Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hps lamp van 300 watt naar 400 watt en terug naar 300 watt mag dat of liever niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

hps lamp van 300 watt naar 400 watt en terug naar 300 watt mag dat of liever niet

Korting op 420shop
    hallo beste forum leden reeds ben ik al even op dit forum heel veel aan het lezen maar heb een vraag die ik nog niet ben tegen gekomen.
    ik heb een dimbaare hps lamp van 600 watt die nu op 300 watt staat te draaien nu is mijn vraag kan ik bv als het deze week iets kouder word wil ik mijn lamp naar 400 watt zetten inplv 300 watt omwille van de koude.
    en als het volgende week terug wat warmer word buiten mijn lamp van 400 watt terug naar 300 watt zetten om zo de warmte onder controle te houden of is dit niet goed voor de plantjes zo altijd maar wisselen van wattage.
    dit is de bedoeling om zo min mogelijk bij te verwarmen met een kacheltje of dergelijke en zo te doen met de lamp.
    natuurlijk bij verwarmen zal ook wel eens moeten natuurlijk en ook met de afzuiging de warmte onder controle te houden.
    maar ik vroeg mij af of dat nu kwaad kan zo van 300 watt naar 400 watt en terug naar 300 watt.
    greetz from das blaser team

Re: hps lamp van 300 watt naar 400 watt en terug naar 300 watt mag dat of liever niet

Ik denk dat dat wel kan, de zon is buiten ook niet altijd even fel natuurlijk maar ik kweek niet binnen dus wacht maar ff op iemand anders

Comment

Re: hps lamp van 300 watt naar 400 watt en terug naar 300 watt mag dat of liever niet

Waarom niet, jij bent de God van je binnenkweek, jij bepaalt en de plantjes hebben maar te volgen.
      Vergeet niet, als je het wattage aanpast, dan je ook de hoogte van de lamp aanpast.
      600W op 60cm, 300W op 30cm en 400W op 40cm. etc etc..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik zou toch op 400w blijven, probeer dan gewoon voor een koudere ruimte te zorgen, want het is het licht dat ze nodig hebben van de plant, dus stel je zet het op 300w krijgen ze ook ofc minder licht en groeien ze minder snel?

Comment

heel hartelijk dank voor julie snelle reacties was even naar de winkel ben net terug zo snel echt heel erg bedankt daarvoor pas op ik sta wel altijd ingelogd op het forum maar daarom ben ik er nog niet maar toch veel
          ik vroeg het mij af of dat zou gegaan hebben voor de plantjes aangezien licht=gewicht dacht ik van daar mischien niet zo afwisseld met het wattage te spelen.
          ik ga hem alvast op 400 watt zetten in plaats van 300 watt en dan ook op 40 cm daar was ik al uit maar nogmaals bedankt voor julie info zo snel
          maar het mag blijkbaar met de lamp maar ik ga proberen zo veel mogelijk hetzelfde wattage te behouden maar ja ik kan alleen maar op zolder kwekenniet makkelijk om de temperatuur te regelen.
          ik kan altijd wel verse lucht aanzuigen in de tent maar afzuigen kan ik niet naar buiten leiden en de afgezogen lucht vanuit mijn tentje moet ik in de ruimte naast mijn tentje afblazen of in de ruimte van mijn tentje zelf maar de deur kan altijd open.
          om zo verse lucht vanuit de ruimte ernaast in mijn ruimte waar mijn tentje staat te krijgen.
          ik heb 2 ruimtes met een deur tussen die ik open kan doen voor verse lucht eventueel met het venster open in de 2de ruimte want mijn tentje staat nu in de kleinere ruimte.
          maar de volgende kweekje zet ik mijn tentje in de grote ruimte met het venster met vliegeraam dat ik al heb gemonteerd tegen insecten
          ik ga mij een verwarmingskabel in de toekomst halen om de potten met aarde warm te houden tijdens de koude.
          had gelezen dat dat beter was je aarde te verwarmen in plaats van de ruimte zelf het is wel een goed geisoleerde zolder paar jaar geleden een nieuw dak erop gelegd
          want met een kacheltje is dat een beetje verloren warmte als je het in de tent zet omdat de afzuiging met de warmte gaat lopen.
          ik zou nu voorlopig in de ruimte rond de tent wat bijverwarmen alleen is dat kacheltje wa klein voor de ruimte waar mijn tentje staat het kacheltje heb ik voorlopig in de tent gehangen en is op een timer aangesloten nu wat aan en wat af zetten op tijd en uur maar dat het warm genoeg blijft
          ik had ook overlaatst gezegd dat ik mijn verslag nog moet posten maar dat komt zeker is veel makkelijker voor julie en voor mij om dingen bij te leren het is heel wat lezen maar daar heb ik wat opgevonden.
          heel veel lezen hoort daar ook natuurlijk bij maar ik maak voor mezelf text documenten aan met met alle belangerijke dingen die ik eruit haal op het forum en zo een kortere samenvatting heb van alles en wat er mee te maken heeft met kweken.
          maar dat ga nog ook even duren want het is redelijk veel om alles te kennen maar het is ook zo leuk om te doen ik ben er echt veel met bezig dat komt goed
          allee kheb nog wa werk aan de winkel nu op de zolder ik ga nog wa voortdoen daar en tot vanavond of morgen en groetjes van van ons en de blaserkes=dat zijn de plantjeswij noemen die zo niet opletten klinkt raar ik weet het maar is goed bedoeld

Comment

je kan toch ook gewoon afzuigen met een koolstoffilter, als geur het probleem is toch.
            btw van wattage switchen is zo erg ook weer niet, bij mij staat ie s' ochtends ook op 400watt en daarna op 600watt, beetje de zon stimuleren xd
            de warme maanden komen eraan dus denk niet dat extra verwarming nodig is nu.
            grts

Comment

Bezig...
            X