Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hermafrodiet?

Korting op 420shop
    Een paar dagen geleden merkte ik deze bolletjes op en ik ben vrijwel zeker dat dit hermafrodiete bloeitekenen zijn... Kan iemand me uit mijn lijden/kopzorgen verlossen?
    20160413_193304.jpg2016-04-13 19.36.50.jpg20160413_193307.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Deze lijkt me duidelijk?
    Morgen maar eens korte metten mee maken
    Attached Files

Re: Hermafrodiet?

Ik zou nog heel even wachten, kan zijn dat er nog een haartje uitkomt. Zie je op andere plaatsen in de plant ook nog ballen verschijnen ? Wat meer voorbeelden zou handig zijn. en foto met de lamp uit ook
    Je kunt er ook is op nijpen, komt er stuifmeel uit, dan is het zeker een herma.

Ik zou ze nog niet afdoen, wachten tot je zeker bent, heb dit zelf ook even gedacht bij 1 plant in het begin van de bloeiperiode, en uit deze "bal" is uiteindelijk ook nog een haartje komen piepen dus er is nog hoop denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jooms88 View Post
      Ik zou nog heel even wachten, kan zijn dat er nog een haartje uitkomt. Zie je op andere plaatsen in de plant ook nog ballen verschijnen ? Wat meer voorbeelden zou handig zijn. en foto met de lamp uit ook
      Je kunt er ook is op nijpen, komt er stuifmeel uit, dan is het zeker een herma.

Ik zou ze nog niet afdoen, wachten tot je zeker bent, heb dit zelf ook even gedacht bij 1 plant in het begin van de bloeiperiode, en uit deze "bal" is uiteindelijk ook nog een haartje komen piepen dus er is nog hoop denk ik
      Ik heb zonet in de eerste post een duidelijke foto gepost.

Comment

Dat lijkt 'n calyx.
        Maar die laatste foto laat duidelijk ballen zien.

Je kunt even aankijken wat er gebeurt, maar hou rekening met een herma.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Dat lijkt 'n calyx.
          Maar die laatste foto laat duidelijk ballen zien.

Je kunt even aankijken wat er gebeurt, maar hou rekening met een herma.
          Ok bedankt, die gaat om vanavond of de volgende dagen indien ik er nog vind!
          Last edited by BeGrow; 14 April 2016, 12:37.

Comment

Nog even een paar balletjes die ik geplukt heb.
            Ik vermoed dat ik hem best gewoon liquideer?
            Attached Files

Comment

Tegenvaller... Er zijn op een plant op een stukje waar ik moeilijk bij kan 2 bloemetjes geopend en stuifmeel uitgekomen...
              Kan ik men gehele hokje weggooien of is dit geen ramp?
              Het stuifmeel lag op de bladeren en bloem eronder.

Comment

Stuifmeel komt overal, tis zo fijn en extreem licht, zweeft overal heen en je krijgt een boel nutteloos zaad nu.
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michevan View Post
                  Stuifmeel komt overal, tis zo fijn en extreem licht, zweeft overal heen en je krijgt een boel nutteloos zaad nu.
                  De boel opdoeken dus...
                  Mooie eerste kweek dus

Comment

De herma is niet meer, zonder twijfel vantussen gehaald.
                    Wat zouden jullie doen? Alles opdoeken en opnieuw beginnen of afwachten? Is er een manier om te zien of zich veel zaad gaat ontwikkelen of moet ik maar stoppen? Ze staan nu 19 dagen op 12/12

Comment

Ik zou alles buiten gooien en opnieuw beginnen, hermaweed is KUT, groeit KUT, en smaakt KUT.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Je ziet de calyxen wel absurd snel zwellen als ze bevrucht zijn, na een weekje of 10 dagen ofzo.
                        In die tijd kun je nieuw zaad bestellen, en rustig afwachten of het zaad de koelkast in kan of gezaaid mag worden.

De bloei is nog jong, en nog niet helemaal ontvankelijk, dus de helft van je toppen zal wel zaadvrij blijven als je stuifmeel uit de tent kunt houden.
                        Dan moeten er natuurlijk niet nog meer hermannen tussen zitten.

Voor de referentie: waar komt het zaad vandaan en welke soort is het?
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                          Ik zou alles buiten gooien en opnieuw beginnen, hermaweed is KUT, groeit KUT, en smaakt KUT.
                          De witte, ik zou u nu een 7 tal soorten kunnen laten proeven met 1 herma tussen. Je haalt em er ni uit, van zijn leven ni.

Veel hangt af van de situatie. Bij mij was de LV nogal hoog, stuifmeel heeft dat niet graag. Nu, er is nog een verschil tussen effectief herma en wat stressballen. Die balletjes kan je verwijderen, hangen altijd in de oksel. Als er in de toppen zelf zitten ben je gezien.

Comment

Attached Files

Comment

Ziet er nog vrij wit uit. Zaden ontwikkelen zich niet meer neen, maar wel de beginselen. En dat is veel erger, ten minste als je rookt. Ik vape zelf, zou daar weinig last van hebben. Maar als je verbrandt dan gaat zo'n beginnend zaadje mee in rook op en dat wil je nu ni direct.

Oh, als je twee banaantjes ziet dan zitten er heel wsl meer meer maar zie je ze ni zitten tot je er met je neus op hangt en er wat met een pincet tussen wriemelt. Dan zitten er plots overal. Meestal.

Comment

Bezig...
                              X