Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke aarde kan ik het best gebruiken ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke aarde kan ik het best gebruiken ?

Korting op 420shop
    Hoi ik ga volgende week of die week daarop m'n 2 e kweekje starten wil een kweekje PP gaan draaien in 16 11liter potten en wil graag op de aarde van plagron gaan kweken zit alleen een beetje in dubio
    Kan ik beter met batmix of Royal mix gaan draaien ? Wat zijn jullie ervaringen hier mee ?
    En je heb ook nog de terra growmix lijkt me ook wel wat ?

Verder bij de informatie op de site bij plagron hoef je bij de Royal mix en batmix de ph niet te regelen . Ik neem aan dat als je je plantjes water geef dat dan toch wel het water aangezuurd moet worden ?

Al met al een paar niet onbelangrijke vraagjes .

Wil dit kweekje toch wel wat beter proberen aan te pakken als de vorige .
    Hoop dat als nu de basis al gelijk goed is dat het dan ook wat makkelijker gaat en de problemen die zich evt voor gaan doen makkelijker op te lossen zijn .

[emoji16][emoji1303]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Re: Welke aarde kan ik het best gebruiken ?

Hoe Luchtig is het medium?
      Hoe lang is het voor bemest ?
      welke voeding is bij dat merk de beste keus ?
      wat is de prijs als ik 16 x11 ltr [potten ga vullen ermee

veel dingen om af te wegen, en genoeg merker als Plagron, Bio Bizz , Canna om uit te kiezen.
      sigpic
      LED there be light

Comment

plantjes voor groeien in 7 liter potten en na 3 weken in de royaltymix in zo groot mogelijke potten,dan hoef je niet af te zuren.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Ik gebruik net ,janeco lightmix van atami ... resultaat is goed te zien

Comment

Als je nog kan kiezen zou ik geen batmix nemen.

Zie alle topics in bladproblemen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Als je nog kan kiezen zou ik geen batmix nemen.

Zie alle topics in bladproblemen.
              ligt dat niet eraan dat Batmix 6 weken voorbemest is QNQ ?
              sigpic
              LED there be light

Comment

Waar het precies aan ligt vind ik niet zo interessant, ik werk niet bij Plagron.
                Ik wil alleen gezonde wietplantjes kweken met mega opbrengst en superieure smaak.

Ik denk als je batmix inwatert en daarna in de potten doet met plastic erover en een maand of twee laat staan op zo'n 20 graden, dat de problemen een stuk minder zijn.
                Maarja, welke kweker heeft daar nou tijd voor ?
                We willen knallen,. niet wachten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Gewoon universele potgrond wat opwaarden en je hebt super grond voor weinig..

Comment

Ja m'n eerste kweekje is niet helemaal gelukt zoals ik her had gedacht of wat het zou kunnen zijn ik had van 16 planten in 11 literpotten en 600 wat inductie 232 gram droog over komt op 0,38gram per watt en had vanaf het begin tot het einde veel blad problemen en dat is niet meer weg gegaan dus ben gewoon nieuwschierig wat nou goede grond is voor een goede opbrengst lekkere smaak en niet te veel poespas daarmee bedoel ik om het wat simpeler te houden omdat ik nog beginnend ben dus als de plante iets vragen kan ik nog niet goed signaleren wat ze nodig hebben heb al veel kwekschematjes doorgelezen en iedereen heeft wel een andere set up of andere belichting dus het is voor iedereen toch wel weer anders en daar komt dan ervaring om de hoek kijken dus vandaar m'n vraag ook wat voor aarde kan ik nou het beste gebruiken zo dat de basis goed is
                    En waarom 16 planten waarom niet ik heb de ruimte er voor en je ziet maar er blijven altijd wel een paar plantjes die achter blijven of kapot gaan of de oogst is niet helemaal wat er verwacht word dus het is meer een kans berekening hoe meer er staan hoe groter de kans is dat er genoeg plantjes het wel goed doen en ik voorlopig een lekker weitje kan roken

Comment

Comment

Ja daar zit wel wat in he wat je zegt maar is het dan ook zo als ik het zelfde wil bereiken met 8 planten dat dan de voor groei fase een stuk langer duurt bijv niet 2 maar 3 of 4 weken ?

Comment

Dat is weer de keerzijde er van inderdaad, dat je langer moet voorgroeien.

Ik heb ook een aantal verslagen gezien waar batmix niet echt positief word gebruikt. Ik zelf gebruik biobizz allmix.
                          If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

heb veel batmix kweken gezien niks mis mee geef in het begin alleen een lage ec
                            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Mijn keuze is gevallen op royaltymix leek mij geen slechte grond
                              Ik heb nu sinds 3 dagen m'n nieuwe stekjes er in staan de stekjes zagen er goed uit en mooi geworteld nou heb ik ze in de grond gezet en niet te veel bewatert aangezien ze nog nat goed nat waren alleen dat de grond wel wat vocht bevat nou zijn er de dag daarna drie plantjes gaan hangen maar vraag me af hoe dit komt toch te weinig water of zouden ze een klap hebben gekregen van het licht die er toch ruim 100 tot 140 cm er boven hangt ? Ik heb een paar fototjes genomen. Misschien dat jullie mij in de goede richting kunnen helpen

Comment

Bezig...
                              X