Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke wiet voor SCROG?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke wiet voor SCROG?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Bij deze heb ik een vraag wat scroggen betreft.
    Voor mijn opkomende kweek wil ik mijn eerste scrog starten maar weet niet met welke soort wiet.
    Heb ooit ergens gelezen dat sommige soorten wiet minder geschikt zijn en sommige weer wel.
    Wie weet een aanrader voor mijn opkomende scrog? (graag wel bekende soortjes)
    Verdere tips, do's en don'ts voor eens scrog kweek zijn ook meer dan welkom!

    Ik groei ze trouwens onder 4 x 55 watt tl-licht en bloei ze onder 150 watt HPS.
    Ook tips over hoelang groeien? zat zelf aan rond de 3 weken te denken.
    sigpic- Don't kill my high because you're low.

    #2
    Re: Welke wiet voor SCROG?

    Geen autoflowers, verder kan alles.
    Hoe lang je voorgroeit is iets wat je gaandeweg beslist.
    De ene groeit harder dan de ander, als je wil toppen, wat aan te raden is, komt er sowieso al een week bij.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Welke wiet voor SCROG?

      Het enige nadeel aan scrog is de langere voorgroei. Toppen moet je sowieso gaan doen en reken maar 4-5 weken voorgroei. Welke soort maakt niet uit, je kiest welke je zelf lekker vind en die scrog je gewoon. Ik had een aantal soorten door elkaar in mijn laatste scrog, voordat je net erop gaat verdeel je ze zodat de strekkers wat meer ruimte hebben. Doorgaans schakel je over op 12/12 wanneer je de eerste uitlopers op het net kan binden, de rest mag er nog onder zitten. En dan leer je gaandeweg wel welke soort wat meer voorgroei nodig heeft etc.

      Comment


        #4
        Re: Welke wiet voor SCROG?

        sativa groeit sneller dan een indica,zou voor kortbloeiende haze achtige gaan,amnees en chocolop
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Re: Welke wiet voor SCROG?

          Goh. Mijn grootste planten in de scrog waren 2 snowfruits. 90% indica. Staat wel tussen de beschrijving dat ze veel en lange zijtakken aanmaken en da's ni gelogen. De kleinste was de super silver, een sativa van dinafem.

          Comment


            #6
            Re: Welke wiet voor SCROG?

            Zat nu zelf een beetje te kijken naar Super Lemon Haze, iemand ervaring? een aanrader?
            sigpic- Don't kill my high because you're low.

            Comment

            Bezig...
            X