Ik kocht onlangs een softbox over, nu draait die enkel nog soepel met de controller op 3, op de eerste stand draait die nog amper. Krijg ik die box open? Kogellagers versleten? Zitten die er uberhaupt in? Kan je dat ding smeren? Ik veronderstel dan met vet ipv wd40?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Softbox smeren
Collapse
X
-
Re: Softbox smeren
zou nooit wd40 aanraden om iets te smeren behalve een sleutelgat ofzo. is meer om iets op te kuisen dan om te smeren imo. box opendoen moet zeker lukken. mss dat je hem bij het samensteken terug wat gaat moeten dichtkitten. kans dat er binnenin een bol stof zit die de boel tegenhoud is groot. in het slechtste geval steek je er nieuw slakkenhuis in. bij mij was hij bij het vervoeren eens van een rubber geschoten. deed ook maar raar
-
Na een halve ronde gaat die niet kapot zijn toch ?
M'n eerste slak is >10 jaar meegegaan, die stond 24/7 aan op 110Volt.
Hij maakt geen herrie ofzo ?
De binnenkant ziet er nog helemaal schoon uit neem ik aan, als je door dat gat in de box loert ?
Na een paar weekjes draaien zit daar nog geen stof in.
Heb je een metertje waarmee je de spanning van de controller kunt meten op standje 3 ?
Misschien ligt het wel aan de controller ?
Comment
-
Ik heb hem bij mij een halve ronde. Denk dat die niet meer dan 3 of 4 rondes gedraaid heeft. Als die opt einde van zen latijn is verkoop je zoiets ni voort, dan smijt je dat weg. Hij maakt wat lawaai ja, wat gerammel. Als ik hem dan een kwartslag draai verdwijnt dat weer effe. Volle bak maakt die geen lawaai. Met de controller scheelt niks denk ik, de g-tools doet het wel normaal als ik die aansluit.
Ziet er allemaal nog proper uit in ieder geval. Mss moet ik er is met de compressor door gaan.
Comment
-
Ondertussen de softbox eens deftig bekeken. 1 paneel zat vast met inbus vijzen. Ding opengevezen, slakkenhuis eruit gehaald. Wat druppels vet erop en dat ding draait weer soepel. Ik zit met een te hoge LV he, en was zo slim geweest van hem bovenin een kleerkast te zetten waar de LV wsl nog wat hoger werd. Maar nu draait die dus al terug een week soepel zoals het hoort.
En moest die kapot zijn is het idd een fluitje van een cent om een nieuwe slak te kopen. Uiteindelijk is zo'n softbox zelf maken ook easy peasy.
Comment
Comment