Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help mijn plantjes hangen slap!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Help mijn plantjes hangen slap!

Waarom vul je de potten niet tot de rand?
    Geeft je gelijk iets meer buffer en veiligheid!

Succes O.D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
      Waarom vul je de potten niet tot de rand?
      Geeft je gelijk iets meer buffer en veiligheid!

Succes O.D.
      Was ik ook al van plan. Mag tot aan de lobbladeren gevuld worden toch?

Danku

Comment

Tot aan de lobbladeren vullen.
        Als ik je foto's zie is het toch vrij nat daar. Misschien even geen water geven. Heb hetzelfde in het begin gehad, is bij mij goed hersteld na opvolgen van advies hiero.

Suc6
        Ik ben ooit gebeten door een haai in me been..
        Das nie waar! Was wel een keertje haai in de zee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Ik ook.Ik gok op de eerste optie.
          Was helaas de tweede optie. :p

Comment

Te droog ?
            De aarde leek me vrij nat, te nat, dat was m'n eerste optie.

Te droog of te nat is een kwestie van anderhalve seconde en je weet het.
            Ik zal het grote geheim verklappen, voor toekomstige problemen: Til het potje op !
            Zwaar potje : te nat
            Heeeeeel licht potje : te droog
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Te droog ?
              De aarde leek me vrij nat, te nat, dat was m'n eerste optie.

Te droog of te nat is een kwestie van anderhalve seconde en je weet het.
              Ik zal het grote geheim verklappen, voor toekomstige problemen: Til het potje op !
              Zwaar potje : te nat
              Heeeeeel licht potje : te droog
              Ze lijken vanaf het moment dat ik ze een flinke scheut water heb gegeven best wel opgeknapt, de bladeren hangen nu ook niet meer.

Tot mijn verbazing merk ik nu pas hoe weinig water ik ze eigenlijk telkens gegeven heb :o
              Normaal doe ik eens in de 3 dagen wat water sproeien, maar als ik er zo op terugkijk is dat vast nog geen 25ml water per keer. Heb gisteren pas 200ml water voor het eerst gegeven.

Comment

Bij (langdurig) te nat staan gaat het blad bol naar onder staan en hangt het blad zelf naar onder. Ook worden die bladeren dan lichtgroen en bij erg langdurig nat staan zelfs geel.

Bij te droog staan gaat het blad zelf niet bol naar onder staan, wordt het niet lichtergroen of geel maar gaat het blad hangen omdat het blad en de bladsteel zijn turgor (celdruk) verliest. Het verwelkt.

Hieraan kun je dus zien of ze te nat of te droog staan. Of je tilt gewoon eens aan de pot. Een te natte pot is echt wel zwaar een te droge pot til je nog met je pink op.
                Last edited by FlintStoned; 31 May 2016, 20:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Bij (langdurig) te nat staan gaat het blad bol naar onder staan en hangt het blad zelf naar onder. Ook worden die bladeren dan lichtgroen en bij erg langdurig nat staan zelfs geel.

Bij te droog staan gaat het blad zelf niet bol naar onder staan wordt het niet lichtergroen of geel maar gaat het blad hangen omdat de bladsteel zijn turgor (celdruk) verliest.

Hieraan kun je dus zien of ze te nat of te droog staan. Of je tilt gewoon eens aan de pot. Een te natte pot is echt wel zwaar een te droge pot til je nog met je pink op.
                  Ah oke :o zal het voortaan in de gaten houden. Ik weet dat water schema's hier eigenlijk een taboe zijn, vanwege dat elke plant anders is, maar op zich is de kans op overbewatering gering zolang ik niet elke dag water geef, am i rite?

Een van de plantjes was indd geel maar naar boven opgekruld wat ik al vreemd vond..
                  de andere was indd geel en hing een beetje, maar zou de gele kleur een symptoon zijn van teveel mest in de grond,
                  tov. de kleine maat plant en dat door de onderbewatering het lijkt alsof er sprake is van overbewatering?

Ik ben natuurlijk nieuw en misschien dat mijn newbie-acties zo'n fout teweeg kan brengen? Want naar mijn gevoel heb ik ze tot nu toe nauwelijks water gegeven. Ben nu ook van plan morgen of overmorgen pas weer 100-200ml water te geven (eergisteren voor het laatst gedaan). En dit is voor mij doen juist meer water geven dan wat ik eerst deed.

Comment

Gewoon elke dag water geven. Best doet men dat zoon 2 uur na lamp aan. hoeveel ze drinken hangt idd van vele factoren af dus daar is idd geen schema voor. Gewoon vochtig houden, niet kletsnat.

Te veel en te vroeg voeden is een veelvokomend iets. Ik voed hier pas als ze dat vragen. Planten vetmesten bestaat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      Gewoon elke dag water geven. Best doet men dat zoon 2 uur na lamp aan. hoeveel ze drinken hangt idd van vele factoren af dus daar is idd geen schema voor. Gewoon vochtig houden, niet kletsnat.

Te veel en te vroeg voeden is een veelvokomend iets. Ik voed hier pas als ze dat vragen. Planten vetmesten bestaat niet.
                      Zullen het snel weten hoe of wat Ik heb deze water/ph meter laatst besteld.

IMG_20160601_130919.jpg

Comment

die metertjes zijn niet erg duidelijk, let maar op, al veel onduidelijke verslagen over gelezen.
                        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Bezig...
                        X