Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Redelijk Hps voor kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Redelijk Hps voor kweek

Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik wil een deze dagen een klein kweekje neerzetten om mee te testen enzo, maar zat ff voordelig rond te kijken, is dit een goeie lamp voor 1,50 bij 1,50 wc hokje grootte, gewoon voor 1x gebruik nodig.

Als u een voordelige HPS lamp zoekt voor de bloei en groei van planten dan is deze 400W Sunkraft HPS lamp de ideale lamp voor uw kweek!

Volgensmij is hij perfect voor wat ik wil maar wou t toch even navragen.

Re: Redelijk Hps voor kweek

Als de opp die de planten is beslag nemen niet veel groter is dan 1 op 1 wel ja. Voor de rest te lage lichtdruk. Je weet dat daar een vsa, liefst evsa bij hoort?

Comment

Ja ik heb hier een ballast liggen met bekabeling ervoor, bedankt voor het melden.

Comment

1.50 x 1.50 wordt 1000W voor aangeraden.
        Dan heb je een idee hoe je met je 400W zit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

image.jpg

Ik heb heel simpel een paar planken tegenelkaar getimmert en een klein hokje gemaakt, nou staat hier dat 400 watt genoeg is, ik heb erbij staan voordelig, met 1000 watt praten we over heel wat meer maar toch nog bedankt.
          Voor nu regel ik wel wat ik nodig heb en zal vast in de kweekverslagen laten zien hoe het eruit ziet.
          Waarachijnlijk is deze 400W genoeg, kwa warmte is 1000 watt n probleem, ik snap dat dt te verhelpen is, toch blijf ik geen tent hebben met alles bijelkaar, 1000 zou geen goeie voorbeeld zijn voor hier.

Comment

In dat plaatje stellen ze 400 en 600W gelijkwaardig, dus die mag je gewoon vergeten.
            Natuurlijk kun je 400W op 150x150M hangen, 100W kan ook, je kunt zelfs een spaarlamp in 150x150 hangen, alleen is het effectief belichtte oppervlak verschillend bij elke lamp.

Als je 'n concessie doet aan het optimale wattage, dan verklein je daarmee automatisch het effectief belichtte oppervlak.
            Dat is geen probleem, alleen kun je het niet helemaal vol zetten. Kleiner effectief belicht oppervlak=minder planten.
            Maar als jij elke week 5 gram kwijt raakt, dan kun je al voor een half jaar wiet maken met 250W hps (of COB) en 2 plantjes in scrog.

Er zijn ook voordelen:
            Je houdt ruimte over om andere dingen neer te zetten en het klimaat is makkelijker te controleren.

Dus of het kan ? Yeah, natuurlijk kan het.
            Of 400W de ultieme perfectie is voor 150x150?
            Nope, dat niet, er kunnen wel vier 400W lampjes op dat oppervlak.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ah oke, top om te weten, dus ik zou impresipe 100 watt kunnen gebruiken bij 3/4 planten, en als ik er 6 wil hebben is die 400W zeker nodig?

Zoja dan hou ik t wel bij de 100watt het is zeker niet een groot hokje, en wel altijd warm. Als je geen afzuiger of filter heb kan je ook een stuk boven open houden en er een ventilator inzetten op de eerste stand?

De plek waar de planten staan is het altijd donker dus lichtinval komt er niet, maar wel altijd hartstikke warm.

Comment

Kweken zonder filter is vragen om problemen.

Comment

Kweken zonder filter is vragen om problemen.
                  Zo is dat!

Grtz
                  420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                  Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Ah oke, top om te weten, dus ik zou impresipe 100 watt kunnen gebruiken bij 3/4 planten, en als ik er 6 wil hebben is die 400W zeker nodig?
                    impresipe, ghehe, kom je op het volgende uit.

100 watt kan een oppervlakte van +/- 0,2 m2 effectief belichten, 1 plantje in 11 liter
                    250 watt kan een oppervlakte van +/- 0,5 m2 effectief belichten, 2 tot 3 plantjes
                    400 watt kan een oppervlakte van +/- 0,8 m2 effectief belichten, 4 tot 9 plantjes
                    600 watt kan een oppervlakte van +/- 1,2 m2 effectief belichten, 9 tot 16 plantjes

Comment

Bezig...
                    X