Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijd om even wat besef te pakken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tijd om even wat besef te pakken.

Korting op 420shop
    Hallo allen, mijn naam is fritsie en ben een smoke addict . Nu is dat het probleem niet op deze site, vandaar dat ik ook hier kom. Ik ben sinds kort gaan berekenen hoeveel geld ik zou besparen per jaar als ik alles zelf zou kweken, nou we zijn er allemaal wel over akkoord dat dit meer dan genoeg centjes zijn ^^.

anyway, ik wil dus gaan binnenkweken, en heb mijn oog laten vallen op een complete kweektent van 365 euro. omdat ik geen reclame ga maken voor andere websites zal ik even posten wat ik allemaal bij deze complete kweektent krijg:

1x Growcabin 120 x 120 x 200 cm
    1x VSA Ph 600w
    1x Spiegelkap met kroonsteen
    1x Lamp 600w PH Ralight
    1x Buisventilator s-vent 125 mm 350w
    1x Empire 350m3 flens 125
    1x combiconnect 5m - 127
    1 Thermo/hygrometer
    1x Ventilator met klip
    3x Slangklem 060-135mm
    2x Stekker met snoer 2 meter
    1x 5m aansluitdraad

korte vragen:
    - wat moet ik naast de complete kweektent nog hebben?
    - welke merken raden jullie mij aan qua wat ik er nog bij moet kopen naast die complete kweektent?
    - of raden jullie mij juist aan om alles los te kopen? welke lamp is voor groei? en welke voor bloei?

ik heb al een beetje naar de voeding supplementen en naar wortelstimulator gekeken en denk dat ik daar wel uit kom, grootste taak gaan de hoeveelheden water en voeding worden en als ik nog meer vragen heb kan ik die altijd hier stellen.

dit is puur voor eigen gebruik, als jullie verder nog wat willen weten hoor ik het graag.

tot snel, mvg fritsie

Re: Tijd om even wat besef te pakken.

Mooi tijdstip voor je eerste post.

Ik heb zelf mijn set samen gesteld. Dit geeft je een hogere prijs maar de kwaliteit is er dan ook naar.

De VSA zou ik iig omruilen voor een EVSA. Deze worden minder warm en zo is de kans op brand een stuk kleiner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Comment

Ph meter, Maatbeker(s), kweekmedium , potten,
      sigpic
      LED there be light

Comment

Zaaigoed, voeding, ph-,

Comment

Schakelkast !!1
          Topic 493 met dit onderwerp.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ oxinovo, genoteerd. evsa ipv vsa . hoeveel duurder ben ik uit als ik alles los koop? ik ga denk ik wel alles los kopen, want ik heb geen idee wat voor merken de producten zijn uit die volledige kweektent.

@ peter bedankt, heb al een hesi starterspakket gezien wat ik waarschijnlijk ga kopen hiervoor.

@ QnQ bedankt, genoteerd.

ik ken nog iemand die dit ook heeft gedaan, en ga het ook nog met hem hierover hebben, wellicht heeft hij nog wat spullen voor mij en dit zou ook goed uitkomen, kan ik alvast oefenen om het kweken te tweaken. jullie horen snel van me. bedankt voor de replies.

Comment

Die klipventilator eruit, die dingen zijn "levensgevaarlijk" haal een fatsoenlijke fan die wel 24/7 mag draaien, en wat QnQ al aangaf een schakelkast. Dat is een verplichting.
              Last edited by misto; 1 April 2016, 21:20.
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misto View Post
                Die klipventilator eruit, die dingen zijn "levensgevaarlijk" haal een fatsoenlijke fan die wel 24/7 mag draaien, en wat QnQ al aangaf een schakelkast. Dat is een verplichting.
                wat voor fan raadt jij aan?

Comment

Ik zou er zeker 300 euro meer aan spenderen en gaan voor softbox 500w met variac , heeft een grotere afzuigcapaciteit en is stiller, goede lichtkap met plug and play aansluiting, evsa ipv vsa, schakelkast, automatische brandblusser en kijk of de growcabin voor jou de prettigste tent is qua plaats openingen, deur(en) etc.

Kroonsteen en vocht is slechte combinatie, veiligheid !

Je kan je geld maar 1 x uitgeven, het zou zonde zijn als je na 1 kweek realiseert het toch anders te moeten doen. Ik spreek uit ervaring
                  Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

ok allemaal genoteerd, dan nu de (voorlopige) laatste vraag, hoe kan ik het beste waterlekkage voorkomen? las iets goeds over vijverfolie en dan de hoeken vouwen als een envelop, en die onder je potten zetten. bij voorbaat enorme dank guys. usefull stuff

Comment

Als er water onderuit de potten komt geef je teveel water.
                      Lekkage voorkom je dus door niet teveel water te geven.
                      Bovendien ligt er onderin zo'n tent meestal wel een soort van waterdichte bak.

En lees eens een stuk of 100 kweekverslagen.
                      Met alleen materiaal ben je er niet.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb pas een 28 cm aeg tafelventilator gekocht met drie snelheden
                        en zwenkfunktie 27-28€ inclusief verzendkosten!
                        Werkt lekker, is wel wat groter en je moet even iets maken
                        om hem op te zetten of aan te hangen!
                        En het stroomverbruik kan wat hoger liggen 35 tegen 15 watt!

Comment

ja ik heb er wel enorme zin in , maar zit ook weer zwaar te twijfelen want als ik gepakt word ben ik wellicht ook mn huis kwijt.... decisions decisions.... ik bekijk het nog even. maar nogmaals guys , bedankt voor alle info. mocht ik wel gaan beginnen heb ik alvast een fundament.

Comment

Wellicht een buitenkweekje overwegen, 5 plantjes en de tijd breekt weldra aan!

Comment

als ik ga kweken wordt het gewoon binnenkweken, maar ik denk wel dat het goedkomt, we hebben eerder een paar buitenplanten gekweekt op onze balkon en niemand die ernaar keek, plus die plant rook ook aardig en hij stond buiten en niemand zei iets erover. dus dan denk ik weer van: ja dan moet het binnen toch ook goed komen vooral met een koolstoffilter ^^. binnenkort komt er een maat van me die ervaring heeft met binnenkweek dus zal het er flink met hem over hebben. tja de smaak was niet zo sterk maar het was wel aardig te roken.

Comment

Bezig...
                              X