Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met groei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Problemen met groei

Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ben van Belgie, dit is mijn eerste groei en ik heb al enige problemen gehad.
    Ik heb ongeveer 2 maanden geleden 4 Feminized Autoflowering Seeds gekocht van RoyalQueenSeeds (1x Northern Lights / 1x Amnesia Haze / 1x Royal Dwarf / 1x Free Seed).
    Nu heb ik nog 2 planten over.

Toen ik mijn zaden heb geplant heb ik er geen naam opgeschreven, dus ik heb geen idee welke plant welke benaming heeft, ik denk dat ik de juiste benamingen gebruik, maar uiteindelijk maakt het niet veel uit toch?
    Tenzij die 'Free Seed' geen autoflower is ?!

Dus the 'Northern Lights' (Denk ik) gaat prima, nog niets van problemen mee gehad, bloeit goed. Behalve dat ik iets gezien heb aan de plant dat lijkt op een zaadje!

Ik ben het niet zeker, maar als iemand dit kan bevestigen, ik zal een foto uploaden ervan.

De 2de plant is ook sterk gegroeid, maar 2 weken nadat de Northern Lights beginnen bloeien is, bloeit hij nu nog altijd niet.
    Ik heb geprobeerd van de licht cyclus op 12/12 te zetten maar ik weet niet of dat zal helpen..
    Er zitten ook bruine vlekken op sommige blaadjes van de plant.

De vraag is nu, wat kan ik doen om haar te doen bloeien en waarom zitten er bruine vlekken op de bladeren en hoe zorg ik dat die er niet meer zijn/komen?

Voor de andere 2, ik heb ze allemaal tegelijkertijd geplant, noch wouden deze 2 planten niet groeien, toen de 2 grootste in veg stage gingen bleven zij nog altijd in seedling stage.
    De 1ste is gewoon doodgegaan, ik weet niet waarom.. misschien te weinig licht maar ik had niet genoeg plaats om hem hoog te zetten, dus heb ik hem gewoon weggedaan.

De 2de is nog een eindje meegegaan, ookal waren de andere planten al 5x zo groot en stond het licht ver weg, dus ik heb hem hoger gezet, maar tevergeefs.. niets.
    Plots begon die kleine seedling achtige plant te bloeien! Ik wist echt niet of dat wou zeggen of het juist geen autoflower of juist wel een autoflower was, want ik denk maar ik ben niet zeker, dat hij begon te bloeien een tijdje nadat de Northern Lights is beginnen bloeien.

Ik geef toe dat ik veel heb zitten knoeien met de lichtcyclus omdat de timer kapot was en ik had dan een nieuwe nodig ..

Ik heb nu nog maar 2 planten over dus dat is niet zo dringend voor die andere, maar het is gewoon een fout dat ik zou willen snappen en voorkomen bij mijn volgende groei?
    Attached Files

Re: Problemen met groei

De reacties zullen zijn:
    - Potten aanvullen tot de rand.
    - Lampen horizontaal ophangen en spiegelkap gaan gebruiken.
    - Electra van de vloer.

Over dat zaadje, zul je balletje bedoelen denken wij, is niet zo duidelijk te zien op de foto.
    En dat bloei-proces is inderdaad erg afhankelijk van lichtcyclus, tenzij autoflowers (maar die houden wel van regelmaat).

Succes.

Comment

Bedankt voor de reactie.
      Hoe hang ik mijn lampen horizontaal op? Een spiegelkap heb ik voorlopig niet maar bij mijn volgende groei zal ik een upgrade maken en overweeg zo'n set te kopen: https://www.growshoponline.nu/verlic...-hamerslagkap/ dat is wel een hamerslagkap, is dat slecht? Er is ook exacte dezelfde met een spiegelkap. Beter die dan?
      Electra van de vloer doen lukt niet, dan kan mijn blazertje niet draaien :/
      Denk ook dat het niet een zaadje is want er zitten geen tussen de buds, maar wou het zeker zijn.

Comment

Over dat horizontaal ophangen weten die gasten in de microkweek-hoek meer van. Hier word HPS gebruikt die horizontaal hangt met hamerslagklap. (ongeveer zo'n setje als jou link).
        Is beter als spiegelkap omdat de hamerslag zorgt voor oppervlaktevergroting, waardoor er nog meer licht word teruggekaatst.
        Heb je ook een filter en afzuiging in die kast?

Comment

Geef je die kleine plantjes net zoveel water als die grotere ?
          Lijken me toch wat nat te staan

Comment

Hoe heb jij deze opgehangen als ik vragen mag? Ik zou voor mijn volgende groei alles verplaatsen naar de wijnkelder, betonnen plafond.
            Ik heb geen filter en afzuiging in de kast, alleen dat blazertje..Is mijn eerste groei en dus ook een experimentje, wou er niet direct te veel geld aanhangen.
            Voor in een betonnen kelder, waar raad je aan om een niet te dure afzuiging, filter en toestel om mijn lamp op te hangen, te kopen?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Die kleine plantjes zijn gestorven.. ze groeiden niet meer ik weet niet waarom, in ieder geval ik heb ze weggedaan omdat ik zowiezo al plaats tekort kwam voor 4 potten.
            Ik probeerde een beetje in te schatten met het wateren maar ja is moeilijk :/ zijn er geen toestellen waar je dat mee kunt meten ofzo?

Comment

Als jij geen afzuiging hebt, mis je de koolstofdioxide CO2.
              Nu las ik hier op het forum ook al discussies hierover, sommige beweren dat "verse" CO2 niet noodzakelijk is.
              Maar zonder C02, mis je een belangrijke factor in de fotosynthese formule. 6 H2O + 6 CO2 → C6H12O6 + 6 O2

Comment

ik zou toch eerst wat aarde gaan aanvullen want dit is wel heel weinig in je potten.
                sigpic
                LED there be light

Comment

Ik heb er geen meer, welke aarde raden jullie aan van te kopen ?

Comment

HPS en spiegelkap hang je het beste op met metalen-kettingen en metalen ogen.
                    Een vriend van mij koopt altijd de potgrond uit de supermarkt, ikzelf haal all-mix of light-mix van de growshop, van Plagron? geloof ik. Filter en afzuiging ook geen idee (ik heb daar geen ervaring mee, ik heb plug and play kast.) http://www.g-tools.nl/product/kweekk...3m2-g-kit-600/
                    Wat het beste is, ik weed dat niet. Proberen, proberen, proberen.

Comment

Bezig...
                    X