Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek (alle tips welkom)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste binnenkweek (alle tips welkom)

Korting op 420shop
    beste mensen,

Ik ben een beginneling in het wiet kweken. Probeer met jullie hulp een fatsoenlijk kweekkastje in elkaar te zetten
    Heb al een plastic kastje van 67x38x80.
    Zoals je ziet op de foto's moet er nog veel aan gedaan worden. Ben van plan er nog pc fans in te zetten(links onder en rechts boven), er moet nog een lamp in, ook moet er nog gekeken worden naar geschikte plantenbakken.
    Ik ben er ook nog niet over uit wat voor soort ik moet gaan kweken.
    Hebben jullie tips over:
    - Wat voor verlichting ik moet gaan gebruiken
    - Wat voor soort ik het best kan kweken
    - Hoeveel planten ik kwijt kan in het kastje
    IMG_1202[1].jpgIMG_1204[1].jpg
    Hoop dat jullie tips hebben hoe ik dit het beste moet aan pakken.

Grtz
    Attached Files

Scrogg:
    Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!

Succes
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Re: Eerste binnenkweek (alle tips welkom)

bedankt man,
      had me al een beetje ingelezen en zat te twijfelen tussen een hps of t neon.
      Er moeten inderdaad nog pc fans in komen en een losse ventilator in de kast zelf.
      Was zelf van plan er 3 planten in te zetten. zou dit te veel zijn?
      thx voor je hulp!

Comment

Er past trouwens ook wel een 75 watt T-neon bedenk ik me nu. Een HPS lamp in dat plastic kastje, dat zou ik echt niet doen. Verder moet je natuurlijk aan een koolstoffilter denken, dat is wel een must. En dan heb je niet genoeg aan een pc fan. Die zijn gewoon niet krachtig genoeg. Daar moet wel een goeie buisventilator voor in de plaats komen.

Je kunt ook het beste het armatuur los kopen, zonder lampen. De lampen die meegeleverd worden geven minder licht als de Philips/Osram lampen. Dus die kun je beter los bestellen, heb je 33% meer licht door.

3 planten kan ook. Maar aangezien scrogg de beste manier van kweken is, in zo'n kleine ruimte en ivm de verlichting; t-neon heeft niet zo'n beste diepstraling (20-30cm) Zou ik beginnen met 1 plant.
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Zoals ip20 al zei zal een hps veel te warm worden. Een Tnen of LED zou ideaal zijn.

Vergeet niet dat je met een hps ook een vsa/evsa nodig hebt en daarbij ook een timer/relais. Deze heb je bij de tneon/led niet nodig (timer uiteraard wel).

Het is een mooie hobby, veel succes ermee en niet opgeven. Elke kweek leer je bij!
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Heb inmiddels een tneon 75w lamp erin zitten.
            Ook heb ik lampen er bij gekocht voor stekken, groei en bloei. (weten jullie wanneer ik het beste de lampen kan verwisselen?)
            De pc fans zijn gemonteerd. (Hoe kan ik het beste de pc fans afdekken ivm de lichtdichtheid van de kast?)
            Heb 2 extra kleine ventilators besteld voor extra lucht circulatie.
            Ik had nog een luchtbevochtiger staan die ik eventueel kan gebruiken.
            Ben van plan 2 planten te kweken omdat de kast vrij klein is.
            Ik heb northern light autoflower zaadjes gekocht en die zijn inmiddels aan het ontkiemen.
            IMG_1260[1].jpgIMG_1253[1].jpgIMG_1261[1].jpg

Comment

Welk tijdschema zul je aanhouden? 24/0?

Voor autoflowers weet ik het niet zo goed, maar ik denk dat je een groei en bloei samen aangezien het een autoflower is. Maar ben er niet zo in thuis, dus even een expert zijn advies afwachten.

Die potten lijken me niet ideaal. Zitten er daar gaten in onderaan? Ze staan ook precies al kleddernat? En een pot lijkt me al gescheurd?
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

18/6 voor licht autoflower. Wil je besparen op energie kosten, dan kan 12/12 ook. Tof dat je zelf een eigen kastje heb. Hoewel je dit na mijn mening moet aanpassen wanneer je er een koolstoffilter in wilt doen. Volgens mij ruiken northern lights wel, dus je kan het ook zonder koolstoffilter doen. Zo kwam ik er ook achter haha

Comment

Ik denk dat ik een tijdschema aan hou van 18/6
                  Ik heb ergens gelezen dat je eerst de groei lampen erin moet doen tot je de eerste draadjes van de plant begint te zien. Daarna kan je 1 groei en 1 bloei lamp in doen. Weet niet of dit juist is. Vraag me ook af of ik op een gegeven moment 2 bloeilampen erin kan doen aangezien ik de planten niet te hoog kan laten groeien. (Ik moet natuurlijk ook scroggen)
                  Ben ook van plan andere bakken te kopen omdat deze niet van hetzelfde formaat zijn. Er zitten geen gaten onderin. Ik heb er nog geen water bij gedaan is gewoon standaard pokon grond. Ik heb een pot afgesneden omdat ze te hoog waren.
                  grtz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dan denk ik dat ik voor de 18/6 ga. (Ik hoef niet te besparen op energiekosten)
                  moet nog even kijken of er wel een koolstoffilters in moet, als de geur echt te erg word kan ik er niet omheen.
                  bedankt voor je reactie!

Comment

Bezig...
                  X