Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paps eigenwijs, hulp nodig!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paps eigenwijs, hulp nodig!

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Sinds kort is mijn paps weer terug in de wereld waar hij zijn tijd het liefste verdoet. Helaas is hij nogal gewend aan het kweken van 6 a 7 jaar geleden wat dus betekent dat hij niet gelooft in ec, ph en waar je aan en af moet zuigen. Dit tot enorm veel frustratie vanuit mij.

Ik wil we niet teveel op ingaan want ik erger me dood aan dit alles maar toch wil ik een paar dingetjes duidelijk hebben voor mijzelf en mn paps.

1. Voorgroeien gebeurt geen twee weken maar zolang de stek nodig heeft. In dit geval zijn het Amnesia stekken die gekocht zijn bij een stekkenboer. Ik ben gewend de stek te bekijken met de dag en te kijken wanneer het wortel stelsel werkt om ze dan na 12/12 te gooien.

2. Mij is geleerd de aanzuiging onder de lampen de laten uit komen en niet erboven. Warmte stijgt en eventuele verse lucht word direct weggezogen en bereikt niet de plant. Dus vandaar komt de slang waar verse lucht door komt op een hoogte rond de stop of iets lager van de plant. Ook denk paps dan de afzuiging zorgt voor de aanzuiging? Ik geloof hier niet direct in.

3. Temperatuur op de stek mag 26 zijn. En niet langer dan 21 maximaal 20. Klopt dit? In bloeifase mag max temp 28 zijn maar lampen uit niet meer dan 8 graden verschil.

4. Temperatuur meten gebeurt van onder de lamp, top hoogte. Liefste met een afdakje zodat de temp meter niet in de straling ligt? Klopt dit?

5. Ik heb een spc 14 ampere fan controller. Waar op welke hoogte hang ik mijn 'voelertje' en hoe krijg ik de temperatuur goed ingesteld als ik 3 verschillende tems door krijg van hydrometers en thermometers.

6. We gebruiken cocos. Paps is gewend 20 gram pp te halen, iets waar ik in het verleden al moeite mee had. Hij wilt en kan niet geloven dat dit onder de norm is (600 watt hps)

7. EC is 0.6/0.8 in voorgroei en in bloei 1,6/1.8. De PH zou elke keer 6,2/6,8 moeten zijn, klopt dit?

oh we draaien op 11 liter die hadden we nog staan, ik wilde het liefst op 18 liters gaan. Paps denkt ook een rekensommetje te hebben voor t aantal liters water, terwijl ik geleerd heb na een plant te kijken.

Tips, hints of vragen zijn allemaal welkom. Op dit moment heb ik het hard nodig om de oude garde om te krijgen na de realiteit.

Re: Paps eigenwijs, hulp nodig!

En paps gaat die wiet allemaal zelf oproken, of is het plan om te verkopen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      En paps gaat die wiet allemaal zelf oproken, of is het plan om te verkopen ?
      Wij zijn hobby kwekers, geen grootschalige kwekers anders had ik namelijk wel het aantal vermeld om direct erna verbannen te worden.

Een antwoord op de vragen die ik had aangezien ik dan de eindeloze discussie's kan beindigen was beter geweest dat vissen na iets!

Comment

Whahah je lijk op je Vader
        God was never on your side..

Comment

Je paps wilt kweken en doen op de manier die hij gewend is en jij ergert je dood daar aan?

Want?

Waren zijn kweekjes zo bizar slecht altijd dan? EC, PH en waar af te zuigen daar houdt de natuur ook geen rekening mee. Als je paps het daarmee altijd prima heeft gered, waarom doe jij er dan moeilijk over?
          Je kan als je ervaren hebt dat bepaalde dingen beter werken een vrijblijvend advies geven en eventueel onderbouwen, maar wil paps daar niet aan dan is dat zo.

1-Hoe lang de stek voor groeit is aan je persoonlijke wens of je erg grote planten wilt of gematigde grootte en of je snel of minder snel wilt oogsten.
          2-De afzuiging voor geur kan op elke plek in je ruimte voor warmte zoek je de hoogste plek waar de meeste warmte zich bevindt of je gaat op lamphoogte zitten om direct de warmte bij de lamp weg te zuigen.
          3-De temperatuur? Mag die 26graden zijn en minimaal 20-21? Dan kan je beter geen planten buiten gaan kweken, de natuurgoden zullen niet naar je wensje luisteren namelijk. De temperaturen kunnen rond de 30 en er flink boven zijn buiten en in de nacht dik onder de 20 worden. Dus pin je niet zo vast aan een exacte temperatuur. 26 tot 28 is wel een mooie temperatuur maar een paar graden lager is ook prima.
          4-temperatuur meten mooiste is tussen de toppen half licht / half schaduw naar mijn mening omdat dat de temperatuur gemiddeld aangeeft die de plant krijgt.
          5-je voeler voor je fan zet je natuurlijk net als je thermometer omdat dat je gemiddelde temperatuur aangeeft.
          6-cocos en de opbrengst van de plant hebben niets met elkaar te maken, HPS heeft er wel iets mee te maken, meer licht is meer opbrengst. Ook de voeding heeft direct invloed op de plant en opbrengst. 20gram per plant is voor sommige planten idd vrij weinig maar ligt dus geheel aan de hoeveelheid ruimte en de omstandigheden er omheen en het soort plantje.
          7-zou best kunnen, ik heb me daar ook niet in verdiept, ik gebruik vnl regenwater en daarnaast gewoon kraanwater.
          11 liter kom je een flink eind mee als de planten niet te groot worden, maar 11 liter remt uiteindelijk ook sneller de groei dan een 18 liter zal doen. Kortere voorgroei heeft een kleinere pot maat nodig dan lange voorgroei. Je zal begrijpen dat een plantje van 30cm minder wortel ruimte nodig heeft dan een plant van 140cm groot. Er zijn meer mensen die rekensommen gebruiken voor het bewateren, je kan ook naar de planten kijken en steevast iedere keer eigenlijk te laat zijn omdat je pas weer geeft iedere keer als ze slap hangen of je kan gaan wegen of voelen zodat je weet of er nog wat vocht in de grond zit.

mbt de tips, doe er niet te moeilijk over. Liever straks 20gram per plant en samen lekker genieten van je opbrengst dan ruzie met je ouwe toch?

Comment

Wees jij maar blij met zo'n eigenwijze paps, genoeg ouders die geen kweekje onder hun dak tolereren! Zelf heb ik mijn zoon zijn tent 'uitgezet' en heb ik de hobby overgenomen.
            Met biologisch kweken is het meten van ph en ec praktisch niet nodig tenzij je kraanwater boven de Ph 7 zit.
            Met biominerale voeding is dat anders.
            Laat je pa zelf een account aanmaken en wat kweekverslagen lezen hier, dan kunnen jullie er misschien zelf uitkomen ? Of richt een tweede tentje in en maak er een wedstrijdje van
            Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
              Wees jij maar blij met zo'n eigenwijze paps, genoeg ouders die geen kweekje onder hun dak tolereren! Zelf heb ik mijn zoon zijn tent 'uitgezet' en heb ik de hobby overgenomen.
              Met biologisch kweken is het meten van ph en ec praktisch niet nodig tenzij je kraanwater boven de Ph 7 zit.
              Met biominerale voeding is dat anders.
              Laat je pa zelf een account aanmaken en wat kweekverslagen lezen hier, dan kunnen jullie er misschien zelf uitkomen ? Of richt een tweede tentje in en maak er een wedstrijdje van
              Puur kraanwater is hier 7.3. Daar het is mijn eigen dak maar wil het op mijn manier doen omdat ik betere resultaten behaald heb dan 20 pp. Helaas is hij eigenwijs over de punten die ik boven vernoemd heb en daardoor krijg je die discussies. Uiteindelijk gebeurd toch wat ik wil, maar wil hem kunnen overtuigen dat ik niet de enigste ben die deze manier van denken heeft.

thanks voor je hulp!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bedankt voor de informatie, en ja paps kweekjes waren (volgends hem goed) maar zelfs jaren terug vertelde mensen om mij heen dat t te weinig was. Door de jaren heen ben ik zelf gaan leren kweken en heb verschillende manier toegepast en gespeeld ermee en heb door dat te doen betere resultaten behaald dan hijzelf.

Zelfs mijn broers krijgen hem niet omgepraat. In principe maakt het niets uit want t gaat toch zoals ik wil, maar altijd met onnodige discussies.

Je hebt me al een heel stuk op weg geholpen.

Comment

Zoek je hier gewoon een mooi topic uit waar men met een 600 watter mooie resultaten haalt, lees dat eens door, aap alles na.
                Klaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twinzzy View Post
                  Wij zijn hobby kwekers, geen grootschalige kwekers anders had ik namelijk wel het aantal vermeld om direct erna verbannen te worden.

Een antwoord op de vragen die ik had aangezien ik dan de eindeloze discussie's kan beindigen was beter geweest dat vissen na iets!
                  Dan had je het ook meteen in je beginpost duidelijk kunnen maken in plaats van op je tenen getrapt te zijn.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

PP en amnesia haze stekken. Hoe jij denkt over je pa zo denk ik over jou ook ze. Die info lijkt zo te komen uit het grote boek der broodkwekers. Ik heb een andere kijk op de realiteit. Laat de spint bij de stekkenboer en zoek een deftige zaadbank. Kom eens een verrassing tegen ipv elke dag weer die smerige PP of die saaie amnesia haze. Dus ja, ik kan u niks bevestigen want mijn manier van kweken staat haaks op die van u en je zal daar zelf ook niet van afwijken. Net zoals uw pa ni afwijkt van zijn visie.

Het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat je op coco's altijd de ph en de ec moet meten, coco's is een leeg medium en heel die manier van kweken hangt van ph en ec af. En dat je best afzuigt bovenaan en eventueel een actieve inlaat onderaan plaatst.

Comment

dat wedstrijdje idee lijkt wel leuk, old skool vs new age , en natuurlijk met een mooi verslagje voor ons om te volgen
                      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Wees jij maar blij met zo'n eigenwijze paps, genoeg ouders die geen kweekje onder hun dak tolereren!
                        Ja, ik wou dat ik zo een pa had , dan zou het idd een wedstrijdje worden

Comment

Bezig...
                        X