Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte koeler krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweekruimte koeler krijgen

Korting op 420shop
    Hoi allemaal ik gaat weer eens beginnen met een kweekje.
    Hiervoor kweekte ik met 2 inductie lampen van 300 watt in een hok van ong 120x90 cm en 220 cm hoog hiervoor had ik een afzuiger van 1000 m3 en toen vond ik al dat hij het wel redelijk op temperatuur hield maar toen vond ik al dat het beter zou kunnen .
    Nu heb ik een 600watt hps aangeschaft en een 1500m3 afzuiger maar krijg het hok alleen maar onder de 28 a27 als hij heel de tijd vol staat te draaien . Dit zou volgens mij niet moeten kunnen hoe kan ik dit verhelpen dat het hok sneller koel word ?
    Oja de inlaat is 3 x 125 slang en de uitgang van de afzuiger is 250 ook de koolstoffilter is deze flensmaat de afzuiger zit ook bijna direct op de uitgang aangesloten en heeft geen bochten . Heb echt al vanalles geprobeerd maar kom d'r niet uit wie o wie heeft er voor mij hopenlijk de oplossing gr

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Kweekruimte koeler krijgen

Dat zou moeten gaan met een 400 kuub... Meet je de stralingswarmte niet? Ik koelde mijn 600 met een gedimde afzuiger van 400...

Comment

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Dan zit er ergens wat mis hoor, dat is een dikke afzuiger die moet dat wel koel kunnen krijgen. Staat je kast in een geventileerde ruimte? Wat is de omgevings temperatuur waarin de kast staat?

Normaal is de regel als je een passieve invoer van lucht wilt dat je drie keer de diameter van de afzuiger moeten hebben dus 250mm afzuiger is passief 3x 250mm ingang.

en je temperatuur meter niet in het licht hangen, ergens in de schaduw is beter. Dit kan je al bereiken met een simpel afdakje boven de meter.

greetzz

Comment

Bedankt heren voor de reacties
          Onder de lamp heb ik een klip om Ven geplaatst die de warme lucht richting het koolstoffilter blaast die op ht hoogste punt hangt aan de andere kant van het hok komt bij de vloer 3x 125 slang naar binnen en die heb ik 1 links en1 rechts langs de zijkanten en 1 in het midden het hok in laten blazen daar bij staat nog een grotere Ven die d'r verse lucht zoveelmogelijk vermengt met de aanwezige lucht voor dat het de planten raakt heb gemerkt dat ik dan minder snel paarse stelen krijg
          De inlaat is in de hal van mijn huis en de uitlaat kom uit in de woonkamer

De thermostaat van de afzuiger heb ik altijd op top hoogte in dit geval 60 cm onder de lamp daar heb ik ook m'n thermometer hangen die verstel ik als de planten groeien dus dat blijft altijd op top hoogte

Dus dat is een beetje de situatie in het hok

Comment

Oja in de hal waar de aanzuig of inlaat zit is het altijd tussen de 18 /21 graden en waar de uitlaat zit in de woon kamer altijd wat warmer als de hal vandaar de locaties van de inlaat en uitlaat
            Zou dan de temp in de hal alsnog te warm zijn ?

Comment

Comment

Ge zijt dus stralingswarmte aan het meten.

Comment

Oh thanx dus dan toch ff een afdakje maken over de thermostaat

Comment

uitlaat moet naar buiten,anders krijg je tijdens het knippen problemen
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Naar buiten gaat niet dan moet ik een gat door m'n gevel heen boren denk dat dan de buren en de vve een beetje raar gaan kijken [emoji6]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                        uitlaat moet naar buiten,anders krijg je tijdens het knippen problemen
                        Ik ben benieuwd waarom dat precies nodig is.

I like it!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

op welke hoogte zit je inlaat? kun je er een soort zwanen hals aanmaken met een waterdichte flexibele buis en daar gooi je tijdens de groeit ijs in en zo is je lucht gekoeld en bevochtigd en tijdens de bloei een gesloten koel ellement (of bevroren cola fles) voor een lagere lucht vochtigheid. En nu het buiten kouder wordt kun je mischien de temperatuur van je hal nog iets laten zakken.

Ik zou de onderdruk niet te hoog laten worden want dan is je lucht ijler en bevat het minder c02, hou de onderdruk minimaal dit is enkel om geur lekke te voorkomen en alle lucht via de filter te laten gaan.

Comment

Comment

Comment

Bezig...
                              X