Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water belangrijk leidingwater, putwater of regenwater?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: water belangrijk leidingwater, putwater of regenwater?

Op deze pagina zou je gewoon moeten kunnen komen volgens mij, en als dat niet lukt, stuur JD een pm.
    Zolang je aan de regels voldoet, die staan onderaan, kun je meedoen.

Citroenzuur geef je toch niet zomaar hoop ik ?
    Dat is een middel om je pH aan te passen, net zoals pH- alleen is het veel minder stabiel dus niet geschikt voor in een vat.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

citroenzuur is goed om de week te gebruiken, lees de info eens bij bio nova. wel de gebruiksaanwijzingen volgen, dus zonder voeding. De vogelkweker heeft de oplossing, door rare combinatie van drugs gingen zonder aanwijsbare redenen zijn jongen dood, mijne ook maar dit is een ander verhaal.
      De plantjes zijn aan het bijkomen, waren reeds in bloei, en duurt even voor ze in gang schieten, maar met een ledlamp van 700w beginnen ze op te leven.

Comment

Ik zie het er inderdaad tussen staan.
        Maarre..hoeveel dan, geen 5ml/L ofzo, dan krijg je een pH van 2.5 (net gemeten want ik heb het toevallig ook nog staan)
        BN_pH_lol.jpg
        Ik denk gewoon citroenzuur toevoegen tot de juiste pH, en that's it ?
        1x per week wateren zonder voeding, en met die citroen pas je de pH aan.
        Ik ben niet biochemicus genoeg om te onderzoeken of het ook echt iets doet.
        Die citroenzuurcyclus gaat ook gewoon door zonder extra citroenzuur toe te voegen, de plant maakt dat zelf normaal gesproken.
        Als je het gaat toevoegen zul je ook de enzymen moeten gebruiken, en Calcium heel goed in de gaten moeten houden.
        Het toevoegen van citroenzuur heeft het gevolg dat er meer voeding gegeven moet worden.
        Niet omdat de plant dat gebruikt, maar doordat het zuur bepaalde voedingsstoffen bindt.
        Vandaar waarschijnlijk maar 1x per week

aaah, een combinatie van drugs, dan waren ze in ieder geval happy toen ze van de wereld gingen.

Comment

Citroenzuur wordt zelf aangeraden door bio nova. En dat er meer voeding moet worden gegeven dat heb ik nergens gelezen. Integendeel, bij het geven van Citroenzuur, moet reeds geen voeding gegeven worden, en de overloop meten en zien welke waarden men heeft. Ik had 2.3 ec. En dus alleen Citroenzuur water ging de ec naar beneden, nu heb ik voeding gegeven ec 1.8 en 5.5 ph was de overloop, +/- 2.5 ec en 6.2 ph, ik heb een lage ph gegeven omdat 6.2 ph net iets te hoog is, en lage ec omdat de ec aan de hoge kant is. En men heeft voeding aan de hand van de overloop, dan kan geen grote vergissingen gebeuren in ph en ec.

Ec nu steeds oploopt omdat de kleine plantjes bijna geen voeding gebruiken.

Door dat regenwater te gebruiken begint mijn Cocos bovenaan groen te worden, plagron raad mij aan om waterstofperoxide te gebruiken.

Welk product is goed voor de overschakeling van bloei naar groei te versnellen?

De nieuwe blaadjes hebben nu een mooie groene kleur.
          Ik ga ook wat ph+ gebruiken om de ph van het regenwater naar boven te brengen, een kleine hoeveelheid.

Comment

Dan ben ik zeker iets dieper in die citroenzuurcyclus gedoken dan BN ?

Voila, doe wat je moet doen, en laat het maar zien heh
            Ik ben benieuwd.

Comment

Welk product is goed voor de overschakeling van bloei naar groei te versnellen?
              Euhm 24/0 licht geven. Of bedoel je van groei naar bloei, Meer donkeruren kan de bloei-inductie versnellen en meer 730 NM licht (hogere rood/verrood verhouding)

Comment

Bezig...
              X