Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweekje 1 plantje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweekje 1 plantje

Korting op 420shop
    Beste leden van het forum,

Ik ben een nieuw lid op het forum en ook een nieuwkomer in het kweekwereldje.
    Momenteel heb ik 1 plantje in een oude pc behuizing met een 40watt LED lamp staan (word binnenkort vervangen voor een 400 watt)
    onderin de pc zit een ventilator die lucht wegzuigt, is dit goed of kan hij beter nieuwe lucht aanblazen?

Wat ik me vooral afvraag is of dit een beetje oke is zoals het nu staat, tips en feedback meer dan welkom.

Voeding die ik momenteel gebruik is Ferro Volzet A&B.
    E.c van het water zit op 1.7 en de pH van de aarde momenteel tussen de 5 en 6.

Ik hoop dat jullie tips en aanbevelingen voor me hebben.

Alvast bedankt!,

Ch33fK33f

Hier de foto's van mijn opstelling:
    IMG_6254[1].jpgIMG_6253[1].jpgIMG_6252[1].jpg

Re: Eerste kweekje 1 plantje

zou geen 400 watt in dat kleine kastje zetten,wel leuk dat je gelijk de smaak te pakken heb,kijk maar uit voor je het weet sjouw je je kapot aan zakken lightmix
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Hoi joremkrank,

dankjewel voor je snelle reactie en feedback, ik moet bekennen dat ik het wel erg leuk vind

kan ik de opstelling dan beter houden zoals hij is, ik kwam met deze lamp op een beetje lage temperaturen uit, heb er nu een bureaulamp bijgezet voor de warmte zweeft nu rond de 25 graden.

Ventilator enz. wel goed?
      ook vraag ik me af of het plantje er goed bij staat, aangezien ik geen ervaring heb, dit is de 4e dag sinds het plantje boven de grond steekt.
      vond zelf dat de kiemblaadjes er wat ongezond bijstaan.

Comment

als de zaailing in een bekkertje staat zonder gaatjes in de bodem,kan het teveel aan gietwater niet weg,en dan vormt er een laagje water op de bodem,zonder zuurstof,dit zal je jonge penwortel niet fijn vinden.Met alleen een 400 watt hps ga je het niet redde je heb ook een hokje of tent nodig zodat in de bloei de plant 12 uur echt donker kan krijgen,zet je maar een plant neer koop dat een vrouwelijk sativa zaadje deze groeien sneller dan een indica,toch zal je minimaal 4 a5 weken moeten voorgroeien.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik heb ook nog een lamp op statief dit is een 500 watt halogeenstaaflamp, is dit goed genoeg voor wanneer hij uiteindelijk bloeit.
          ben ook van plan een groter hok te maken van kartonnen dozen, dit is alleen voor het begin.
          verwacht ook geen grote opbrengst aangezien het mn 1e projectie is. Bedankt voor de tip ga opzoek naar een bakje met gaatjes.
          heb ook alles momenteel op een timer staan. voor nu 18 uur licht 6 uur donker. en de pc kast is geheel donker wanneer de lamp uit is.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

het plantje ziet er verder wel gezond uit?

Comment

Ik heb ook nog een vraagje over de voeding, hoelang kan ik deze volzet blijven geven? Wanneer moet ik over op groeivoeding?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Volzet geef je maar 1x op aarde.
              Een halgeenlamp is niet geschikt.
              Een EC van 1.7 op aarde in een borrelglaasje bij zo'n klein sprietje is veel te hoog.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
              X