Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
DP120 setup
Collapse
X
-
Re: DP120 setup
Dat ik het niet eerder had gevraagd, maar waarom toch die DP120?
Welke lampen wil je er dan in hangen om een oppervlakte van 120x60 te belichten? En hij is ook nog eens erg duur voor alleen een kweektent, of dat nu door de meegeleverde trays en verdiepingen komt? Blijft duur hoor.
Mijn tentje is 60x90. Maar ik ga maar 60x60 gebruiken voor de kweek. Dat kan ik belichten met 2 tneons 2x55 watt. En de andere 30cm is voor de afzuiger + koolstoffilter + ventilator. Zo kan ik de complete hoogte van de tent gebruiken.[COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]
Comment
-
De trays zijn niet eens meegeleverd. Ik wilde voor de DP120 gaan puur omdat hij 30cm in de hoogte en breedte groter is dan de DP90. Hoe meer ruimte je hebt, hoe beter dit toch is? Hoewel ik die prijzen volkomen onbegrijpelijk vindt ook. Ik dacht zelf aan 2x75w T-neon. Maar je bent volgens mij niet al te enthousiast over de DP120 als ik je goed begrijp? :O
Comment
-
Op 120x60 zou je 4 of 5 Tneon setjes moeten hangen als je de hele tent vol wil zetten.
1 of 2 plantjes kan best onder 1 tneon setje, je kunt er altijd nog eentje bij hangen als 't nodig is.
Heb je dit topic gelezen ?
Daarin staan allerlei setups met lampen afzuiging tentjes potten etc etc...
Comment
-
Met fluor (T-neon) is 400m3 niet nodig, wel met HPS. Ik denk dat ik rond de 200m3 moet zitten. Echter las ik dat can-lite niet goed wordt beoordeeld, afgeraden zelfs. Weet iemand iets anders? Rhino misschien?
Ook las ik dat HPS mogelijk zelfs beter is in de ruimte, maar dan zou ik denk rond de 300m3 moeten uitkomen.
Comment
-
Ik dacht dat ik een keuze had gemaakt. Maar ik heb ook informatie gevraagd buitenom dit forum voor tips. Maar eigenlijk heeft iedereen een andere mening. Het lijkt mij iedergeval verstandig om de filter buiten de tent te plaatsen. T-neon op HPS. Nu ik er so over nadenk, debk ik dat HPS meer ruimte inneemt. Maar goed, ik hoop binnen enkele dagen een keuze te maken.
Ik wil gewoon dat mijn eerste aankoop, ook een goede aankoop wordt.
De DP120 komt binnen 2-3 dagen binnen.
Comment
-
Dp90. 3x110 watt tneon en 250 m3 afzuiging werkt prima. Filter buiten de tent is prima. Zou wel gaan scroggen om het beste resultaat onder je tneon vandaan te halen. Hps zou ik niet doen op dat formaat. 11 liter potjes erin en knopen maar. Suc6 met je keuze. Gr JBKeep em green
Comment
-
Dankjewel, alleen het is niet de DP90 maar de DP120. 120 x 60 x 120. Deze wordt vrijwel niet gebruikt van kweekdoeleinden. 3 x 110w t-neon? Dan moeten er wel heel veel lampen in aangezien ik nog nergens 1 lamp van 110w heb gezien. Of dan zou het 6x 55w in moeten komen. Dus 3 armaturen.
Comment
-
Whooo duidelijk. Bedankt voor de zeer uitgebreide informatie. Het is voor mij duidelijk dat ik in iedergeval voor T-Neons ga. Ik zal hier zelf kijken hoeveel ik er in doe. Mogelijk maar twee armaturen van 2x55w of 2x75w. Ik ga voor T-neon dit ook omdat de afstand bij T-Neon minimaal is, en dat moet ik ook echt hebben bij ruimtegebrek. Dus bedankt, hoofdstuk verlichting is afgesloten.
Het is niet dat ik totaal niet weet wat ik doe, het is juist ook dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik wil een goede start maken zonder spijt te krijgen bij mijn eerste aankoop. Ik ben liever wat voorzichtig dan dat ik een impulsieve aankoop doe Dan heb ik buiten dit forum om ook gevraagd naar wat een goede filter is aangezien ik eerst voor een can-lite wilde gaan. Dit zou niet verstandig zijn. Het is mij dus afgeraden. Mogelijk ga ik voor softbox (250m3) met bijpassend filter setje en dan de filter niet in de tent maar op de uitblaas vd softbox, uitblazen in de filter dus ipv aanzuigen door. Ik ben er dus zo goed als uit, ik wil alleen geen verkeerde aankoop doen
Thanks dude
Comment
Comment