Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Redelijk Hps voor kweek
Collapse
X
-
Re: Redelijk Hps voor kweek
image.jpg
Ik heb heel simpel een paar planken tegenelkaar getimmert en een klein hokje gemaakt, nou staat hier dat 400 watt genoeg is, ik heb erbij staan voordelig, met 1000 watt praten we over heel wat meer maar toch nog bedankt.
Voor nu regel ik wel wat ik nodig heb en zal vast in de kweekverslagen laten zien hoe het eruit ziet.
Waarachijnlijk is deze 400W genoeg, kwa warmte is 1000 watt n probleem, ik snap dat dt te verhelpen is, toch blijf ik geen tent hebben met alles bijelkaar, 1000 zou geen goeie voorbeeld zijn voor hier.
Comment
-
In dat plaatje stellen ze 400 en 600W gelijkwaardig, dus die mag je gewoon vergeten.
Natuurlijk kun je 400W op 150x150M hangen, 100W kan ook, je kunt zelfs een spaarlamp in 150x150 hangen, alleen is het effectief belichtte oppervlak verschillend bij elke lamp.
Als je 'n concessie doet aan het optimale wattage, dan verklein je daarmee automatisch het effectief belichtte oppervlak.
Dat is geen probleem, alleen kun je het niet helemaal vol zetten. Kleiner effectief belicht oppervlak=minder planten.
Maar als jij elke week 5 gram kwijt raakt, dan kun je al voor een half jaar wiet maken met 250W hps (of COB) en 2 plantjes in scrog.
Er zijn ook voordelen:
Je houdt ruimte over om andere dingen neer te zetten en het klimaat is makkelijker te controleren.
Dus of het kan ? Yeah, natuurlijk kan het.
Of 400W de ultieme perfectie is voor 150x150?
Nope, dat niet, er kunnen wel vier 400W lampjes op dat oppervlak.
Comment
-
Ah oke, top om te weten, dus ik zou impresipe 100 watt kunnen gebruiken bij 3/4 planten, en als ik er 6 wil hebben is die 400W zeker nodig?
Zoja dan hou ik t wel bij de 100watt het is zeker niet een groot hokje, en wel altijd warm. Als je geen afzuiger of filter heb kan je ook een stuk boven open houden en er een ventilator inzetten op de eerste stand?
De plek waar de planten staan is het altijd donker dus lichtinval komt er niet, maar wel altijd hartstikke warm.
Comment
-
Ah oke, top om te weten, dus ik zou impresipe 100 watt kunnen gebruiken bij 3/4 planten, en als ik er 6 wil hebben is die 400W zeker nodig?
100 watt kan een oppervlakte van +/- 0,2 m2 effectief belichten, 1 plantje in 11 liter
250 watt kan een oppervlakte van +/- 0,5 m2 effectief belichten, 2 tot 3 plantjes
400 watt kan een oppervlakte van +/- 0,8 m2 effectief belichten, 4 tot 9 plantjes
600 watt kan een oppervlakte van +/- 1,2 m2 effectief belichten, 9 tot 16 plantjes
Comment
Comment