hebt ook een prima voorgroeihokje. Voor ongeveer 150 euro. Koolstoffilter etc. heb je eigenlijk niet nodig, kleine plantjes geuren niet of nauwelijks.

Maar goed, voor eenzelfde bedrag maak je je huidige hok gewoon groter. Dan hoef je niet voor te groeien..
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

thx ! , maar ik zit nu met een tent van 1.2x1.2 en 2m hoog, maar nu had ik laats wat zaadjes bij mijn grote plantjes gezet maar de zaailingen vielen om na een week. wss doordat de lamp te ver weg hing, dus dit zou ik willen vermijden.. daarom zat ik te denken aan een voorgroei hok
            en dan nog een vraagje: deze?TCL DAYLIGHT GROWING 6500K 55W 3800 LU of deze? TCL BLUESKY CUTTING 9500K 55W 3800 LU

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            2x pc fans

2x55W T-neon

En je hebt ook een prima voorgroeihokje. Voor ongeveer 150 euro. Koolstoffilter etc. heb je eigenlijk niet nodig, kleine plantjes geuren niet of nauwelijks.

Maar goed, voor eenzelfde bedrag maak je je huidige hok gewoon groter. Dan hoef je niet voor te groeien..
            Last edited by Windsor; 15 December 2015, 05:07.

Comment

Mogguh, die 6500k heb Je nodig. 9500k is voor stekjes. Misschien een dp90 van secret jardin een idee. 90x60x90 is een leuk maatje on zaadjes ,moeders en stekjes in te onderhouden. 1 of 2 setjes 55 watt erin en Je kan ze zo doorschuiven naar Je bloeihok. Suc6 met Je keuze. Gr JB
              Keep em green

Comment

Kun je die zaailingen niet op een verhoging zetten dan, zodat ze dichter bij de lamp staan?
                Waarom wil je gaan voorgroeien? Alleen om tijd te besparen?
                Dan kun je beter stekken nemen voordat je plant in bloei gaat, in plaats van steeds opnieuw zaaien. Met stekken heb je al bijna 3 weken winst. Die stekken kun je dan bewaren onder 2x23W spaarlampjes per 3 stekken met 24/0 lichtschema. Dat zou zelfs in een kartonnen doos of plastic propagator kunnen..
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

dat ik daar niet aan gedacht heb voor ze hoger te zetten
                  en als ik nu zelf ook wat zaad zelf wil proberen te maken gelijk in jou rommel topic ? wat voor kastje raad je mij dan aan? wat is dat ook een mooie een helpvolle topic omtrent dat onderwerp bedankt !
                  Kun je die zaailingen niet op een verhoging zetten dan, zodat ze dichter bij de lamp staan?
                  Waarom wil je gaan voorgroeien? Alleen om tijd te besparen?
                  Dan kun je beter stekken nemen voordat je plant in bloei gaat, in plaats van steeds opnieuw zaaien. Met stekken heb je al bijna 3 weken winst. Die stekken kun je dan bewaren onder 2x23W spaarlampjes per 3 stekken met 24/0 lichtschema. Dat zou zelfs in een kartonnen doos of plastic propagator kunnen..
                  Last edited by Windsor; 16 December 2015, 14:38.

Comment

zou een k3 ledlamp te overdreven zijn voor in zo een kastje? ik heb een site gevonden met nogal leuke aanbiedingen dusja mss....

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

dat is ook een mooie tip om over na te denken :d
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jonkie bonkie View Post
                    Mogguh, die 6500k heb Je nodig. 9500k is voor stekjes. Misschien een dp90 van secret jardin een idee. 90x60x90 is een leuk maatje on zaadjes ,moeders en stekjes in te onderhouden. 1 of 2 setjes 55 watt erin en Je kan ze zo doorschuiven naar Je bloeihok. Suc6 met Je keuze. Gr JB

Comment

2x pc fans
                      2x55W T-neon

Vraagje LR2: is er in t voorgroeihokje geen afzuiging nodig om voldoende verse lucht binnen te laten?

Comment

afzuiging kan je erin zetten, of een inblaas, maar een koolstof filter zou er niet ophoeven staat hier in de topic

Comment

Comment

Last edited by FlintStoned; 20 December 2015, 15:24.

Comment

maar er zal altijd wel een kiertje of een gaatje zijn waardoor er wel wat verse lucht binnen kan, en ja dat voorgroeihok er nog bij gaat me toch wel wat duur worden denk ik. volgende ronde gewoon eens en grotere pot proberen

Comment

Bezig...
                              X