Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biovoeding combineren met mineraal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Biovoeding combineren met mineraal

Korting op 420shop
    Dag,

Bezig met een kweekje met buffertabs en BAC. Het medium heeft enkele weken tot leven kunnen komen en de bestanddelen kunnen omzetten maar nu merk ik toch afvallende lagere bladen en zwakke bladstructuur.
    De planten staan in te kleine potten van 10 liter. Voor het bodemleven om de bestanddelen te kunnen omzetten in groot genoege hoeveelheid is een groter volume nodig dus vroeg ik mij af,

Kan dit tekort aangevuld worden met kleine hoeveelheden mineraalvoeding? Of vernietig ik hiermee het aanwezige bodemleven...

Re: Biovoeding combineren met mineraal

Hoeveel tabs heb je per pot gedaan?
    Ik gebruik zelf bio-heaven, dat is een planten energie versterker. Dit bevat oa. zink, ijzer, nitraat etc. Ik ben er zeer tevreden over.

I like it!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Als ge gaat afzuren breekt dat bodemleven af. Of zou moeten. Grootte van de pot zou niet veel mogen uitmaken. Ze gebruiken dezelfde manier van werken ook voor sla etc in veel kleiner potjes. Ergens op de bbc gezien. Dacht ik.

Comment

2 tabs per 10 liter lightmix. Nu bac bloei aan het bijgeven 2de week bloei 1ml per liter..

Comment

Ahja, lightmix is voor de terra lijn en ni echt geschikt voor bio voeding. Dus in hoeverre dat bodemleven ok is voor de voeding is maar de vraag. Geen idee wat die buffertabs juist gaan doen, maar ik had toch effe promix gepakt oid.

Comment

Misschien te vroeg gestart met bloeivoeding?
            Als ik het heb begrepen begin je pas in de derde week ware bloei met bloeivoeding. Wanneer je te vroeg start kun je bokkades krijgen die vervolgens allerlei problemen veroorzaken.
            Heb je trouwens symbiosis door je aarde gemengd? En gebruik je ook Bacto werkt erg goed wanneer het wat minder gaat met je planten.
            Dit staat bij de omschrijving van Bacto "Tevens is dit product prachtig te gebruiken als een aspirine.Zie je dat de planten er een daggie wat minder bijstaan of ze zijn onderhevig aan andere stress-situaties dan geven de bacterien de plant net dat extra duwtje in de rug."

I like it!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Merci voor de feedback heren.

De lightmix van atami was op aanrafen van sannie. Aangezien deze niet zwaar voorbemest is...
              De schimmels zijn in het medium gemengd, en planten krijgen elke 2 weken bacto.
              Ik ben begonnen met lage dosissen BAC omdat de planten na 1 week omschakelen al bloeiverschijnselen begonnen vertonen. Maar mischien inderdaad wat te vroeg.
              Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen; biovoeding en mineraalvoeding combineren is niet aak te raden?

Comment

Nee, da's niet aan te raden, en niet nodig ook.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                X