Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vraag over mijn jonge plantjes
Collapse
X
-
Re: Vraag over mijn jonge plantjes
Ja de onderste bladeren worden zwart en k weet jiet hoe k een foto moet plaatsen ik kweek ze buiten maar haal ze nu bij erge regen binnen
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
1466008538012921353599.jpg
1466008754941534610569.jpg
Iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er aan kan doen
Heb 3 dagen geleden ook kippen en koeien mest gegeven(korrels) k heb ze gister met een erge regen bui naar binne gehaalt en een nachtje binnen laten staan volgende dag zat er schimmel op de korrels en de bovenste laag van de aarde
Comment
-
Lijkt mij een kalkprobleem! staan ze op cocos?
Die koemestkorrel geeft N en die kippemestkorrel geeft voornamelijk P wat ze nu dus zeker nog niet in die mate nodig hebben. Ik zou het probleem (kalkblokkade/ kalkgebrek) eerst proberen op te lossen vooral ik ging voeden.
Advies: verpot ze in een 2 x zo grote pot met een goede growmix. Wil je toch op deze, naar ik vermoed voorbemeste, cocos verder zul je ook moeten gaan voeden met een voeding die hiervoor geschikt is. In cocos zit namelijk 0 kalk. Voeding voor aarde bevat ook 0 kalk omdat men ervan uit gaat dat de aarde al genoeg kalk bevat. Voeding voor hydro of cocos bevat wel Ca en Mg. Verder komt een kalkprobleem vaak tevoorschijn als je het gietwater niet aanzuurd.Last edited by FlintStoned; 15 June 2016, 18:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post...Advies: verpot ze in een 2 x zo grote pot met een goede growmix...
Ik denk dat je plantje zere voeten krijgt van 'iets' dat niet oke is nu.
Geen mest meer bijgooien in de nieuwe pot met aarde!!
Comment
-
Ik zal er geen mest meer bij gooien maar hoe los ik dit kalkprobleem op met wat voor voeding?
En hoe kan ik mijn gietwater aanzuren met wat?
Je zuurt het water aan met PH-
Op aarde gebruikt men in groei salpeterzuur = HNO3 (de geconjugeerde base levert dan meteen wat N. In bloei gebruikt men fosforzuur = H3PO4 de geconjugeerde ase hiervan leverd dn meteen wat P. Je kan echter ook de gehele run alles aanzuren met salperterzuur.
Je hebt hiervoor natuurlijk wel een PH meter nodig.
Wil je geen meter aanschaffen dan adviseer ik je om regenwater te gaan opvangen en dit 50/50 mengen met kraanwater.Last edited by FlintStoned; 17 June 2016, 22:58.
Comment
Comment