Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Probleempjes met zaailingen (autoflowers)

Ik heb problemen met krullende bladeren op een plant (de beste groeier op het moment)

Iemand enig idee wat dit kan zijn. Ik denk zelf mijn luchtvochtigheid omdat deze is begonnen te schommelen dagen terug tot en met nu en soms wel 33% is maar. Heb geprobeerd mijn ventilator in de tent uit te zetten en de actieve aan te laten en andersom, alleen dan gaat de luchtvochtigheid wel omhoog tot 43% alleen gaat de temp ook omhoog tot 34graden.

Moet zeggen dat ze wel goed doorgroeien en de bladeren niet gaan hangen.. oogt verder heel gezond. Het zijn ook maar 2 bladeren die dat vertonen. Rest niet (nog niet misschien).

Enige grow voeding wat ik heb gegeven is Terra grow en echt maar een paar mililiter op 5 liter de laatste 3 waterbeurten.

Tips zijn meer dan welkom!

13153526_1538405523132528_788608657_n.jpg13162301_1538405499799197_785339832_n.jpg13181080_1538405513132529_1950222866_n.jpg
    Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
    Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

Comment

alleen gaat de temp ook omhoog tot 34graden.
      Daar heb je je antwoord.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik krijg de temp momenteel niet omlaag. Het is ook warm buiten op het moment, dus komt niet echt verse lucht de kamer in.
        Vraag hier maar ff hoe de luchtvochtigheid hoger te maken, aangezien bakjes water geen goed idee is volgends meerderen..

Als de luchtvochtigheid beter word, dan gaat de temp ook weer omlaag.

Luchtvochtigheid momenteel: 33% en 34 graden. Heel slecht dus.

Graag tips vrienden

Comment

Buiten 25 graden, je planten wil je liever onder de 28 houden. Da's wel erg weinig marge, dus je mag maar heel weinig hitte produceren.
          Ik heb m'n best gedaan het terug te vinden, maar het is eh.... rommelig zeg maar. Je draait nu met 400W? Op welke oppervlakte? Kun je dimmen? Dat zou mooi zijn, anders lamp een heel stuk de lucht in.

Oorspronkelijk geplaatst door kweekvijver View Post
          Als de luchtvochtigheid beter word, dan gaat de temp ook weer omlaag.
          Volgens mij werkt het andersom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raph View Post
            Buiten 25 graden, je planten wil je liever onder de 28 houden. Da's wel erg weinig marge, dus je mag maar heel weinig hitte produceren.
            Ik heb m'n best gedaan het terug te vinden, maar het is eh.... rommelig zeg maar. Je draait nu met 400W? Op welke oppervlakte? Kun je dimmen? Dat zou mooi zijn, anders lamp een heel stuk de lucht in.

Volgens mij werkt het andersom

Omdat het niet de juiste vochtigheid heeft momenteek, drogen de bladeren snel uit door de warmte. Heb mn tent een stukje opengezet, en de ventilator binnen in de tent een stand hoger gezet en een beetje weggedraaid van de planten (omdat dit een grote ventilator is en ik de planten niet in een storm wil zetten).

Wat ik ook verkeerd deed is de meter in het licht leggen. Heb hem in de schaduw gezet nu en nu is het 29 graden en 37% luchtvochtigheid. Dat is al iets beter als dat het was.
            Heb inderdaad ook de lamp 10 CM hoger gehangen. 400 Watt inderdaad op een oppervlakte van 90x90x180. Omdat mijn lucht niet naar buiten word geblazen maar in de kamer, blijft t vrij warm. Kamer ligt op het zuiden, dus toch maar beter 's nachts draaien en overdag slapen. Helaas zal het niet veel schelen aangezien ze 18/6 moeten blijven staan.

Ik ga straks kijken met een automatische luchbevochtiger wat dat uithaalt. Dacht eerder om deze aan te zetten in de kamer. Aangezien ik een actieve inlaat heb, zal deze vochtigere lucht worden binnengezogen.

Misschien iemand nog andere tips betreft de temperatuur? Lamp nog hoger hangen? Hangt nu op 50CM van de plantjes.

Comment

Comment

Klopt, alleen ik heb de bloeifase ook 18/6 aangezien ik autoflowers kweek deze ronde.. En om daar een airco voor aan te knallen, hou ik inderdaad helemaal geen flikker over hehehe.

Ik wacht even af wat er gebeurd, zojuist weer gekeken en luchtvochtigheid op een 43% nu en 28 graden in de tent. Als het zo blijft, ben ik tevreden. Enkel ben ik bang dat wanneer het (nog) warmer word, ik weer een oplossing zal moeten gaan vinden.
                Het is zeker de moeite waard om geld in een EVSA te steken de volgende ronde. Zijn op zich niet eens zo duur, maar ik was zo stom om gewoon een totaalpakketje te kopen met gewone VSA en een idiote timer die niet eens geschikt was voor mijn pakket.
                Heb nu dus wel een davin timer gehaald op aanraden van een medekweker hier, en dat is topspul.

Bij de volgende kweek in de andere tent (1.20x1.20x2M) toch maar even een andere setup gaan gebruiken. Dan is het inderdaad ideaal als je kunt dimmen tijdens de groeiperiode.

Ongeacht dat je ook een beginner bent, thanks voor 't meedenken !

Comment

275Watt/40cm, lucht van buiten is 22,8 graden. Dus als je vanmiddag 28 graden hield op 400Watt: Well done!
                  Last edited by Raph; 11 May 2016, 21:07.

Comment

Ik zeg ff niks,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      Ik zeg ff niks,...
                      Als je niets wilt zeggen, of meedenken.. Waarom reageer je dan alsnog?
                      Ik vraag ervaren kwekers om tips. Dan is het toch triest dat ik alleen een reactie van een beginnend kweker krijg.
                      Dat op een moment dat het vrij belangrijk is zsm een goed advies te krijgen...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Raph View Post
                      275Watt/40cm, lucht van buiten is 22,8 graden. Dus als je vanmiddag 28 graden hield op 400Watt: Well done!

Ik zit in Polen op 't moment. Ik heb ook geen lucht inlaat van buiten af, aangezien dat nutteloos is wanneer het zo warm is.
                      Pak koudere lucht vanaf de hal.

Heb een luchtvochtiger neergezet op low stand. Luchtvochtigheid gemiddeld 44% nu en temp 28/29 graden.
                      Op zich zou dit ok moeten zijn..

Comment

Denk niet dat Flint 't zo kwaad bedoelt hoor. Keek ook even raar tegen de reactie aan, maar denk dat ik 't nu wel begrijp
                        In ieder geval: Ik heb 't vannacht even verder bijgehouden tot ik op maximaal vermogen kon draaien (M'n EVSA kan op 250, 275, 400 of 440Watt).
                        Dit zijn de resultaten, waarbij de afzuiger (een 420m2 G-Tools) dus continu volop draait:

Dus als je bij 26 graden buiten het toch 28 graden in de tent houdt met de lamp op 400W, dan is dat een best groot verschil met mijn situatie.
                        Ligt de temperatuur in je hal momenteel nog zo'n stuk lager ofzo? Da's dan wel een mooie goedkope airco (zolang 't duurt natuurlijk).
                        Anders zou ik graag eens een foto van je opstelling willen zien, ik wil ook wel op 400 draaien bij deze buitentemperaturen nl.

Over de LV (uit mijn hoofd): Ik geloof dat ik met lamp aan pas na een week of 4,5 voor het eerst eens over de 40% heen kwam.
                        Met lamp uit lag ie wel wat hoger natuurlijk, maar ik heb niet de indruk dat de lage LV mijn planten veel slechts heeft gedaan (uit zaad!!)

Comment

Ja, de temperatuur is momenteel 30 graden met een luchtvochtigheid rond de 40. Heb zojuist het apparaat weer aangezet om het weer rond de 43% luchtvochtigheid te brengen.
                          Ze zullen nog maar een week of twee groeien denk ik, en dan in de bloei gaan schieten.

13115837_1534835043489576_1007169560_n.jpg

13162482_1538854239754323_217808773_n.jpg13180989_1538854246420989_420439942_n.jpg13187660_1538854219754325_1154531317_n.jpg

Dit zijn ze op het moment. Doen het nu wel goed Sorry voor de HPS foto's.. next time zonder licht

Comment

Zo gaan ze lekker!

13220133_1540184489621298_55115376_n.jpg13236287_1540184506287963_1728091253_n.jpg

Comment

Mooizo,...

Als ik niks zeg dan gaat er weinig fout. of je hebt je zelf al antwoord gegeven. Ik zie dat de opstaande bladranden hersteld zijn dus dat klimaat probleempje heb je goed opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                                Mooizo,...

Als ik niks zeg dan gaat er weinig fout. of je hebt je zelf al antwoord gegeven. Ik zie dat de opstaande bladranden hersteld zijn dus dat klimaat probleempje heb je goed opgelost.

aha, dan heb ik je verkeerd begrepen. Eigenlijk klinkt t nu wel logisch... mijn fout

Ja, goed hersteld. Toppen beginnen te komen nu. Ze groeien nu ook redelik hard door.

Zal zo ff wat foto's maken van de dames

Hier wat foto's van de plantjes momenteel

13219626_1133615323327942_1351000275_n.jpg13228152_1133615296661278_2110462471_n.jpg13233433_1133615416661266_1537136063_n.jpg13235732_1133615496661258_520111839_n.jpg13235970_1133615483327926_799347419_n.jpg13236025_1133615443327930_1091975329_n.jpg13249500_1133615276661280_528083619_n.jpg13249521_1133615393327935_1541927038_n.jpg

Comment

Bezig...
                                X