Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over PH en EC meten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen over PH en EC meten?

De EC in het water telt mee.
    Als je dus 1.2 wil geven, dan voeg je 0.3 bij die 0.9
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Maar dan kloppen de maten op de flessen niet met 5 ml per liter. En stel je gebruikt bloom plus pk13/14 en je voed nog iets extras dan lukt dat gewoon niet. je mag maar max 1.8ec geven dan. Die 0.9 wat al in het water zit is toch geen voeding? Vervelend dat in Amsterdam de ec zo hoog is. Waarschijnlijk xtc afval in het water lol...

Dan heb ik mijn chicks systematisch te veel gegeven. Ik ging er van uit dat wat op de fles stond ook de waarheid was. Dus fishmix, groeimix, algenmix deed ik van allemaal 5ml per liter. Vd week een ec meter gekocht en ec waarde was gewoon 3.4!!! Dus mensen, een wijze les... Koop een ec meter en ga niet klakkeloos standaard verhaaltjes van fabrikanten overnemen.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hoe doe jij dat met voeden? In de bloei hebben ze af n toe ook groei nodig. Wissel je dan af ipv bloei n groei mixen?
      Last edited by Keyboard; 5 February 2016, 10:22.

Comment

Ik gebruik de Biobizz lijn, daarbij is de EC niet te meten.
        Ik heb een eigen schemaatje dat ik als richtlijn gebruik op basis van ml/L
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Vorig jaar mijn 1e buitenplanten gekweekt en zonder EC/PH meter voeding gegeven.
          Dit jaar wil ik toch graag een EC/PH meter aanschaffen.
          Op Aliexpress is het mogelijk om voor een vriendelijk bedrag zo'n meter aan te schaffen.
          Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring met deze goedkopere meters?

Comment

Ik gebruik zo'n goedkoop ding. Laat ons zeggen dat ik het gebruik als een extra check. Ik ga er niet van uit.

Daarmee bedoel ik. Ik doe mijn ml/l en controleer dan even. Die waardes hou ik dan aan.

Want dat ding schommelt nogal hoor. Prijs waard? Ik heb er 4euro voor betaald, dus voor mij wel.
            Maar ik zou het niet gebruiken als basis voor je voeding te bepalen.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
            X