Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uurwisseling !!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: uurwisseling !!

Als je kweekt op nachttarief (wat steeds maar acht uur is) dan heb je minstens nog 4 uur op dagtarief. Dus als je nachttarief begint om 7 uur s' avonds kun je best je klok laten lopen vanaf 5 uur s' avonds. Zo hoef je bij een uurwisseling nooit wat te veranderen, en gebruik je toch nog steeds je maximaal aantal uurtjes nachttarief.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Ik doe het 50-50 qau nachttarief. Mettertijd als je langer kweekt dan loopt de 2e meter (nacht) uit op de dagmeter. En dat wekt argwaan en het verschil qua kosten zijn te verwaarlozen. Dat verschil kan opvallen...

De plant is gevoelig voor licht in 1e instantie en niet voor tijd. Daarna komt tijd waardoor je de plant beinvloed. Zo kun je van bloei naar groei en omgekeerd is mijn ervaring.
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

nachttarief bestaat toch niet meer is mij is wel eens verteld?
        sigpic
        LED there be light

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kanon View Post
          nachttarief bestaat toch niet meer is mij is wel eens verteld?
          In belgie is er idd nauwelijks verschil nog op dag/nacht daar heb je idd niet het voordeel dat het goedkoper is om in de nacht draaien.

Thugz
          Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
          Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Haha Thx allemaal maar het gong mij niet over nacht/dag tarief.. juist of het kwaad kon als ik met de uurwissel nu de klok en uurke terug zette.. heb ze trouwens dezemorgen uurke eerder laten uitgaan dus is in orde.. terug van 7 tot 7 haha nog bedankt allemaal

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Comment

Enkel als je niet meer dan de helft van je verbruik tijdens de nacht verbruikt is nachttarief niet meer rendabel, licht uit om zes uur hier, altijd meer dan 50% uren licht aan tijdens de nacht. Lager tarief is lager tarief... Veel of weinig.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ik flikker ze altijd weg met het omzetten vd klok.
                Mooie reden om op nieuw te beginnen, blijft toch t leukste..
                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thugz View Post
                  In belgie is er idd nauwelijks verschil nog op dag/nacht daar heb je idd niet het voordeel dat het goedkoper is om in de nacht draaien.

Thugz
                  Wel, ik had al door dat mijn elektriciteitsfactuur wat verschilt van de rest (raar genoeg betaal ik echt weinig aan elektriciteit (vergeleken met anderen).
                  Hier scheelt nachttarief zo'n €8 cent per kW/h (incl. alle taxen en kosten), iets wat je op het einde wel voelt.

Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
                  Ik doe het 50-50 qau nachttarief. Mettertijd als je langer kweekt dan loopt de 2e meter (nacht) uit op de dagmeter. En dat wekt argwaan en het verschil qua kosten zijn te verwaarlozen. Dat verschil kan opvallen...

De plant is gevoelig voor licht in 1e instantie en niet voor tijd. Daarna komt tijd waardoor je de plant beinvloed. Zo kun je van bloei naar groei en omgekeerd is mijn ervaring.
                  Goede tip! Morgen eens kijken, daar had ik zelf nog niet aan gedacht. Ik ga wel al wat mogen draaien met m'n 400W om dat in te halen, maar kan handig zijn voor latere kweekjes.

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                  Enkel als je niet meer dan de helft van je verbruik tijdens de nacht verbruikt is nachttarief niet meer rendabel, licht uit om zes uur hier, altijd meer dan 50% uren licht aan tijdens de nacht. Lager tarief is lager tarief... Veel of weinig.
                  Dit snap ik niet echt goed. Je probeert toch om zoveel mogelijk op nachttarief te draaien? Deze zijn 8 uren en je hebt er minstens 12 nodig, dus je kunt groei en bloei toch altijd de volle 8 nachturen gebruiken?
                  Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Modest als jij €0.08/kWh betaald en alles is inbergepen dan heb je sociaal tarief
                    Als dit zo is dan kan je idd niet goedkoper

Indien sociaal tarief dan moet je
                    geen vaste vergoeding betalen
                    geen distrubutiekosten
                    geen netwerkkosten
                    geen taxen
                    enzoverder.....

En idd dag en nachttarief verschillen niet zo heel veel meer zoals vroeger.
                    bvb de prijzen van maart zijn.

dagtarief Comfort Energy €0.0549/kWh en nacht €0.0408/kWh
                    enkelvoudig tarief €0.048/kWh

dagtarief Electrabel (Easy1j ) €0.0658/kWh en nacht €0.0384/kWh
                    enkelvoudig ( Easy1j ) 0.0547/kWh

dagtarief Electrabel ( Green ) €0.0915/kWh en nacht €0.0662/kWh
                    enkelvoudig €0.0813/kWh

Luminus ( ecofix2j ) 0.067/kWh en nacht €0.047/kWh
                    enkelvoudig €0.0603

Eni ( relax3j ) €0.0719/kWh en nacht €0.0498/kWh
                    enkelvoudig €0.0586

Essent (groen1j) €0.0689/kWh en nacht €0.0503/kWh
                    enkelvoudig €0.0582/kWh

Lampiris ( tip1) €0.0756/kWh en nacht €0.0555/kWh
                    enkelvoudig €0.0651/kWh

.....................................

Zoals je kunt zien is er idd niet zoveel verschil.

Grts Amazing

Comment

Wow this is amazing

Comment

Bezig...
                      X